2012. május 26., szombat

Esküvőre: Vőfély? Ceremóniamester? Egyik sem?

Bálinttal nagy szerencsém van, szerintem nem volt eddig semmi az esküvői tervezések-ötletbörzék alkalmával, amiben ne értettünk volna egyet (végülis ezért is vagyunk ennyi ideje együtt és ezért is mondtam neki igent, nem? :D). Az egyik első, amiben megegyeztünk, hogy nem lesz vőfélyünk. Nem sok esküvőn voltam életemben (kettőt tudok most így hirtelen felidézni és abból egy nővéremé volt), és egyik sem volt vőfélyes, de valahogy mindig távol állt tőlem ezt a stílus. Mióta tervezgetünk sok videót nézegettem youtube-on, nem csak külföldi esküvőkről hanem magyarokról is, és csak megerősítettek abban, hogy ez egyáltalán nem a mi világunk. 
(kép: innen)
Nehogy félreértsetek, nincs nekem semmi bajom a hagyományokkal, csak vannak dolgok, amik távol állnak tőlem. Nálunk például azért sem lenne értelme a vőfélyeskedésnek, mert ha jól vettem ki a videókból, hozzá tartozik a partihoz a kikérés meg a "végigsétálunk a lányos háztól a ceremónia helyszínéig". Anyuék Szombathelyen laknak, az esküvő nagy valószínűséggel onnan circa 20 km-re lesz, ennyit azért szerintem senki nem akar sétálgatni. :) A másik amiért lehet most agyon leszek dobálva kövekkel, hogy nekem nem kell a mondatok végére senkitől sem, hogy "isten áldásával" és társai. Na mindegy nem ragozom tovább, a lényeg hogy szinte semmi nem tetszik abból, amit ez a dolog magában foglal, úgyhogy ez teljesen el van vetve.

A ceremóniamester mint esküvői szereplő pont az olyan mutánsok miatt, mint én kúszott be a képbe. Ő már nem magyarkodik, nem csapkod a botjával és beszél rímekben, szimpla egyszerű elegáns ruhában koordinálja az estét, vezeti a dolgokat és az esetleges műsort. Én úgy gondolom akkor tehet jó szolgálatot, ha élő zene van az esküvőn, ahol mondjuk a zenekar nem szeretne még az éneklés/zenélés mellett azzal is foglalkozni, hogy biztatja a népet a szórakozásra, meg erre-arra. Vagy ha mondjuk nagyon sok a vendég, akkor jól jön hogy van aki irányít, mondja hogy most erre tessék, meg itt tűzijáték lesz, ott meg repülő jegesmedvék. Sokkal jobban néz ki, mintha az ifjú pár próbálná túlkiabálni a beszélgetők zaját. 

Ami nekünk a legszimpatikusabb, és valószínűleg ez lesz az esküvőnkön: dj, aki mellé vállalja, hogy már-már ceremóniamester is egyben. (A dj/zenekar kérdést kicsit később fogom egy másik bejegyzésben fejtegetni, de írok majd arról is.) Sok olyan dj van, aki már konkrétan úgy is reklámozza magát, hogy vállal ceremóniamesterkedést is. Nekem azért tetszik ez a legjobban, mert nem hiszem, hogy mi igényelnénk azt, hogy külön csak egy ember legyen arra, hogy vezesse a "műsort", viszont az sosem rossz, ha van valaki a stábban, aki ha kell akkor tud kicsit irányítani. 

Természetesen adott az a lehetőség is, ami szintén tud tökéletesen működni, hogy nincs se vőfély se senki egyéb, csak szól a zene és megy a buli arra amerre tart. Ez szerintem abszolút a pár habitusától és a vendégektől függ, a lényeg az, hogy mindenki megtalálja azt ami nekik a legkényelmesebb. 

Nektek melyik verzió a legszimpatikusabb?

8 megjegyzés:

  1. Nem voltam sok esküvőn, maximum ötön, de a vőfély egyiken sem tetszett. Tőlem is távol áll az az egész "világ", ami ehhez tartozik.
    Bár én és a házasság (egyelőre?) messze vagyunk egymástól, de nekem is az általad vázolt verzió lenne a legszimpatikusabb, illetve az utolsó lehetőség sem rossz, ez szerintem főleg kisebb esküvőknél működhet.

    VálaszTörlés
  2. Dejo!! koszi a posztot! nekunk Mexikoban lesz az eskuvonk de igyekszem majd belecsempeszni magyar elemeket, igy a poszt nekem igen sok segitseget jelentett, koszi meg1x :) Puszi!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jujj biztos gyönyörű lesz Mexikóban az esküvő! :) Szívesen!

      Törlés
  3. hello, dj + mc kulon kulon kell, nalunk voltak vendeg jatekok amiket jo volt, hogy a cm koordinalt, pl. mig a dj a jatekokhoz szukseges effekteket jatszotta stb...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én nem értek hozzá, de sok dj-nél olvastam hogy vállalják a kettőt egyben, gondolom akkor meg is tudják oldani a dolgot. :)

      Törlés
  4. Nálunk nem volt vőfély, hanem volt egy kedves barátnőm, és egy jó fej édesapám akik gondoskodtak arról, hogy egy percre se üljö le a hangulat. Voltak játékok, amit mindenki nagyon élvezett, és azokat mind a barátnőim vezették végig. Majd a menyasszony lopás idejére - ami nem tarott sokáig, mert mi igen csak ellene voltunk, így megegyezett helyre mentünk, amiről tudott a Párom, és közel volt a lagzi helyéhez is - édesapám bevetette a jó kis sodrófa táncot, így mikor visszaértünk mindenki ugyanúgy táncolt, és nem voltak kínos szünetek az éjszaka folyamán...:)
    Szóval a vőfélyt én sem ajánlom, inkább legyenek kreatív barátok és családtagok...szerintem ez nálatok meg van...:)

    VálaszTörlés
  5. Voltam már ilyen és olyan esküvőn is, a vőfélyesből mondjuk sok nem maradt meg, mármint abból a részből, amit ő csinált, mert egy hatalmas vidéki lagzi volt, ahol ez egyrészt hagyomány is, másrészt meg nekem elveszett az ő tevékenysége (hozzáteszem kb elég fárasztó volt magában is egy kb egész napos esküvő)
    Viszont voltam olyanon is, ahol volt ceremóniamester, az mondjuk tetszett, ha jól emlékszem, akkor egyébként a nő az esküvőszervező is volt egyben, és felkérték erre a posztra is... Ha egyszer lesz esküvőm, akkor mondjuk lehet, hogy én is barátok közül kérnék fel valakit, de ez még a jövő zenéje :D

    VálaszTörlés
  6. Én falra mászok a vőfélyektől :D , voltam már pár esküvőn , nagyon idegesítőnek tartom :S

    VálaszTörlés