2012. május 29., kedd

Teljes kiőrlésű amerikai palacsinta almás-fahéjas öntettel

Eredetileg nem terveztem írni róla, de a csajok letámadtak twitteren mikor írtam hogy mi a vacsim, hogy írjak receptet, úgyhogy íme. Képet emiatt nem csináltam rendeset, csak telefonnal lekaptam mielőtt elkezdtem enni, úgyhogy bocsi de most csak rossz minőségű képpel tudok szolgálni. 

A palacsintákat nagyon szeretem, az első étel volt amit önállóan is meg tudtam csinálni, és nem mellesleg palacsintát sütöttem akkor is, mikor Bálint megkérte a kezem. :) Szóval nálunk a palacsinta szent étel, szívesen is csinálom. Az amerikai verziót nagyon sokáig csak nézegettem, de sosem találtam használható receptet, engem nagyon be tud zavarni ha nem SI mértékegységekben vannak megadva az adagok, én nem tudok mit kezdeni a bögrével meg unciával meg egyebekkel. Aztán Andinál olvastam egy nagyon jó receptet, és külön tetszik benne, hogy előre ki van keverve a por verzió, így tényleg 10 perc alatt készen van az ember vele. :) Én ennek csináltam meg a barna lisztes verzióját.



Hozzávalók:
palacsintaporhoz:

  • 60 dkg teljes kiőrlésű liszt
  • 3 csomag sütőpor
  • 2 teáskanál szóda-bikarbonát
  • 1 teáskanál só
  • 4 csomag vaníliás cukor (ezzel most kivételt tettem, annyira kevés az összmennyiséghez képest, hogy belementem abba is, hogy most kicsi cukrot is eszünk)
palacsintakészítéshez:
  • 15 dkg palacsintapor
  • 1 db tojás
  • 1 evőkanál olvasztott vaj
  • 2,5 dl tej
öntethez:
  • 4 kisebb alma
  • 1 csapott teáskanál fahéj
  • édesítőszer ízlés szerint (ki is maradhat)
  • 0,5 dl víz
  • fél teáskanál étkezési keményítő


Elkészítés:
A palacsintapor nagyon egyszerű, a hozzávalókat összekeverem és zárható edénybe teszem, eláll ameddig csak szeretném. Két főre elég palacsintához 15 dkg port összekeverek egy tojással, az olvasztott vajjal és a tejjel. Az almákat meghámozom, kimagozom, felkockázom, összekeverem a fahéjjal és a vízzel és felteszem a tűzre takarékon rotyogni. Előmelegített teflon serpenyőben sütöm ki a palacsintákat, nagyjából 10 centi átmérőjűeket csináltam, ebből lett összesen 8 db. Alacsony fokozaton sütöttem, hogy biztos ne maradjon nyers a közepe. Amíg a palacsintákat csinálom addig az almák fődögélnek. Ha már megpuhultak és kicsit szottyosak, akkor kevés vízben elkeverem a keményítőt és hozzákeverem az almákhoz, így sűrűbb lesz a leve és nem fog össze-vissza folyni. Ha besűrűsödött akkor elzárom és félreteszem. A kész palacsintákkal  rétegezem, egy palacsinta, egy evőkanál alma, még egy palacsinta, még alma, amíg el nem fogy. A tetejére ráborítom a maradék almát, és pusztítható. 

Nagyon hamar megvoltam vele, pedig most még a port is kevergettem, ha az már készen van tényleg 15 perc alatt meleg reggeli rittyenthető a családnak, szerintem érdemes kipróbálni, mert a gyorsasága mellett még nagyon finom is. 

Ti szoktatok amerikai palacsintát csinálni? 

4 megjegyzés:

  1. uhh, ezt tuti kipróbálom. épp holnap szeretnék palacsintát csinálni :)

    VálaszTörlés
  2. Andi receptjét én is sokszor sütöttem már, de ha végre veszek teljeskiőrlésű lisztet, azzal is kipróbálom, meggyőztél! :)

    VálaszTörlés
  3. hú hát ez nekem inkább sósnak hangzik, mint édesnek, de a szósz szuper ötlet:) meg a palacsintapor is tetszik, de tuti rakok bele még valamennyi cukrot :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Valóban nem túl édes maga a tészta, de szerintem azért is ilyen, mert az amerikaiak úgyis juharsziruppal meg minden tömény cukros vacakkal öntik le. :)
      De ha te nem teszel rá ennyire édes dolgokat akkor valóban lehet jó ötlet még cukrot tenni bele.

      Törlés