2012. május 7., hétfő

Nem vicces

Lehet most elkönyveltek sokan ijedős hülyének, de erről akkor is írni fogok, ha már egy ember nem kezdi el terjeszteni ezeket a hülyeségeket, már megérte. 

Kb. 13 éves lehettem, mikor elkezdtek terjedni az interneten az ijesztegetős oldalak. Nem videót írok, azok akkor még talán nem is nagyon voltak menők. Az első amibe belefutottam szerintem a "scary maze game" volt, aminek persze csak utólag lett ez a ragadvány neve, mert elsőre csak azt hiszed, hogy végig kell vinned a kurzort egyre nehezebb pályákon. Aztán mikor nehezebb, és te már nagyon figyelsz és közelről nézed a monitort, akkor beugrik egy kurvaijesztő arc (ami lehet alapesetben nem is lenne az, de villog és amúgy is hirtelen jön), meg rosszabb esetben még sikítás is. Sok videó is van fent a neten, hogy mit reagálnak ezekre az emberek. Sok verzió van, kövesd a szemeddel az autót a susnyásban és társai, sajnos még naivaként sokba beleszaladtam, ám egy ideje ügyesen kerülöm őket. Pár hónapja összetalálkoztam egy koreai képregénnyel (köszi Nitu :D), amin úgy becsináltam mint már nagyon rég nem. Aki látta tudja miről beszélek, aki meg nem az meg ne nézze, komolyan, este van, ne csináljatok hülyeséget! :D Na mindegy, a lényeg hogy szerintem már mindenki tudja, hogy miről beszélek.

Amit mondani szeretnék: nem vicces ezeket megosztani. Nem vicces kitenni egy ijesztő linket úgy, hogy azt mondod, hogy "SP bevallja hogy buzi", vagy hogy érettségi tételek és olvassátok. Ijedős vagyok, ez tény, de szerintem olyan szituációban, amikor az ember baromira nem számít rá, mindenki megijed egy ilyen erős fény és hanghatástól, meg képtől. Én fiatal egészséges felnőtt ember vagyok, de még így is éreztem ma mikor sikítva elszaladtam a géptől, hogy a szívem nagyjából 160-as frekvenciával ver, és a vérnyomásom is valahol 220/160 Hgmm körül mozog. Bele sem merek gondolni, hogy egy szívbeteg, vagy magas vérnyomásos, vagy csak simán idősebb ember milyen állapotba kerülhet, ha összetalálkozik egy ilyen "humoros" dologgal. Márpedig most már minden címszó alatt terjednek ezek, mert 10 év után sem unják meg az emberek.

Lehet, hogy valaki nem tartja viccesnek, de csakazértis megosztja, mert "ha én befostam fossanak be az ismerőseim is". Ez megint nagyon intelligens megoldás, kb. mintha eltörnéd a kezed és ezután minden barátodhoz elmennél egy nagy kalapáccsal és odacsapnál egyet, hogy "nesze öcsém nekem szar legyen neked is az". 

Ha senkinek nem lesz egészségügyi baja, csak "szimplán" megijed, szerintem akkor sem túl jó dolog ilyennel sokkolni az embereket, ismeretleneket sem, pláne nem ismerősöket. Megkérek mindenkit, aki esetleg ilyenre vetemedne, hogy gondolkodjon, mielőtt megosztja. Biztos, hogy jó lesz nekünk attól, hogy más is ugyanakkorát ugrik, mint mi? Nekem nem lenne jobb. De ha valaki szemtől szembe mutatna meg nekem egy ilyen ijesztegetős izét, azt tuti arcon verném. Már csak az első sokk miatt is. Mert nem vicces. 

29 megjegyzés:

  1. Én is ijedős vagyok, nemrég valami hülye sikító zombi-szerűség ugrott elő, mikor naivan ráklikkeltem egy ilyen linkre...ráadásul olyan hangerővel, és olyan frekvencián ment, hogy majd kiugrott a szívem. Természetesen kikapcsolni sem volt egyszerű, elöbb sikerült csutkára letekernem a hangszórót, jajjde nem akarok mégegyszer belefutni :/
    Írtad, hogy ügyesen kerülőd őket, mi a titkod? :) (persze amit ismerek annak nem ugrom be újra, de amit nem...?)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha valami gyanús videót látok először mindig a kommenteket olvasok, nem indítom csak úgy el, ha fosatós akkor úgyis elküldik a feltöltőt az anyjába, és akkor be is zárom.
      Gyanús linkeket, amik ráadásul tinyurl-esek pl is csak óvatosan nézek, vagy pl ha csak simán linkel valaki valamit semmi egyéb megjegyzés nélkül, az is fura.

      Törlés
    2. Most, hogy így írod, tényleg nem lenne hülyeség elolvasni a kommenteket :)) de a többi is jó ötlet

      Törlés
  2. könyörgöm mond el mi van a képregényesben, mert este beleszaladtam, de amikor jött a hang, villámsebességgel nyomtam ki, megnézni meg nem merem..:D amúgy nekem, mint horror rajongónak, 7-8 éve MEGÁLLÁS NÉLKÜL csapatják a kedves ismerőseim, mondván, hogy én bírom.. csak azt felejtik el, h a horrora, mint műfajra picit másként tekintek mint a többi ember, és ugyanúgy összecsurgatom magam egy ilyen hülyeségtől.. szóval abszolút megértelek. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A sztorija igazából mindegy a képregénynek, flashben van megcsinálva, és emiatt van bele faszán hang is téve, meg gif, ami mozog anélkül hogy akarnád. Legyen ennyi elég, baromi para, már így hogy beszélek róla is kivert a víz. :/

      Törlés
    2. én is kíváncsi lettem rá, viszont rohadtul félek az ilyenektől. kb fél éve nyitottam meg utoljára, akkor is vmelyik kedves ismerősöm ilyen "nyaralási képek"álcának adta be.. :s

      Törlés
  3. Teljesen egyetértek, én utálom ezeket! Kértem is az ismerőseimet, akik ilyenekkel bombáztak, hogy így is szívbeteg vagyok, ne ilyenbe halljak már bele, köszi! :)

    VálaszTörlés
  4. Jajj Bogca, mai napig sajnálom, hogy ezt egyáltalán ki tettem :/ :D Egyébként én is utálom ezeket és egy jó párszor belefutottam ilyenekbe... például volt olyan is, hogy Twitterről linkelte valaki, hogy "Néézd, kitalálja a neved, ha beírod googlebe hogy mov01...". Rámentem, aztán hirtelen valami szörnyű sikítás és valami ijesztő fej is ugrált a képernyőn... a szívem széthasadt! Egyébként igazad van, tényleg nem vicces a dolog, és ezen az egy alkalmon kívül nem osztottam még meg poénból ilyet. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nyugi, ha nem tőled akkor 9gagről bukok bele, ott is mindenki ezen pörgött akkortájt. :)

      Törlés
  5. Hát, én ilyennel még sosem találkoztam, de mostantól gyanakvóbb leszek :D

    VálaszTörlés
  6. mi is olvastunk ilyen képregényt a neten,1-2hónapja,és mikor?hát alvás előtt :D mondjuk én bealudtam rajta,m fáradt voltam,de bnőim nagyon megijedtek (arról szólt,hogy leugrott vki vhonnan,meg elvették a kislányát..stb) nemtudom,hogy te is erre gondoltál-e.
    a másik meg ez az érettségis ma,hát hirtelen köpni-nyelni nem bírtam az ijedtségtől..amúgy én is ijedős vagyok nagyon.szóval én sem támogatom a megosztók táborát..

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. szörnyű,utána megnéztem egyedül,de az ijedős résznél levettem a hangot és eltakartam a szemem:S :D

      Törlés
  7. Én egy videóba futottam bele még régebben facebookon, aminek ismertetője az volt, hogy valami szellemet láttak az úton és megmagyarázhatatlan és blablabla.. Egyébként egy autó ment egy kanyargós úton az erdőben, semmi extra. Olyan instrukciók voltak ami már gyanús lehetett volna, pl: nézzd mereven közelről, mert nehezen látható meg, plusz akkor jön a szellem amikor az operatőr vagy ki elkezd suttogni, tehát hangosítsd fel nagyon stb. Nem volt gyanús, tettem a leírtakat és iszonyúan megijedtem... Először és remélem utoljára futottam bele ilyenbe, de nekem is az volt reakcióm mint neked Bogi.. rossz volt...

    Laura

    VálaszTörlés
  8. jellemző h mire kommentelek először egy régóta olvasott bloghoz :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem gond, oda kommentelsz és nem kommentelsz ahova akarsz. De örülök, hogy előbújtál. :)

      Törlés
  9. Ezzel teljesen egyet értek, utálom az ilyeneket, eleve miféle balf*sz beteg ember, aki kitalálja. Az ilyeneknek nem kívánok mást, csak szívrohamot...

    "minden barátodhoz elmennél egy nagy kalapáccsal és odacsapnál egyet, hogy "nesze öcsém nekem szar legyen neked is az". ezen viszont kifeküdtem :DD

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. hahh,és csak annyira vagyok ijedős, hogy végigolvastam a kommenteket, és már már csak díszkivilágításban leszek hajladnó közlekedni ma este

      Törlés
  10. úúú, egyetértek.
    én is belefutottam, kilépni is alig mertem belőle:/

    VálaszTörlés
  11. Általában komolyabb baj nélkül elviselem ezeket, de pl horror filmet nem vagyok hajlandó két éve nézni.. pedig előtte szerettem :S mostanság nem jönnek be az ijesztgetős dolgok, az nálam alap hogy full le van tekerve a hangerő ha gépezek és netán feltűnne valami érdekesség :D

    A labirintusos játékra emlékszem :D:D muhahaha abban az időben nem volt sem hangfalam se hangszóróm így egyáltalán nem ijedtem meg,és már előre tudtam, ha ezzel akartak szívózni :D

    De láttam érdekes videókat, szegény emberekről akik ezt játszották :S :(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Horrorfilmeket moziban 2006. májusa óta nem nézek, akkor a Silent hill tette be a kaput. Azóta máshol sem nagyon merek nézni, max ami nem konkrétan horror, hanem inkább nyomozós krimis izgiség. Bár annyira kinőttem már ezekből és rettegek rajtuk, hogy még a Fekete ruhás nőt se bírtuk végig nézni, pedig az még egy klasszikusabb verzió, nem olyan mint az újgenerációs horrorok.

      Törlés
  12. Én valahogy mindig "kiszagoltam" amikor ezeket a fosatós dolgokat linkelték, és már úgy néztem meg, hogy tudtam mire számítsak, úgy mondjuk nem volt ijesztő. De erre a képregényesre kíváncsi lennék, de majd holnap reggel, inkább, ha már ennyire írjátok h scarry :D. Én egyébként a fiúhaverok által olyan vidiket kaptam, mint a 2 girls 1 cup, meeeeg amikor férfiak nagyon durva dolgokat csináltak a kedvenc testrészükkel, szétvagdosták meg ilyenek, na azok pl nagyon undorítóak voltak, és szintén nem viccesek, és egyáltalán milyen beteg emberek fejéből pattan ki 1 ilyen...brr

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. 2 girls 1 cup, ó igen, még netes haverok nézették meg velünk és hallgatták streaming a reakciónkat, de büszke vagyok végignéztem. :D
      A másik a painolympics ugye? Arról csak hallottam, meg azt is, hogy fake, de nem volt ilyenhez idegzetem, elég szépséget láttam a kórházban is mostanában, nem kell nekem még plusz ilyen itthonra is.

      Törlés
    2. Igen, úgy emlékszem az volt az :D.

      Törlés
  13. teljesen egyetértek, egyszerűen nem értem miért tud egy ennyire gagyi baromság több éven keresztül "remek" poén lenni, többször is belefutottam már én is, hogy rákattintottam naivan, hát köszi, valóban nem vicces. a szétvagdosós videóról nem hallottam még, jó értelmes emberek lézengnek a világban, atyaég :)

    VálaszTörlés
  14. Én egy teljesen másfélét láttam mint ti, ez is az ijesztgetésre ment valószínű, de ennek talán még többen bedőlnek mert elég "általános". Egy link hirdette hogy "nézd meg milyen a látásod" vagy valami hasonló. Szemüveges létemre, meg amúgy is szeretem az orvosos pöttyös-számos szemvizsgálatot, kipróbáltam. Minden nagyszerűen ment, be kellett írni a számot egy kockába ha ki tudtad olvasni. Azonban úgy 8-10 szám után jött egy, amin az istennek se láttam semmi értelmeset. Szinte már belebújtam a képernyőbe, hogy ki tudjam venni a számot, erre egy halálarcú csaj jelent meg a képernyőn és iszonyatos sikítás hallatszott a hangszóróból. Sírva fakadtam. Szörnyű volt, azóta én is félve kattintgatok. (Amúgy nemrég én is kattintottam egy ilyen "megvannak a holnapi érettségi tételek" címűre de a kommentekből levágtam hogy fake.)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Juuujjj, ez nagyon aljas, így meg aztán különösen nem kéne átbaszni az embereket, mert ennek még több idősebb ember dőlhet be szerintem. :/

      Törlés
  15. Többször belefutottam ilyesmibe én is, régebben('fiatalabb koromban') csak megrezzentem tőlük, mostanában meg a szívroham kerülget! Egyszer úgy bepánikoltam, hogy úgy, ahogy volt, kihúztam a laptop-ot a konnektorból. :D Régen nem voltam túl ijedős, rengeteg horrorfilmet láttam, de aludni mindig tudtam utánuk. Nálam valahogy a 20. évem betöltése után volt a határ, hogy akkor innentől kezdve nem rombolom az idegrendszeremet. Tiniként jókat röhög az ember a horroron, de amikor már fel is tudja fogni a dolgokat, borzasztóvá válik. A Silent Hill-en én is nehezen tettem túl magam. Nem is maga a cselekmény része volt a para, hanem a vége... Olyan szar érzésem volt utána!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen szerintem is az lehet hogy felnőttünk és már jobban belegondolunk a filmbe, vagy nem tudom.

      Nekem a Silent hillből akkor lett végleg elegem mikor behozták a boszorkányos szálat, engem az ilyenektől mindig kiver a víz, nem tudom miért.
      Egyébként a fő gondom így utólag nekem is a végével volt, nem volt egyszerűen lezárva. Ha horrort is nézek mindig megnyugszom a végén, hogy oké, vége, elkapták, satöbbi, de itt meg ottragadtak egy másik dimenzióban és mégsem volt otthon, brr. Nem lett feloldva a feszültség.

      Törlés