2012. augusztus 3., péntek

5+1 tipp, hogy mindig fogadóképes legyen a lakás

Nem mondom hogy átjáróház a lakásunk, szerencsére korántsem az, de - főleg suliidőben - viszonylag gyakran  megfordul itt egy-egy látogató. Persze ha előre megbeszélt társasági összeröffenésre készülünk akkor mindig kicsinosítom kicsit a lakást, de egyébként sem árt ha nagyjából mindig rend van, sosem tudhatja az ember mikor esik be hirtelen valaki. Nincs annál frusztrálóbb, mikor csenget egy ismerős és szalad a lakás, az ember fejében meg csak cikázik hogy mit csináljon gyorsan míg az illető felér a lépcsőn. Van egy-két bevált - és korántsem spanyolviasz szintű újítás - módszerem, amik naponta nem sok energiát vesznek el az embertől, de mégis nagyjából rend és tisztaság lesz a lakásban.

(kép: innen)


1. Főzés közbeni mosogatás
Biztos sokan csinálják ezt, én is anyától tanultam hogy már főzés közben elmosogatok mindent, amire nincs szükségem. Így evés (és a maradékok bedobozolása) után már csak a tányérokat és azt az 1-2 edényt kell elmosni gyorsan, amikben főztünk, nem áll halomban a vágódeszka, kés és társai. 

2. Száraz edények elpakolása
Sajnos hiába nincs mosatlan, a tiszta edények is ugyanúgy kuplerájos hatást keltenek. Miután megszáradtak mindig elpakolászom a helyére a dolgokat, nem kerül többe három percnél és sokkal rendezettebb a konyha tőle. Nálam sajnos nagyon szem előtt van minden, kicsi a lakás és ide lép be először az aki hozzánk jön, így ezt a részt is rendben kell tartani hogy ne tűnjek trehánynak. Akinek el van dugva a konyhája nyilván nem csinál ennyire érzelmi kérdést a dologból. 

A bejegyzés folytatódik, kattints a továbbra!


3. Előkészítés után felseprés
Régen utáltam söprögetni, mert abban a hitben éltem hogy tök sokáig tart, aztán a napokban feltűnt, hogy 1 perc alatt össze tudom húzni a morzsákat a konyhában. Főzés közben akaratlanul is lehullik ez-az a padlóra. Én nem szoktam azzal szórakozni, hogy minden egyes leeséskor lehajoljak a hagymahéjért például (száll mint a fene, utálom), miután felvágtam és edénybe tettem mindent felsöprök, így nem fogom körbehordani a lakásban a papucsom alján, brr.

4. WC áttörlése naponta
Alapból háklis vagyok a WC-re, különösen az ülőkére. Én úgy gondolom, hogy azért van neki fedele, hogy az szépen le legyen hajtva. :) Egyrészt esztétikusabb is, másrészt praktikus is, nem fog véletlenül semmi beleesni. És ezzel a fedő-lehajtással egycsapásra megoldódik az örök párok közötti vita is, hogy a pasi lehajtja-e az ülőkét avagy sem. Így mindenkinek kell hajtogatnia és kész. Nem is értem miért küzdenek rajta ennyien, tök egyszerű. Naponta egyszer szoktam egyébként áttörölni a wc-csészét, általában a reggeli rutinom része. Hajak-szöszök sajna mindig rá tudnak tapadni, de a napi áttörléssel ez tök jól karbantartható. Én simán leszabok 2-3 lap wc-papírt és azzal manőverezek, fertőtlenítés-mániások használhatnak erre a célra Domestos (vagy mármilyen más) fertőtlenítő hatású nedves törlőkendőt. 

5. Mosdó, csaptelep és tükör letörlése
A tükör nem minden nap kerül sorra, csak ha látok rajta pöttyöt-foltot. Én erre a célra spricnis üvegben tartok a fürdőben ecetes tisztítószert, de sima házilag kotyvasztott ecetes víz is tökéletes. Ráspriccelem a felületre a tisztítószert, majd pár perc múlva meleg vízzel leöblítem. A csaptelepről és a mosdóról is nagyon szépen leoldja a vízkövet. Tükör esetében nyilván nem mosom le, spriccelés után letörlöm papírtörlővel és kész. :) Nincs több 3 percnél és sokkal szebb tőle a fürdő. 

+1. Kosarak!
A kosarak zseniális találmányok. Semmi mást nem kell tenni, csak a kuplerájt átköltöztetni kosárba és máris sokkal rendezettebb az összkép. Bele lehet szórni cipőt, ruhát, pokrócokat, bármit ami szabadon a széken hagyva rendetlenségnek tűnik. Nyilván ez utolsó mentsvár, mert mindig mindent random módon kosárba szórva nem lehet élni, semmit sem találnék meg. De alapból tárolásra is tök szuperek, mi egy ilyet szeretnénk majd venni a pokrócoknak. Fürdőszobában tampon, vattapamacs, fültisztító sokkal esztétikusabb ha kis kosárkákban lakik. Meg úgy egyébként is, kosarakat mindenkinek! :)

Ti milyen apróságokat csináltok meg minden nap, hogy ne szaladjon soha a lakás?

2 megjegyzés:

  1. Nagyjából ugyanígy csinálom én is, plusz esti zuhanyzás után a csempét mindig totál szárazra törlöm, hogy ne penészedjen (vagy legalábbis ne annyira hamar). A söpréssel én is így voltam, töredelmesen bevallom, én a járólapos felületeket is porszívózom, nekem gyorsabb, és sok olyan zugba befér, ahová a seprűnek esélye sincs. A kosaras megoldást pedig remekül kiegészíti a "beledobálom az ágyneműtartóba gyorsan.." bevett gyakorlata, L-alakúból kihúzhatós ágyunk van, nem nyitjuk-csukjuk naponta, eligazítom az ágyneműt és letakarom egy hatalmas tehénfoltos pléddel :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nálunk a galéria adu ász ebből a szempontból, oda soha nem megy senki mert ott csak az ágyunk van, de rá nem látni, úgyhogy ha nagyon gáz a helyet akkor ölben oda mindent fel lehet cipelni. :DDD

      Törlés