2012. május 12., szombat

Panda nyári frizurája

Elég sok mopsz lakik a környékünkön, az egyik gazdijával - egy idős néni, nagyon kedves :) - sokat beszélgetünk ha találkozunk. Ő mesélte még télen, hogy Golyót el szokta vinni kutyakozmetikushoz, hogy rövidebbre nyírja a szőrét. Előtte eszembe sem jutott, hogy a mopszok is nyírhatóak, valahogy nálam a rövid szőrű kutyáknál ez nem is volt opció, pedig hatalmas ötlet. Pandának alapesetben kb. 4 centis szőre van, ami azért nem hosszú, de klasszikus értelemben rövidnek sem mondanám. Ja és a sűrűsége közelít egy csincsilláéhoz. Nem csodálkozom, hogy melege van ilyen szőr alatt. Eldöntöttem, hogy ha beköszönt a meleg, akkor ebből nyírás lesz. Nézegettem a környéken kozmetikákat, de végül teljesen véletlenül egy régi ismerősömnél láttam facebookon, hogy épp most nyitja meg a kozmetikáját, tőlünk nem is olyan messze. Megörültem neki, és a héten el is zarándokoltunk. :) 

Maga a helyzet is egy élmény volt, hisz Vera is mopsz gazdi - meg van egy hiperaktív turmix kutyája is, aki szintén tünemény :D -, úgyhogy bandáztak egyet a kutyák még a szépülés előtt. A szalon az Örs és a Pillangó utcai metrómegálló között van félúton. Engem könnyen le lehet venni a lábamról az igényes berendezéssel és kialakítással, a Papírkutyaszalonra ez abszolút igaz, és van klíma ami külön pozitív! Nem csak a gazdiknak hanem a kutyáknak is, Panda hiszti állapotban amúgy is hörög, melegben meg főleg, szóval ha nincs meleg az nála nagyon jó tud lenni. 

A lényeg: Panda bő egy óra alatt megszabadult vagy fél kiló szőrtől. Most nagyjából fél centis a bundája, és ami nagyon cuki, hogy sokkal világosabb is lett. :) Nem azért, mert amúgy koszos volt, hanem a mopszok szőre a végénél sötétebb, ez a rész pedig most le lett nyírva. Vera nagyon ügyesen kezelte az amúgy pattogó és hisztiző Pandát, szép egyenletes lett mindenhol a szőre. Tapintásra konkrétan most plüssállat, másnap mentünk oltásra az orvoshoz és megkérdezte, hogy volt-e nyírva mostanában, mert olyan bársonyos. Valószínűleg az alapos fésülésnek is köszönhető, de mióta fodrásznál jártunk nem is vedlik annyira, aminek nagyon örülök. :) És persze a legfontosabb: nem áll neki hörögni a napsütésben. Tény, hogy még nincs itt a hatalmas nyári kánikula, de míg a nyírás előtt már hörgött 5 perc séta után, most a séta végére is csak a nyelvét lógatja. Nagyjából nyár végére fog teljesen visszanőni a szőre, ami pont tökéletes. 

Képeket sajnos csak telefonosokat tudok most tenni, elfelejtettem vinni a fényképezőgépet. :( 




Ez egy korábbi kép, talán így látszik a színkülönbség.
Panda balról, Nyomika jobbról :)
 Én nagyon örülök, hogy sikerült ilyen szép nyári frizurát csinálni Pandának, remélem hosszú távon is beválik a dolog, így kicsit könnyebb lesz neki a nyár. A Papírkutyaszalont pedig mindenkinek szívből ajánlom! 

Semmilyen kapcsolatban nem állok a Papírkutyaszalonnal, a véleményem a sajátom, a bejegyzés nem szponzorált. 


3 megjegyzés:

  1. én is ilyet szerettem volna, de csak egy rossz beagleet kaptam :D :)

    VálaszTörlés
  2. Pandaaaa! <3 Ha egyszer kutyám lesz, akkor tuti, h vagy francia bulldogot vagy kis mopszlit szeretnék, olyan kis szeretnivaló röfik ezek. :))

    VálaszTörlés