2012. május 31., csütörtök

Esküvői ruha fazonok - melyik áll jól?

Azt hiszem abban megegyezhetünk, hogy a legtöbb lány még nem is menyasszony, de már szereti ruhákat nézegetni, és ha esetleg megkérik a kezét, az első az lesz, hogy megy google-özni és keresi a szebbnél szebb darabokat, vagy magazint vesz és abban post-itezi a kedvenceket, vagy aki nagyon magabiztos az már el is megy egy szalonba próbálgatni. (Én abba a kategóriába esek egyébként, aki a neten nézelődik, de gondolom ez nem meglepő.) Mindenhol azt a szabályt lehet olvasni, amit én be is fogok tartani, hogy nem veszünk/kölcsönzünk úgy ruhát, hogy nem próbáltuk fel. Egyrészt ez azért fontos, mert nem mindenkinek áll jól ugyanaz a fazon, másrészt ne kerüljön az ember olyan helyzetbe, hogy ha a fazon stimmel is nem jó a méret, akkor a fene megette az egészet. 

Én még idén nem megyek semmilyen szalonba próbálni, egyrészt még egy év mire összeházasodunk, másrészt addigra remélhetőleg már pár ruhamérettel kevesebb leszek, így lehet hogy más is fog jól állni, bár ez utóbbi nem biztos hogy igaz lesz, na mindegy majd kiderül. Amit még fontos szerintem és igyekszem tartani magam hozzá majd ha megyek már ruhapróbákra, hogy elsőre nem fogom semmire azt mondani hogy nem - kivéve a nagyon extrém és tőlem távol álló dolgokra -, mert lehet hogy fogason nem tetszik amit látok, de rajtam tökéletes lesz. Van már egy ilyen felsőm, amire a boltban azt mondtam hogy neeem, ezt soha, de rajtam meg olyan jó lett hogy évek óta a kedvencem. :) 

A mostani bejegyzésem célja hogy kicsit kalandozzak a fazonok között és megmutassam, hogy melyik milyen alkatú menyasszonynak állhat jól. A képek között sok olyan van ami személyes kedvencem (ezeket Pinteresten egyébként nézegethetitek is, majdnem naponta pinelek be újakat), de van olyan is amit csak a bejegyzés kedvéért mentettem le, mert soha nem venném fel. :)


A vonalú/Princess ruhák
Ez a fazon az egyik legnépszerűbb, nekem is húz efelé a szívem. :) A felső része szűkebb egészen a derékig, ezért azt szépen kiemeli, de deréktól lefelé már bővül, így eltakarja a kényesebb részeket. Ez a verzió mindenkinek jól áll, mert eléggé egyszerű, kiemeli a karcsú derekat, emiatt kicsit optikailag nyújt is a menyasszonyon. Lehet abroncsos is, de nem feltétlenül, emiatt alacsonyabb lányokon is jól mutat, mert nem vesznek el a nagy szoknyarengetegben.
Imádom, csak nem fekete masnival.


Felsőtestükkel elégedetlen menyasszonyoknak szuper ötlet a ruhára külön felvehető csipke hosszúujjú.

Annyira cuki a kép is meg a ruha is, felkarjukkal elégedetlen nőknek nagyon szép alternatíva.



Empire fazonú ruhák

Sokáig fogalmam nem volt arról, hogy mit takar ez a kifejezés, aztán amikor megtudtam rájöttem, hogy több ilyen szabású felsőm is van. Általában kismamákon látni az ilyen mell alatt szabott és onnan bővülő fazonú ruhákat/felsőket, de nem csak nekik állnak jól. A közvetlenül mell alatti szabással a kebleket helyezi előtérbe, onnantól pedig folyamatosan bővül a szoknyarész, így aki nem szereti a derekát - ne adj isten nincs neki - az el tudja takarni. Ducibb menyasszonyoknak is előnyös, akik el szeretnék takarni a hasukat. Arra mondjuk vigyázni kell az ilyen fazonú ruháknál, hogy az ember véletlenül se tolja ki a hasát, mert a végén még  megkérdezi valamelyik kedves vendég, hogy a baba miatt házasodunk-e. 
Ez félig A vonalú és félig empire, nagyon tetszik, de a bumszli virágot tuti leoperálnám róla.


Báliruha fazon
Ez a tipikus királylányos, amiről sokan álmodnak. Én őszintén bevallom nekem sok közülük már túlságosan grandiózus, szerintem a nagyon elegáns templomi esküvőkön mutat gyönyörűen, szabadtéri füvön vonulóson én kicsit nevetségesnek érezném magam benne. Nagy abroncsos, deréktől lefelé bővülő, csak nagyobb és hangsúlyosabb a szoknyarész, mint a hasonló A vonalúnál. Ez is minden testalkaton jól mutat, bár szerintem a nagyon alacsony menyasszonyokat összenyomja és olyanok lesznek, mint a sütibabák (tényleg nektek volt ilyenetek? én imádtam!).



Sellő fazonú ruhák
Na ez az, ami nekem biztosan borzalmasan állna. A nevéből is kikövetkeztethető, hogy a sellő fazonú ruhák szűkek, szorosan követik a test vonalát, van hogy csak combközépig de vannak extrém verziók is, amik egészen a térdig, és csak onnan bővülnek. Ez csak tökéletes testen mutat jól, és akkor is csak úgy, ha magabiztos a menyasszony és tudja is viselni. Én őszintén nem értem egyébként, hogy lehet bennük rendesen járni, ne adj isten táncolni - emlékeztek a Szex és New York filmben Charlotte-ra, mikor a fekete koszorúslányruhájában tipegett a kocsi körül? na így lehet benne járni - szerintem bulis esküvőre ez csak akkor jó választás, ha a szertartás után átöltözik az ara. Az én nagy fenekemen (ami egy év múlva is az lesz, mert a csípőm széles) ez komolytalanul mutatna. :) 
Szerintem pont a járhatatlanság miatt találták ki a félsellő ruhákat, amik csak az egyik oldalon követik szorosan a test vonalát, a másikon kevésbé, így a mozgás is szabadabb benne. Ettől függetlenül rajtam ezek is bugyután állnának. 
Félsellő

Félsellő, egyébként gyönyörű szerintem.




Testhez simuló ruhák
Az A vonalúak mellett nekem ezek még a kedvenceim, nem mondom elsőre azt hogy nem lesz ilyenem, mert lehet hogy lesz ami jól fog állni. Nagyon sok tetszik közülük, bár ehhez is többé-kevésbé szép és arányos test kell, hogy ne nézzen ki töltött galambnak benne az ember. Ezek a ruhák szorosan vagy kevésbé szorosan, de végig követik a test vonalát, van amelyik alul kicsit bővül, de ez sem követelmény. Nagyon szép letisztult, klasszikus és egyszerű ruhák is kaphatóak ilyen fazonban, a minden csicsát nélkülözni kívánó menyasszonyoknak jó választás lehet.



Ez abszolút kedvenc, és nem is extrém szűk, szerintem gyönyörű.
Rövid ruhák
Ez kicsit bővebb kategória, ugyanis nagyon sok stílusban lehet találni nem földig érő darabokat. Szép lábú menyasszonyoknak - vagy cipőmániásoknak, akik szeretnék hogy mindenki lássa a költeményt a lábukon - nagyon jó ötlet. Tőlem a térd fölé érő verziók abszolút távol állnak, de az 50-es évek inspirálta ruhák isteniek, ha nem utálnám ennyire a lábaimat akkor nagyon szívesen mennék ilyenben férjhez. A magassarkú majdhogynem kötelező viselet hozzá, szépen megnyújtja az ember vádliját.


Elöl rövid hátul hosszú: "páva" fazon
Igazából fogalmam sincs ennek mi a hivatalos neve, vagy van-e egyáltalán, nekem mindig a pávák jutnak ezekről eszembe, úgyhogy legyen páva fazon. Nem tudom mennyire volt korábban népszerű, de a híres Guns N' Roses klip után nagyon sokan ilyen ruhában akartak férjhez menni. Én megint csak nem venném ezt fel a lábam miatt, de annak aki szívesen mutogatja - a cipőjével együtt - és uszályt is akar, tökéletes kombináció. 


Egyéb ruhavariációk
Sokan álmodoznak gyerekkorukban arról, hogy kis koszorúslányok viszik majd az uszályt az esküvőjükön. Engem valahogy ez sosem vonzott annyira, bár lehet azért is beszéltem le magam tudat alatt róla már évekkel ezelőtt, mert szerintem egyáltalán nem illik a zöldbe vagy a polgármesteri hivatalba az uszály, ez abszolút templomi jelenetnek szép, és mivel én tudtam már kiskoromban is, hogy nekem nem lesz templomi esküvőm, ezért ezt megbeszéltem magammal. Természetesen egy kisebb földön-húzom-és-Panda-is-ráülhet-ha-akar lehet hogy befigyel majd, de nagy utánfutóm biztosan nem lesz.

Sokaknak kérdés, hogy legyen-e pántja a ruhának vagy sem. Nekem tetszenek a pánt nélküli és a vékonyabb pántosak is, úgyhogy ezt nem tartom a kardinális kérdések között, majd kiderül a próbákon, hogy melyik lesz a nagy szerelem. A vállrész nélkülieknél arra figyelni kell, hogy kell egy jól tartó pánt nélküli melltartó - ez mondjuk a pántos ruhákhoz sem árt, nem túl esztétikus a ruha alól kikandikáló pánt -, vagy olyan ruha kell, ami beépített mellrésszel rendelkezik. Ó, mielőtt elfelejtem, itt és most megkérek minden házasodni készülő nőt: ne vegyetek fel szilikonpántos melltartót! Nincs annál borzalmasabb, mikor a gyönyörű pánt nélküli ruha fölött a vállon becsillan az átlátszó cellux. Brr. Meg amúgy is dobjátok ki a szilikonpántokat. Már 10 éve is hülyék voltunk, hogy magunkra aggattuk. :) 

Korábban azt mondtam volna, hogy az ujjal rendelkező ruhák ki vannak zárva, de találtam nagyon szépeket is - lásd fent -, úgyhogy visszavonva a régi gondolat, aki ujjakat akar viselje boldogan.

Nagyon tetszenek a kivágott/csipkés hátú ruhák (mint ez, awww ♥), de ezek csak melltartó nélkül szépek, aki olyan szerencsés hogy anélkül is magabiztos és szép vegyen fel ilyet! 

Nektek melyik ruha a kedvencetek? Milyen fazonban szeretnétek kimondani a boldogító igent?


Forrás: 1, 2.

9 megjegyzés:

  1. Ez lehet a legjobb része a tervezgetésnek :)

    Nem szoktam nézelődni, még :D Amióta megálmodtam, milyen ruhában leszek a nagy napon, azóta akkor, egyszer kerestem rá, egy kis inspirációnak, de amíg nem méltóztatik megkérni a kezem, addig ennyiben is hagyom a dolgot :)

    Én egy ideje kicsivel térd alá érőben gondolkodom, alacsony vagyok és elégedett a lábaimmal, úgyhogy az úgy lesz jó ^^ és valami ejtett vállút, hogy a kedvesem is örüljön :D
    És én akarok bele feketét. Fekete csipkebetéteket *.*

    VálaszTörlés
  2. Én mindenképp pántosat választok (már választottam is), de nem úgy, hogy utólag varrják rá, hanem eleve pántos. Mivel van rendesen mellbőségem, kell a jó melltartó hozzá. Ez is fontos a ruhaválasztásnál. És nem hófehéret, hanem törtfehéret, (de nem ekrüt), az a szín állt jól. A fazont A-vonalúnak gondoltam eddig, de lehet, hogy félsellő??
    Uszály pont azért nem lesz, hogy a cica nehogy ráfeküdjön! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jaj olyat csinálnak hogy utólag varrnak pántot? Az olyan hervasztó lehet, szerintem csak az tud igazán szép lenni ami pántosnak van tervezve.
      Van képed a ruháról? :) Kíváncsivá tettél.

      Törlés
  3. Nekem A-vonalú volt (2 és fél éve volt az esküvőm) és IMÁDTAM! :)

    VálaszTörlés
  4. Nekem az első tetszik a legjobban.

    VálaszTörlés
  5. Nekem az igazi királylányos a favorit, de tetszik az 50-es évekbeli is, meg a pávafazon is. Imádom az esküvőket, az esküvői ruhákat, tök jó lesz majd kiválasztani, milyen legyen az enyém.=) Bár ez egy kicsit még odébb van haha.=D

    VálaszTörlés
  6. Szia Bogca!
    Új követőd vagyok, nagyon tetszik a blogod! Főleg most az esküvővel kapcsolatos bejegyzéseidet nézegetem, mivel nekem is hamarosan bekötik a fejem (szeptember elsején lesz a menyegzőnk). Most igyekszem minden tippet, ötletet elcsípni, és a te bejegyzéseid nagyon inspirálóak. Ezek a ruhák egyébként valami csodásak, nekem az A vonalú, a királylányos és az empire a kedvencem, bár ez utóbbi nem túl előnyös számomra, így marad az első kettő. Remek bejegyzés lett!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Köszönöm, és üdvözöllek az olvasóim között!
      Nekünk jövő nyáron lesz az esküvő, de akkor igyekszem még szeptember előtt többet írni róla, hátha az én ötleteim között is megfog téged valami. :)

      Törlés
  7. Szia! Még egy gyönyörűen kivágott hátú csipkés menyasszonyi ruha tüll szoknyával: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=435706969804679&set=a.194491063926272.41945.185202478188464&type=1&theater

    VálaszTörlés