2012. december 20., csütörtök

DIY - Last minute karácsonyi ajándékötletek

A karácsonyi időszak bármennyire is a nyugodtságról és a szeretetről kéne hogy szóljon sajnos én szinte soha nem ezt tapasztalom. Az emberek idegbetegen válogatnak az ajándékok között, a másodunokatesóknak még nincs is ajándék, most mi lesz. Mi még évekkel ezelőtt elhatároztuk, hogy a család tőlünk mindig valami általunk készítettet fog kapni. A stressz is kevesebb, hiszen csak találni kell valami olyat ami minden háztartásban megfér és könnyen készíthető belőle sok is akár. Csináltunk így már gombokból karácsonyfadíszt, hagymalekvárt, sütiket, díszpárnát. 

Most pár olyan, utolsó pillanatokban is megcsinálható ötletet hoztam, amik bár nem mindenkinek adhatók, de talán mindenki tud belőle ezt-azt hasznosítani. 

Házi készítésű Bailey's


Erről korábban már itt írtam. Mi mindenkinek ezt fogunk adni ajándékba idén, már fel is tankoltam alapanyagokból, hétvégén meg is csináljuk. Finom, egyszerű, mondjuk tény hogy nem a legolcsóbb. Nagy fejtörést egyedül az okozott, hogy milyen üvegbe töltve adjuk át, de végülis volt itthon annyi piás üveg hogy amellett döntöttünk, kreatív boltokban csavaros kupakkal záródó üvegeket nem nagyon találtam. Címkéket leáztatom, benzinnel letörlöm a ragasztót és csinálunk egy újat amit majd ráragasztunk. A Bailey's általában női italként van emlegetve, anyunak, nagymamának, keresztanyunak, nővérnek, barátnőnek jó ajándék lehet. 

A bejegyzés folytatódik, kattints a továbbra!


Bőr- és/vagy ajakradír


Télen különösen könnyen szárad az ember bőre, ilyenkor nagyobb hangsúlyt érdemes fordítani a bőr radírozására. Elég húzós árakon is tudnak mozogni - különösen a bio - a testradírok, viszont otthon is nagyon könnyen elkészíthetők. Én ezt a verziót használom, de igazából nagyon sok módon lehet csinálni. A lényeg hogy kell hozzá valami dörzsis, ez lehet kristálycukor de akár kávézacc is, és valami folyós-olajos. Én  pluszban citromlevet szoktam a sajátomba tenni, de télen nagyon jó lehet ehelyett a vaníliakivonat. Olaj (olíva, kókusz, napraforgó, mindegy), cukor és egy kis vanília, összekever, tiszta átmosott befőttesüvegbe (vagy ilyenbe) beletölt, masnival átköt, tádám. 

Ajakradír-variáció: méz + cukor. Használat után lenyalogatható. :) Kisebb befőttesüvegbe tenném, nyilván kevesebbet fog belőle a delikvens használni mint a testradírból. Szintén inkább nőknek adnám, szerintem nagyon jó ajándék. 

A multifunkcionális só-liszt gyurma

Gyerekkoromban rengeteget gyurmáztam, boltival is meg házilag készülttel is. Felnőttként sem árt elővenni az  alkotókészséget, nagyon sokrétű felhasználást rejt magában. :) Az alaprecept: 30 dkg só, 30 dkg liszt, 2 dl víz (vagy kevesebb, amennyit felvesz), 1 evőkanál olaj. Aztán még tehetünk bele amit szeretnénk. 

A legegyszerűbb felhasználása - gyerekek is bevonhatók! - a karácsonyfa-dísz készítés. Akár kézzel is lehet gyurmázni figurákat, de gyorsabb és egyszerűbb (na meg hamarabb kiszárad a sütőben), ha sütikivágóval dolgozunk. Már önmagában is szép dolgok készíthetőek, de ételfestékkel színesíthetjük a felhozatalt.


Csillámporral összegyúrt gyurmából igazán karácsonyi dolgok készíthetőek. Ami a kedvencem és ezt is tuti megcsináljuk a hétvégén: a liszt egy bizonyos részét fahéjjal helyettesítjük. Barnás színt ad a díszeknek, nem mellesleg pedig illatozni fog!


Ha van otthon nyomdázó készletetek azt is bevethetitek. Kiszúrás előtt vagy után is lehet pecsételgetni, a tinta nem fog elpárologni a sütőben, nagyon szép díszeket lehet így is készíteni. A lényeg, hogy még a sütőbe tevés előtt egy lyukat mindenképpen fúrjunk a gyurmába, hogy legyen hova befűzni az akasztót. Ez utóbbi lehet raffia, selyemszalag, damil, bármi. 


Nem csak díszeket csinálhatunk, ez itt most épp egy csipkés tál. Nagyon egyszerűen elkészíthető mégis  mutatós darab. A lényeg, hogy egy hőálló tálban kell megsütni, így megtartja a formát. Lehet egyébként így esküvőre gyűrűtartót is csinálni, szerintem sokkal különlegesebb mint a párna. Csipketerítő helyett használhatunk bármilyen anyagot, szerintem kötött mintával is tök jól nézhet ki. A tálba tehetünk valamilyen sütit, tökéletes ajándék mindenkinek, nem találkoztam még olyannal aki nem szeretné a süteményeket. 

Én mindig nagyon örülök az olyan ajándéknak, amit az illető saját maga készített, szerintem érdemes mindig ebben is gondolkozni, és nem csak karácsonykor, bármilyen más ünnepen is. 

Ti szoktatok sk ajándékot adni? Miket csináltatok eddig?

Képek: innen

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése