2012. december 16., vasárnap

Túrós rétes

December elején a karácsonyi vásárban ettünk nagyon finom rétest és jöttem rá, hogy itthon én még soha nem próbálkoztam ennek a készítésével. Persze rétestésztát nem állok neki csinálni, se helyem, se tudásom se energiám nincs hozzá, a bolti réteslap is tökéletesen megfelel erre a célra. 

Azóta most már másodjára is csináltam és nagy sikere van, úgyhogy megosztom veletek a receptet (alapnak ebből indultam ki). Most csak túrósat csináltam, de legutóbb az egyik rúdba meggy került egy kis fahéjjal, az is istenien sikerült. 


A bejegyzés folytatódik, kattints a továbbra!


Hozzávalók:

  • egy csomag réteslap
  • fél kg túró (sovány túróból is nagyon finom!)
  • 2 egész tojás
  • egy citrom
  • 2 csomag vaníliáscukor
  • 5 evőkanál cukor, vagy ennek megfelelő folyékony édesítőszer
  • 50 g margarin
  • 2 evőkanál zsemlemorzsa
  • 1 dl olaj
Elkészítés:

A sütőt előmelegítem 200 °C-ra. A túrót villával összetöröm, összekeverem a két tojással, a cukrokkal, majd belereszelem a citrom héját. Ha találtok a boltban akkor bio citromot vegyetek, ha nincs akkor felhasználás előtt meleg vízzel, kefével és mosogatószerrel alaposan mossátok meg! A margarint felolvasztom és összekeverem az olajjal.

Egy konyharuhát bevizezek majd alaposan kicsavarom és leterítem a pultra. Ráteszem az első réteslapot, alaposan bekenem az olajos margarinnal. Ráhelyezem a következő lapot, és így tovább a negyedikig (amennyiben 8 lapos a csomag amit vettetek). A negyedik lapnak csak a széleit kenem meg olajjal. A felém eső részre egy evőkanál zsemlemorzsát szórok egy csíkban (felszívja a felesleges folyadékot és nem áztatja ez a tésztát a lé), majd erre rákupacolom a túró felét. Két oldalról felhajtom a széleket, hogy ne hulljon ki a töltelék, majd a konyharuha segítségével feltekerem a rudat. Óvatosan átemelem a tepsibe és kész is. :) A másik rúd ugyanez pepitában, én abba már tettem mazsolát is, mert Bálint szereti én viszont ki nem állhatom. Mielőtt a sütőbe teszem mindkét rúd tetjét megkenem a maradék margarinos olajjal.

Addig sütöm amíg szépen meg nem pirul, ez nekem nagyjából 20 perc volt. A tojás miatt a túró szépen egyben marad és nem hullik atomjaira. A margarinos-olajos kenegetés azért jó, mert így nem fog teljesen kiszáradni a tészta és törni mindenfelé mint a fene. Először Aldis rétestésztából csináltam, az nagyon szuper volt, a mostani egy kicsit törősebb, ennek a márkanevére nem emlékszem, de magyar zászlós volt és a Sparban vettem kb 200 Ft-ért.


Nem a legdiétásabb, de jobb mint egy szelet csokitorta, és nagyon könnyen elkészíthető. :)

Ti szeretitek a rétest? Szoktatok otthon is csinálni?

1 megjegyzés:

  1. Szeretem, szoktam. a tésztát is magam készítem: nem ördöngős, de hely tényleg kell.

    VálaszTörlés