2012. május 13., vasárnap

Filmajánló X. - Éjsötét árnyék (Dark Shadows)

Pénteken hirtelen ötlettől vezérelve elmentünk moziba, most egy ideig úgy sem lesz időnk ilyen nagyobb kiruccanásokra, vészesen közeledik a vizsgaidőszak. A választás az új Tim Burton filmre esett. Bevallom őszintén a trailer annyira nem mozgatott meg, de előfordult már más filmnél is, hogy a bemutató annyira nem keltette fel a figyelmemet, mégis jól szórakoztam a filmen. Meg hát Johnny Depp film Tim Burton rendezésében,  rossz már biztos nem lehet - annyira. 
(kép: innen)
A film valahol az 1700-as években kezdődik, amikor Barnabasból (őt játssza Depp) vámpír lesz, majd bezárják egy koporsóba és a 70-es években sikerül onnan kiszabadulnia. A hangulata tipikus, az általam nagyon szeretett Burton, bár inkább az Ollókezű Edward világára hasonlít, mert nem teljesen darkos mint mondjuk a Sweeney Todd vagy az Álmosvölgy legendája, hanem megvan benne a dark és a színes élénk csillivilli közötti kontraszt. Természetesen szerepel benne Helena Bonham Carter, és egy másik nagy kedvencem, Jackie Earle Haley is. Ez utóbbi név valószínűleg senkinek nem mond semmit, de lehet úgy már inkább fog rémleni, ha azt mondom, ő volt Rorschach a Watchmenben. Na mindegy, szóval az ő arcát nagyon szeretem. :) 

Várható volt, és a bemutatóból is egyértelműen kiderül, hogy a fő humorforrás Barnabas és a család közötti "generációs hasadék". A történet szerintem jó volt, és a színészek is rendben voltak, valahogy nekem mégsem állt egybe az egész. Az is kicsit csalóka lehetett, hogy bőven humorosabbnak lett felvezetve, mint amilyen valójában volt, inkább félig komolynak és akár még horrornak is merném mondani, volt egy jelenet ahol megállt a számban a popcorn, és féltem hogy menten félrenyelem. (Hozzáteszem, hogy mióta láttam a Más világot - ami egyébként az egyik kedvencem szellemes témában - minden "ember lepedőben" jelenetnél fosok, és hát ebben a filmben is volt egy ilyen rész.) Nem is nagyon értettem, hogy mit keres két 10 évesnél biztos nem idősebb kislány a nézők között felnőtt felügyelet nélkül a 16 karikás filmen. Arról már nem is beszélve, hogy eredeti nyelvű vetítést néztünk, felirat nélkül, és volt benne szleng is rendesen, meg óangol meg minden finomság, kizártnak tartom hogy két törpe ezt megértette volna. A rémálmaikról nem is beszélve, de mindegy ez legyen a szülők gondja. 

Igazából abszolút vegyes érzelmeim vannak a filmmel kapcsolatban, lehet hogy a Burton-Depp páros miatt vártam hihetetlenül sokat, és emiatt csalódtam egy kicsit, de nem úgy jöttem ki a moziból, hogy "hú hát ez elképesztő volt, most mégegyszer mennék megnézni". Jó volt egynek, szórakoztam rajta, de nem tenném kötelezővé, még a Depp fanoknak sem. Ellennék nélküle. 10-es skálán 5-6 közötti pontot adnék neki.

Ti láttátok már ezt a filmet?

3 megjegyzés:

  1. Én nem láttam még, de már vagy fél éve erre a filmre várok, úgyhogy ez most nem tántorított el :) Pont, hogy még kíváncsibb vagyok.
    A trailert viszont így sem tartom jónak, egy kis odafigyeléssel elég jól megállapítható, mikor nem korrekt egy előzetes, és ez igencsak egyoldalúra sikerült, tipikusan az történt megint, hogy kiragadtak egy jól eladható elemet, a sztorira való tekintet nélkül.
    A másik észrevételem így előzetesen, hogy remake-ről van szó, tehát nem csoda, ha picit vérszegény, ez sajnos elég gyakori a műfajban.
    Ha másért nem, hát a színészekért tuti megnézném, imádtam én is Rorschach-ot :)

    VálaszTörlés
  2. Én is hasonló véleményen vagyok, mint amit leírtál.
    Ugyan megfogott a trailer és szintén lelkes voltam a Johnny - Tim Burton - Helena felvezetéstől... de... valahogy mégse jött be annyira. Az volt az érzésem, hogy a trailerben elpuffogtatták a poénok háromnegyedét és másfélét vártam.
    Ami pozitívum, hogy eredetiek voltak a karakterek és szokás szerint tetszett a Tim Burton "világ" :) (Bár Carolyn "valójánál" már vágtam egy erős WTF fejet..)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is, az annyira semmi volt, puff nesze itt az infó, de meg nem magyarázzuk... wtf.

      Törlés