2012. május 22., kedd

A kedvenc ajakápolóm

A Carmexről már valószínűleg sokan hallottatok, egyike a legnépszerűbb ajakápolóknak. Itthon nagyjából 2-3 éve lett felkapott (lehet azóta lehet csak kapni?), én 2010 decemberében vettem meg az elsőt. 
Nővéremnél próbáltam először, és akkor is nagyon tetszett az illata és a hatása is. Tudni kell rólam, hogy napközben nem vagyok nagy ajakápoló-kenegető, néha ha suliban vagyok előveszem ami épp a táskámban van, de alapvetően csak éjszakára szoktam használni. Ettől függetlenül halmozom őket mint egy őrült, az íróasztalomon is lakik egy, a táskámban, fent a galérián az ágy mellett, a fürdőben a sminkek között, kabátzsebben... Ez akkor praktikus nagyon, ha mondjuk beteg vagyok és az állandó orrfújás miatt a szám is kiszárad, nem kell nagyon megmozdulnom ahhoz, hogy elérhető közelségben legyen valami amit magamra kenhetek.

A Carmexem a felsorolt pozíciók közül a legbecsesebbet kapta meg, az éjjeli szekrényemen lévő kencés kosárkámban tartom. Minden éjszaka elalvás előtt bekenem vele a szám, és még a legdurvább cserepes-szélfútta-náthásvagyokháromhetehámlikaszám állapotokat is teljesen simává teszi másnap reggelre. Mentol- és kámfortartalma miatt kicsit furi illata van, főleg azoknak lehet szokatlan akik a mindenféle cuccal telenyomott gyümölcsös-csillivilli Labellókhoz vannak szokva, de én kifejezetten szeretem. :) Állítólag herpeszre is jó, én erre immunis vagyok (hála az égnek) úgyhogy sosem próbáltam még. 

A végső löketet ahhoz, hogy írjak róla az adta meg, hogy mostanában gondolkoztam el azon, hogy még mindig azt használom, amit közel másfél éve vettem. 2010 decembere óta minden áldott éjszaka kenem, van hogy néha Bálint is, van hogy napközben is érte nyúlok ha úgy érzem szükségem van rá, és még mindig nem fogyott ki! És nem is érzem úgy, hogy mostanában megtörténne, mert még bőven nem a csőréhez közel kell nyomnom a tubust, hogy jöjjön belőle az ajakápoló. Hozzáteszem az arányaiban legolcsóbb verziót vettem annak idején, hiszen ebben 10 g anyag van, és ugyanennyibe kerül a stiftes és tégelyes verzió is, amikbe azért jóval kevesebbet töltöttek. A másik ami miatt úgy gondolom, hogy ilyen sokáig kitart nálam, hogy én nagyon szeretem jó sokszor áthúzni az ajkaimon a szőlőzsírokat, emiatt a stiftes kitekerős verziókból jóval többet is hajlamos vagyok felkenni, mint amennyire valóban szükségem lenne. Ez a tubusos azért szuper, mert először kinyomok belőle a kis lyukon keresztül annyi anyagot amennyire szükségem van, majd utána már úgy kenegetem ahogy és ahányszor akarom, nem fogok pazarolni, mert csak a kinyomott mennyiséget kenegetem jobbra-balra. 

Két negatívumot tudok felhozni, az egyik az, hogy a mentol tartalma miatt eléggé hűsít, ami egyébként itthon (és nyáron) tök jó érzés, de télen gyilkos. Utcára nem szabad úgy menni, hogy frissen Carmexezett a szám, mert amúgy is fázom a mínuszban, de mentollal a számon jégkockákat köpök. :) A másik az, hogy ez a kis tubusos nem tartalmaz fényvédőt, de ez igazából nálam nem játszik, hisz én éjszakára itthon használom, ha meg nagyon szeretnék fényvédős Carmexet, akkor ott van a stiftes verzió, ami SPF 15-öt tartalmaz, úgyhogy ez talán nem is igazi negatívum. A honlapjukon olvasható, hogy hány verzió kapható itthon, én az ízesítetteket még nem próbáltam, elvagyok ezzel a natúr mentolossal, de ami késik nem múlik. :) 

Én dmben vettem még másfél éve, akkor 900 Ft körül mozgott, de azóta már láttam Müllerben is, ahol barátságosabb ára van, talán 600 Ft körül kapható. Én azt mondom érdemes ezt a tubusos verziót megvenni, ár-mennyiség arányban ez a legkedvezőbb, vagy a stiftes SPF-es is jó lehet most hogy jön a nyár. :)

Ti próbáltátok már a Carmexet? Melyik a kedvenc ajakápolótok?

8 megjegyzés:

  1. nekem is a carmex a kedvencem, eddig 3 tubussal fogyasztottam el. pont ma bontottam ki az újat. :) most a dm-ben egyébként 1000 Ft, a müllerben pedig olyan 750-800 körül van (előtte láttam 550-ért is, és nem vettem.. ).

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi az árakat, nem nagyon szoktam olyanok árát nézni, amiket nem tervezek mostanában venni. :)

      Törlés
  2. Többször eszembe jutott már, de sosem vettem, és szerintem nem is fogok, pedig szeretem a kámforos-mentolos cuccokat. Egyszerűen (és szerencsére) nincs szükségem ilyen erőteljes hatásra :) szeretem nagyon az ajakápolókat, de így nincs rá késztetés. Persze sohase mondd, hogy soha :)

    VálaszTörlés
  3. Egy barátnőmnek volt még Amerikából egy régije, amit évekkel később, olyan 2005 környékén próbáltam és ugyan furának tartottam, de többször kenegettem vele én is a szám a fősulin. :))
    2007-ben lett sajátom, akkor már kapható volt a honlapjukon is megtalálható fellelőhelyek közül az én kedvenc fodrászkellékesemnél, az Edy&Tody fiúknál.
    Már volt sima stiftesem, tubusosom, volt tubusos cserkósom, epresem, de az abszolút favorit a stiftes extra mentolos (zöld kupakos), a fresh mint. Másként mentolos és nem is feltétlenül jobban, nehéz definiálni. Édesebbnek érzem.
    A fodrászkellékesben mondták a fiúk és már más ismerőstől is hallottam, h herpeszre hajlamos embereknek bónusz segítség, gyorsabban múlik tőle és nem is virágzik ki olyan nagyon. Rám ez nem jellemző, de a pasinak időről-időre előjön a kis gonosz valahol az ajkán, talán tényleg jobb lesz tőle picit.
    Amúgy olyan 4 éve már neki is van saját Carmexe, mert mindig elkommunizálta az enyémet.
    Hatásában is a speckó mentolos a legjobb, ápolóbbnak érzem, nincs olyan szájcserepesedés, nátha, ami után ne hozná helyre pikkpakk az érdes, kiszáradt felületet. :)

    VálaszTörlés
  4. Én jelenleg neutrogenát használok. Hasonló tubusos kiszerelésű, az is sokáig kitart. Igaz már kifogyóban van, úgyhogy lehet legközelebb ilyet veszek, mert már régóta szemezgetek vele, de addig nincs új míg a régi el nincs használva. Egyébként évekig labello halmozó voltam, aztán rájöttem, hogy nem is olyan nagy szám...sőt!

    VálaszTörlés
  5. off: tegnap elcipeltem egy barátomat dm-be - meglátta a Carmex-et, első kérdése: "Mi ez, pillanatragasztó?" :D

    VálaszTörlés
  6. Volt carmexem (elhagytam), de nem éreztem azt a "hű de nagyon jó"-t, amit mndenki emleget, pedig az én számnak igencsak szüksége van az ápolásra...most többek között limonádés blistex-em van, az egész jó...bár egyszer anyumnak sikerült kimosnia...szerencsére nem lett baja.

    VálaszTörlés
  7. Kb 11éve használok Carmexet, de mindig Amerikából hozattam. Mo-on az Ó utcában volt először, már akkor 1000-1200.-Ft-ért árulták ők,amikor én 1,29 USD-ért hozattam/db. Nevetségesen sok hasznot tettek rá és tesznek rá a mai napig...
    Most, mivel már azóta ment feljebb az ára az USA-ban is, kb 1,49 USD az ára.Én még mindig ezt használom, de a kinti beszerzést, itthon még sosem vettem.Egyszerre hozatok 5-10db-ot,azzal elvagyok egy ideig:)

    VálaszTörlés