2012. december 2., vasárnap

Bailey's házilag

Minden évben valami saját kezűleg készítettet adunk a szeretteinknek karácsonyra. Tavaly díszpárnákat varrtam, előtte díszeket készítettem, aztán volt hogy süteményt meg hagymalekvárt. Már előre elkezdtem gondolkozni, hogy idén mi jót csinálhatnánk mikor eszembe jutott, hogy régen sokszor kotyvasztott anya otthon házibéjliszt. Arra emlékeztem hogy eléggé erős alkoholos ízű volt az övé, úgyhogy nem kértem el tőle a receptet, inkább túrtam egyet a neten. Mindenképpen ki akartam próbálni a receptet mielőtt nagyüzemben nekiállok alapanyagokat venni, nem szeretnék befürödni vele közvetlenül karácsony előtt. 



Tegnap megvettem minden hozzávalót és meg is csináltam. Mára ért össze, jelentem jobb mint az eredeti. ("A miénk jobb! Miért? Mert a mi módszerünk jobb!" Aki tudja miből idéztem kap egy virtuális vállon veregetést. :D)

A bejegyzés folytatódik, kattints a továbbra!

Hozzávalók: 

  • 5 dl főzőtejszín
  • 2 tubus (340 g) cukrozott sűrített tej
  • 4 evőkanál kristálycukor
  • 2 csomag vaníliás cukor
  • 1 dl frissen készített erős kávé
  • 3,5 dl whiskey
Elkészítés:

A tejszínt felmelegítem és félrerakom. Egy edényben (én tejforraló edényt használtam, abban nem tud leégni semmi ha odafigyelek) megkaramellizálom a cukrot. Szinte takarékon csináltam, és amint elkezdett barnulni azonnal lerángattam a tűzről, nagyon könnyen megég. Hozzáöntöm a meleg tejszínt - először nagyon ki akar futni, csak keveset tettem bele, mikor már lenyugodtak a kedélyek öntöttem bele a maradékot - majd visszateszem a tűzre és takarékon folyamatos kevergetés mellett feloldom a tejszínben a karamellt. Belenyomom a két tubus sűrített tejet, hozzáteszem a vaníliás cukrot. Amíg ezeket kevergetem lefőzöm a kávét és azt is beleteszem. Miután minden homogén félrerakom hűlni. Nagyjából 2 óra múlva már elég hideg ahhoz hogy belekeverhessem a whiskeyt. Üvegbe töltöm, jól összerázom és beteszem pihenni a hűtőbe. Közel másfél liter készült belőle. 



Ma ugrott a majom a vízbe, többen is írták hogy reggelre nekik krémesre összeállt és csak kanalazni lehetett, féltem hogy erre a sorsra jutok, de úgy tűnik okosan tettem hogy habtejszín helyett főzőtejszínből csináltam mert nem lett ilyen gondom. Finom krémes, abszolút olyan mint az eredeti. :) A recept ami alapján csináltam 4 dl whiskeyt írt, de mivel 7 decis az öveg ezért az feleztem el, hogy a következő adaghoz is legyen még elég alkoholom. A Tescóban épp aktuálisan legolcsóbbat vettem meg egyébként, Canadian Old Century névre hallgat. Bailey's-hez tökéletes. 

Ajánlom mindenkinek, akár karácsonyra csak hogy elcuppogjon rajta az ember, akár ajándékba is. Egyszerűen elkészíthető és nagyon finom. :) 

Ti csináltatok már házilag Bailey'st? Kipróbáljátok ezt a receptet? 

9 megjegyzés:

  1. Az én receptemben a forró kávéban kell feloldani a cukrot, és 2-3 kanál kakaóport, majd ha kihűlt akkor egy "tupperes összerázós" mixerpohárba töltöm és tejszínnel, sűrített tejjel, rummal vagy whiskey-vel összerázom és behűtöm. Nem kell se főzni, se melegíteni mégis tökéletes! Itt gondolom sokaknak a főzés miatt állt össze a cucc :) De szerintem nem kell sem felmelegíteni sem összefőzni a hozzávalókat, mert úgy is nagyon finom, és gyors :) Én imádom!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezt a verziót muszáj főzni, a karamell íze más lesz mintha sima cukorral csinálnám. :)

      Törlés
    2. Persze értem, lényeg úgy is a végeredmény :) A többiek meg Bailey's pudingot esznek, végül is az sem lehet rossz,mert különleges :D Én a Bailey's-t mindenhogy imádom, fagyiként, bonbonban (most vettem olyan szaloncukrot) Nyamnyamnyam :)

      Törlés
    3. Jajj igen a Bailey'ses szaloncukor, szerintem idén is olyan lesz itthon. :))

      Törlés
  2. Kicsináltam már pár pohár házi Bailey'st igen. :) Bocsi, nem hagyhattam ki. :D
    Anyukám szokott készíteni, pont ez alapján a recept alapján, idén meg valami gyógylikőrt kotyvasztott. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ó lol asszem ez nálam freudi elszólás volt. :DD

      Törlés
  3. Köszi a receptet, biztos, hogy kipróbálom! Nézelődtem a neten én is utána (a NoSalty-t én is nagyon szeretem böngészgetni), de engem most nagyon meggyőztél ezzel a verzióval :) Karácsony előtt tuti elkészítem!

    VálaszTörlés
  4. Macskajaj<3 de rég láttam.
    idén lesz az első közös Karácsony az Emberrel, és azt hiszem ezt fogunk szürcsölgetni:) köszi a receptet:)

    VálaszTörlés
  5. Nyami *-* régebben mi is csináltunk :D hááát... hamar elfogyott :)

    VálaszTörlés