2012. május 23., szerda

Spenótos-parmezános fusilli

Úgy gondolom, a spenót méltatlanul szerepel az utált ételek listájának az elején. Én mondjuk sosem voltam étkezési szempontból az a tipikus gyerek, kiskoromban mindig zöld volt a szám széle a spenóttól vagy a sóskától, és a tökfőzeléket is imádom mióta az eszemet tudom. Sokan szerintem csak a zöld pürés izétől ódzkodnak, de szerencsére sok elkészítési módja van ezen kívül is a spenótnak, én most egy nagyon egyszerű gyorsan elkészíthető verziót csináltam. 

Hozzávalók: 

  • fél kg friss spenótlevél
  • fél csomag fusilli
  • 4-5 gerezd fokhagyma
  • 4 teáskanál parmezán
  • 1 evőkanál olívaolaj
  • só, bors

Elkészítés:
A spenótleveleket megmosom és megpucolom. Szűrőbe teszem és nagyjából másfél liter forró vízzel leforrázom. Így kicsit összeesik, emiatt könnyebb lesz felvágni, és az oxalát is kioldódik nagyjából belőle, amiért a vesénk nagyon hálás lesz. A spenótot kisebb darabokra vágom, de nem túl apróra, szeretem ha valamennyire látszanak a levelek az ételben. Olívaolajon megpárolom az apróra zúzott/nyomott fokhagymát, hozzáteszem a spenótot, sózom-borsozom, és fedő alatt szottyosra főzöm. Amíg ez készül addig kifőzöm a tésztát. Leszűrés után hozzákeverem a spenótos mártáshoz, beleteszek 2 teáskanál parmezánt, és pár percig kevergetem őket a tűzön. Tálaláskor 1-1 teáskanál parmezánt még szórok a tésztára, és kész is. 

Egyedül a spenót mosása-pucolása telik sok időbe, de egyébként 15 perc alatt készen van, szóval igazi turbóétel, és nagyon finom is. 

Ti szeretitek a spenótot? Szoktatok a főzeléken kívül mást is csinálni belőle?

4 megjegyzés:

  1. Imádom a spenótot, rengeteg féle módon készítem. A tésztás verziók nagy kedvenceim. A héten hozok is egy általam nagyon kedvelt palacsintás, fetás verziót...:)

    VálaszTörlés
  2. imádom a spenótot, nálam a kedvencek közt van, jajj annyira hiányzik egy jó kis főzelék, fel is adom a rendelést anyunak! :D

    VálaszTörlés