2012. augusztus 4., szombat

DIY - Házi készítésű bőrradír fillérekből

Mikor a Veet gyantaszettről írtam a bejegyzést nem emlékeztem teljesen arra, hogy mi volt az oka annak hogy leszoktam az epilálásról és a gyantázásról. Aztán most rájöttem, úgy tűnik elkezdtek újra kibújni a szőrszálak, ugyanis eszeveszettül viszket és fáj a lábam, piros pöttyös és be van gyulladva több helyen is. Na ezért hagytam abba anno, most már emlékszem, semmit nem tudtam kezdeni a benövő szőrszálakkal és az ennek köszönhető szőrtüszőgyulladással. Ebből adódóan sos szükségem volt bőrradírra, ami természetesen nincs itthon, mert általában nem szoktam használni. 

Emlékeztem, hogy olvastam házi készítésű radírról és mellé egy kis procedúráról, fél perc alatt meg is találtam a forrást. Maga a szertartás csak azoknak jó akik borotvát használnak a lábuk szőrtelenítéséhez, de a testradír önmagában is használható. 


A bejegyzés folytatódik, kattints a továbbra!

A recept írt arányokat, én nem akartam ekkora mennyiségben készíteni, ezért csak érzésre kiöntöttem egy jó maréknyi kristálycukrot egy tálba (legalább használom valamire), hozzáöntöttem egy pici citromlevet és egy kicsivel több kókuszolajat, majd bevonultam vele a fürdőbe. Aki nem használ borotvát annak ennyi is az egész, tök jól dörzsiző testradír az eredmény, és az olajtartalom miatt hidratál is, abszolút puha volt fürdés után a bőröm, ugyanis a maradékot még elkenegettem a karjaimon is, ne vesszen kárba egy csepp sem. Kicsit vigyázni kell vele, mert pont az olajtartalom miatt csúszós lesz a zuhany, óvatosnak kell lenni nehogy baleset legyen a vége. 

Borotvát használóknak azt ígérte a bejegyzés, hogy a valaha volt legpuhább láb "készíthető" a procedúra segítségével. Nem cáfolom, tényleg pihe-puha lettem, és a viszkető-fájdalmas érzés is csökkent, szinte teljesen megszűnt.

Első lépésben le kell borotválni a lábat (vagy kart, ki mit szeretne). Ezután egy bő maréknyi radírral végigmasszírozzuk a bőrt jó alaposan. Miután leöblítettük a házi készítésű katyvaszt újra borotválunk. Én itt már nem használtam semmilyen szappant/borotvahabot, mert elég csúszós volt a bőröm felülete az olajtól. Erre a második borotválásra azért van szükség, mert a borotva nagyon szépen leszedi a bőrradír által nem teljesen eltüntetett elhalt hámsejteket. Ezt alá is írom, a második alkalommal gyakran kellett átöblítenem a borotva fejét, mert valóban összegyűjtötte a sejteket. A végeredmény pedig tényleg szuper, selymes láb, elhalt hámsejtek nélkül. És nálam nagyon nagy plusz pont, hogy lejjebb is ment a gyulladás a szőrtüszőimnél.

Ti használtok bőrradírt? Kevertetek már magatoknak? Ti is szenvedtek a szőrtüszőgyulladástól?

2 megjegyzés:

  1. Én vmi hasonlót szoktam csinálni magamnak, csak cukor helyet kávézaccot használok, és nem kókusz-, hanem babaolajat - a végeredmény viszont ugyanez. :)

    A sorrendet nem ismertem, úgyh az utolsó bekezdés jól jött, köszi! :)

    VálaszTörlés
  2. A kedvenc testradírom : méz és cukor :) !

    VálaszTörlés