2012. december 6., csütörtök

Valami kék, valami kölcsön, valami régi, valami új

Alapvetően nem vagyok babonás, ez az esküvővel kapcsolatosan sincs másképp. A címben említett esküvői szokást viszont szeretném tartani. Nem is a babonaság miatt, egyszerűen csak tetszik az ötlet.


Összegyűjtöttem pár ötletet arra, hogy melyiket hogyan lehetne megvalósítani. Van ami eléggé adja magát, de például a "valami kölcsön"-ön még töröm a fejem hogy nekem vajon ez mi lesz. Vigyázat, sok kép következik! :)

A bejegyzés folytatódik, kattints a továbbra!
Valami kék

A kék a tisztaságot, a hűséget jelképezi. Szűz Mária is általában kékben van ábrázolva, állítólag ennek is köze van ahhoz a hagyományhoz, hogy a menyasszony valami kéket visel az esküvőjén.

Rajtam kék mindig van, hiszen az orrpiercingem egy kicsi kék kő, viszont mindenképpen szeretnék még valamit pluszban, hátha ez nem számít. :D Ez a kategória szerintem amiben a legkreatívabbnak lehet lenni, hiszen mindent lehet kékben is kapni. 



Leggyakrabban a kék harisnyakötő mellett döntenek a menyasszonyok, nagy eséllyel nekem is ez lesz a valami kékem. 



Az ékszer is jó választás, a kéknek rengeteg árnyalata van, biztosan talál mindenki magának olyat ami tetszik neki.




Carrie eljegyzési cipője óta szerintem hatványozottan többször fordul elő, hogy a valami kék cipő formájában jelenik meg. Ha mindenképpen szeretnénk a világos cipő mellett maradni is van megoldás: kis strasszkövekből monogramot, kezdőbetűt ragaszthatunk a talpra. Aranyos ötlet, hogy a talpra kék alkoholos filccel kedves üzeneteket, jókívánságokat írnak a koszorúslányok/barátnők/családtagok. 




A ruhában is el lehet rejteni egy kis kéket. Alsószoknyának fehér helyett is használhatjuk, de ha valakinek saját a ruhája akár hímezhet is bele valamit, ez nem annyira harsány mint az előző megoldás. Aztán hogy a szöveg mi lesz, monogram, név, dátum, idézet azt már mindenki döntse el maga. :) Kék masni mehet a derekunkra is, vagy a hajunkba, csokorba (virágként is akár). 



A kék sminkben és körömben is megmutatkozhat, utóbbi esetben én mindenképpen egy pasztellesebbet választanék, de mehet a királykék is annak akihez az illik. 

Valami kölcsön

Általában egy már (boldog) házas ismerőstől, barátnőtől szokás kölcsönkérni valamit, ezáltal nekünk is boldog lesz a házasságunk. Én ezzel vagyok a legnagyobb gondban őszintén megmondom. Ha kölcsönzitek a ruhát akkor a kérdés letudva, hiszen meg is van a kölcsön dolog, és már más menyasszony is viselte nagy eséllyel, így ez a feltétel is teljesítve. :) Bár korábban nagyon tiltakoztam a varrás ellen, mégis úgy néz ki hogy nekem lesz készítve a ruhám, így kölcsönként ő nem fog funkcionálni.

Mind ennél a variációnál, mind a valami réginél érdemes szülőknél, nagyszülőknél végigtúrni (engedéllyel természetesen) az ékszerdobozt, hátha találunk valamit ami illik hozzánk és a ruhához. Házas barátnőket megkérdezni van-e egy szép gyöngysoruk, karkötőjük amit kölcsön adnának nekünk a nagy napra, biztosan nem vennék tolakodásnak és boldogan segítenének nekünk válogatni.


Nagymama gyémántgyűrűje a menyasszony kisujján


Jó ötlet a nagymama, édesanya menyasszonyi ruhájából - ha engedi! - levágni egy kis csipkét, anyagot, amit karkötőként hordhatunk. Igazából ha már idősebb rokon dolgait kérjük kölcsön azok valami réginek is számíthatnak, ebben a két kategóriában elég nagyok az átfedések. 

Valami régi

Ez a folytonosságot szimbolizálja, a családi hagyományok fontosságát. A régi egy eléggé relatív fogalom, én azt mondanám hogy ami szüleink fiatalkorából származik az már legyen réginek tekintett, így mondjuk édesanyánk régebbi ékszere is számíthat akár. Mint írtam az előbb érdemes a régi kincsek között szétnézni, nagymamáknál csodaszép dolgokra lehet bukkanni, és biztos teljesen meghatódnak majd, ha az ő egyik régi ékszerüket választjuk magunknak. 



Tudom, hogy a gyöngy babona szerint nem jó ötlet esküvőkor mert ahány gyöngyöt visel a menyasszony annyi könnyet ejt majd a házasság alatt bla-bla-bla, de engem ez nem érdekel, a gyöngy gyönyörű és az én ruhámhoz baromira illeni fog, úgyhogy lesz és kész. :) Sírni meg egyébként is egészséges néha. 

 
Ha még megvan (és jó állapotban van) anyukánk vagy nagymamánk fátyla azt is felvehetjük, biztosan nagy sikere lesz. :)



Ha csak szép brosst találtunk sem szabad elkeseredni, a csokrot nagyon szépen fel tudjuk vele dobni és mégsem kell szétszurkálni a menyasszonyi ruhánkat. Ha minden kötél szakad és nem találtunk más régit akkor a szüleink/nagyszüleink/dédszüleink esküvői képét is a csokorra rögzíthetjük. Különösen megható ha már egyébként nincsenek köztünk, így azonban végig ott lesznek majd.

Valami új

Szerintem ez a legegyszerűbb a négy valami közül. Az új dolog valami új kezdetét jelképezi természetesen. Sok inspirációt ehhez nem hoztam, hiszen mindenkin lesz legalább egy olyan dolog ami új, rajtam szinte minden: cipő, fehérnemű, ruha, gyűrű, fülbevaló, fátyol, stb. Ettől függetlenül pár képet beszúrok, csak mert szépek alapon. :)




Imádom ezeket a sarukat, egyre biztosabb vagyok benne hogy valami ilyesmi lesz rajtam majd júliusban.


Itt pedig egy csodaszép ruha, csak úgy. :)

Ti szeretnétek majd tartani ezt a hagyományt az esküvőtökön? Melyik a kedvenc képetek innen? 

Képek: innen és innen

2 megjegyzés: