2012. december 17., hétfő

Filmajánló XVIII. - A Hobbit: Váratlan utazás (The Hobbit: An Unexpected Journey)

Valahogy nekem A Hobbit körüli őrület és várakozás teljesen kimaradt. Kíváncsi voltam rá és biztos voltam benne hogy moziban fogom megnézni, de nem számoltam vissza a napokat, nem vártam körmöt rágva. Mielőtt elmentünk rá a moziba kicsit szkeptikus lettem, főleg az olvasott kritikák miatt. A másik aggályom az volt, hogy egy viszonylag rövid könyvből csináltak trilógiát, és csak az első rész már három órás, biztosan húzni fogják mint a rétestésztát és unatkozni fogok. Ettől függetlenül reménykedve ültem le a vászon elé, adtam egy esélyt a történetnek. 

(kép: innen)

Az általam legelőször látott trailer szerintem borzalmas volt, rám zúdítottak egyszerre 13 új karaktert, azt sem tudtam ki kicsoda és most mi a fene következik. Reméltem, hogy a filmben kicsit lassabban adagolják majd az új arcokat és nem fogok így nézni magam elé. Szerencsére nem így lett, abszolút emészthető lett a végeredmény.

A bejegyzés folytatódik, kattints a továbbra!


A történethez nem árt szerintem azért tisztában lenni az alap GyU trilógiával, de lehet még anélkül is érthető. 60 évvel korábban játszódik az egész, nagyjából ugyanazzal a felépítéssel. Gandalf a fiatal Bilbót meglepi otthonában, majd abszolút meglepetésszerűen be is szervezi egy kalandba. Ő persze először morog, de végül belevág a dologba, hiszen miről szólna akkor az egész sztori, ha otthon maradna retket enni. A váratlan utazás cím szerintem magyarul kicsit szerencsétlen választás még akkor is ha tükörfordítás. Mikor először hallottam elröhögtem magam és azonnal Hetty néni jutott eszembe. :D De nem is ez a lényeg. 

A történetet most nem állok neki elmesélni, egészen izgalmasnak ígérkezik. Én meg voltam vele elégedve, az első egy órában éreztem csak kicsit úgy hogy vannak olyan részek amik csak időhúzásnak kerültek be, de alapvetően jól szórakoztam, nem unatkoztam, jobb és eseménydúsabb volt mint például A gyűrű szövetsége. A zene szuper volt, és örültem hogy kulcsdallamokat megtartottak, mint például a hobbitok jellegzetes zenéjét, vagy azt mikor Gandalf sutyorog a molylepkének hogy hozzanak sasokat. Voltak olyan helyszínek amiket már korábban is láttunk és tök örültem hogy mindet felismertem, szeretem az ilyen ahá-élményeket. 

Szerintem egy esélyt mindenképpen megérdemel, én meg fogom nézni még egyszer anyuékkal karácsonykor. :)

Ti láttátok már A Hobbitot? Mit szóltatok hozzá?

13 megjegyzés:

  1. én imádtam:)
    viszonylag hűek maradtak a könyvhöz is, szerencsére.
    azon meglepődtem, amikor a törpök elkezdtek magyarul énekelni. nem bántam volna, ha azt nem fordítják le.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Neee komolyan azt is leszinkronizálták? Évek óta nem nézek magyarul semmit, moziba is mindig eredeti nyelvűre megyünk el, ez így nagyon rossz lehetett. :(

      Törlés
    2. jaja,elég durva volt.:/
      kicsit leesett az állam:D

      Törlés
  2. Mi azok voltunk, akik valóban a napokat visszaszámlálva vártuk a filmet már hóóónapok óta (legalább fél éve:D). A premier utáni nap már mentünk is, isteni volt számomra. A sztori miatt nem aggódtam, hogy rövid könyv-hosszú film hogy lesz megoldva, mivel ugye tudható volt, hogy nem csak a Hobbitból csinálják, hanem egyéb írások is belekerültek. Mi 48fps-esre mentünk, ez is megér egy alkalmat, nagyon izgalmas és szuper élmény. A következő pedig egy eredeti nyelvű vetítés lesz amire megyünk:)

    VálaszTörlés
  3. Én nem vagyok nagy Gyűrűk Ura rajongó, de a párom igen, és őt muszáj volt elkísérni :) Összességében nekem jobban tetszett, mint a Gyűrűk Ura, pont azért, mert jobban magyarázza a háttér történetet maga a film, nem kell hozzá sok alap tudás.
    Viszont nagyon hosszú és vontatott volt, a 3 órát kicsit pörgősebben és érdekesebben 2 órában össze lehetett volna hozni. A maradék két részért biztosan nem fogok moziba menni, elég ebből a letöltős verzió is.
    Tipikusan olyan film amit szerintem a bölcsészek és humán beállítottságúak tudnak csak élvezni :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezzel azért vitatkoznék, nagyon sok Tolkien rajongó geek, mérnök, infós, satöbbi. :) Én is 4 infóssal néztem, és azok szintén reálos barátnőivel és mindannyiunknak tetszett. :)

      Törlés
    2. ez mondjuk hülyeség, én 11 éves korom óta hatalmas Tolkien rajongó vagyok, de bölcsész még véletlenül sem.


      Törlés
    3. én 7 mérnökinfóssal néztem!:D

      Törlés
  4. Még sehová nem írtam meg a véleményemet a filmmel kapcsolatosan, most megpróbálom röviden: alapvetően tetszett, bár ez is tipikus Tolkien könyvadaptáció, szerintem szükséges hozzá a könyvet elolvasni. Én is rettegtem, hogy mit hoznak ki 60 oldalból (az első film kb ennyit dolgoz fel), de egész jól sikerült. Bár lehetett volna a 3 óra helyett 2-2,5 órás, mert nekem is volt egy-kettő olyan rész, ahol az órámra tekintgettem.

    Kicsit uncsi volt -bár szépnek szép - a 15 féle misty mountain feldolgozás, de lehettek volna kicsit kreatívabbak is, elfért volna pár plusz, más dallam.

    A törpök viszont túl magasak és helyesek lettek - tudom, hogy bele kellett pakolni Filit és Kilit a wowfaktor meg célközönségbővítés miatt, de akkoris. :D

    Én mindenesetre izgatottan várom a következő részeket, plusz nagyon sajnálatraméltó, hogy Magyarországon lespórolták a mozis Hobbitos pohár tetejéről a figurákat... :(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A pohárért én is morcos voltam, nem is vettem emiatt meg.
      A helyes törpök nekem is feltűntek és nem értettem. A királytörp kifejezetten nagyonjóképű, az én fejemben a törpéknek csúnya kis pici nagyorrú pocakos izéknek kéne lenniük, mint Gimli. Maximum aranyosak, de semmiképpen nem szexik. :D

      Nekem a Völgyzugolyra való rácsodálkozás volt kicsit hosszú, percekig csak azt mutatták hogy Bilbóék nézik mennyire szép. Meg valahogy a sziklaizék harca lógott ki nekem kicsit a sorból, nem értettem miért kell és annyira nem is volt látványos. De alapvetően minden részt lehetett volna kicsit rövidíteni.

      Törlés
    2. nekünk volt rajta figura!:O

      Törlés
    3. miiiiiicsoda?:O hú most nagyon mérgesek lettünk!:D

      Törlés
  5. mi tegnap néztük meg két haverommal és tetszett nekünk!=) én nem olvastam, de még így is élvezhető volt, nem éreztem túl hosszúnak. a tájakat imádtam, a trollokon halálra nevettük magunkat, bár a csatajelenetek szerintem túl gyorsak voltak a 3D-hez, néha kicsit szédültem.
    a szexi törpök nekem is feltűntek, a srácokat halálra idegesítettem, hogy mikor Kili feltűnt, sóhajtoztam meg ilyesmi.=D szóval nekem nincs bajom vele, hogy a törpök szexik legyenek. =D (nem vagyok egyébként ennyire sekélyes, de sajnos ilyen marketingfogásokkal meg lehet venni. hat évesen is ilyen voltam, mikor apa itthon nézte a Gyűrűk Urát és feltűnt Legolas, közöltem, hogy "Jaj de szép!")

    VálaszTörlés