2012. augusztus 19., vasárnap

Hogyan tárolom az ékszereimet?

Az értékesebb ékszereimet a saját dobozukban egy polcon tartom (na nem mintha olyan sok lenne, pár ezüstlánc és kifújt), a bizsukat sokáig nem is tartottam konkrét helyen, csak hányódtak az íróasztalomon. Egyre jobban kezdett zavarni ez a káosz, főleg hogy rendszeresen kavartam el a cuccaimat, úgyhogy elkezdtem keresgélni, hogy mit is csinálhatnék.  Még az albiban laktunk, mikor az Ikeában rátaláltam erre az ékszertartó állványra, azóta is szívesen használom, bár tény hogy nem sok dolog fél el rajta.

Az íróasztalomon van ez a fa, nincs konkrétan sminkes meg öltözős asztalom így itt találtam neki helyet. 


Abszolút nem vagyok ékszervásárló típus, nagyjából 16 éves koromig nem is váltogattam a fülbevalóimat, volt egy bebökős ezüst szív a füleben és kész. Karkötő-óra-nyaklánc fronton abszolút minimálon vagyok, bár mostanában rákattantam kicsit a karkötőkre, és úton van két óra is amit két hete rendeltem magamnak. :) Ettől függetlenül szerintem nem mostanában fogom kinőni az ékszertartó fámat. 

A bejegyzés folytatódik, kattints a továbbra!

A képen látható dolgok balról jobbra: Ezer éves anyutól kapott táskadísz/kulcstartó amit már nem használok, de meg sem akarok szabadulni tőle, mellette kis ördögös kulcstartó Bálint öccsétől. Színes nagyon hosszú gyöngy nyaklánc aputól, alatta a legújabb Promodos fülbevalóm meg egy pár szivecskés amit valamiért nem a többi bedugós mellé tettem. :) Fent egy csingilingi merev karperec alatta pedig egy szivárványszínű, ami sajnos elkezdett kopni. Tőlük jobbra hosszú Promod gyöngyös nyaklánc, ezer éves, nagyon szeretem. :) Aztán az általam makramézott karkötők jönnek, jobbra tőlük pedig két nagyjából 10 éves nagy gyöngyös karkötő van, alattuk két Swaroski köves nyaklánc lóg. Sima fekete három részből álló gyöngynyaklánc és egy ezer éves fülbevaló zárja a sort. 


A többi fülbevalómat egy régi fagylaltos kehelyben tartom. :) Belülre bedobáltam a kis bedugós füliket, amiket még nem is használtam csak úgy a papírral együtt beállítottam közéjük. :) A talpán lévő kis részbe tettem az extra hátlapokat (hogy hívják őket? amiket ráhúzunk a fülbevalóra a fülünk hátuljánál), és oda került egy lábujjgyűrű is, amit valószínűleg soha nem fogok hordani. :D Oldalra pedig felsorakoztattam az akasztós fülbevalókat. Még bőven van hely újaknak, szerintem egy ideig nem kell azon gondolkoznom hova teszek egy új csecse-becsét ha beleszeretek valamibe.

Gyűrűim nekem nincsenek, csak az eljegyzési, az meg folyamatosan rajtam van így nem kell tárolnom. :) A régieket már nem hordom, így azok egy dobozban várják a további sorsukat.

Most hogy megmutattam én hogyan tárolom az ékszereimet mutatok pár képet, akár megvalósításra akár csak inspirációnak.


Az egyik legcukibb ötlet szerintem ez a sajtreszelős megoldás. :) Nem is feltétlenül kellenek a kis lábak, elég csak lefújni valami festékkel és kész is. Én mondjuk kicsit félnék hogy elnyiszálom az ujjam, de nagyon aranyos.



Romantikusok csipkére is akaszthatják a fülbevalóikat, elég csak egy képkeret hátulján rögzíteni és kész is van. :) Ezek a fali megoldások egyébként nekem nagyon tetszenek, csak sajnos itthon nincs túlzottan szabad falfelület így nem tudnám őket hova tenni. :(


Képkeret rajongóknak, csipke nélkül: csirkerács! Hátul szintén csak rögzíteni kell és mehet is minden amit rá lehet akasztani.


Nyakláncoknak, nem merev karkötőknek lehet akasztókat csavarni képkeretbe, de egyébként egy sima kabátakasztó is megteszi, akár szekrény oldalára erősítve, akár magában a falra.


A végére hagytam az abszolút kedvencemet. Felülről rá lehet tenni a kis fülbevalókat, bele lehet akasztani a nagyokat, alul van hely a nyakláncoknak, itt minden elfér! Ez rendelhető, de egy kreatívabb nagypapa szerintem egy délután alatt össze tudja hozni. 

Ti hogyan tároljátok az ékszereiteket? Melyik megoldás a kedvencetek? :)

Képek: 1, 2, 3, 4, 5, 6

3 megjegyzés:

  1. Az utolsó nekem is nagyon tetszik! Apukám viszont lehet, hogy meg tudná csinálni, jó, talán nem ennyire díszesre, de azért tud a fával bánni. Polcot is csinált már nekem.

    Amúgy én most egy táskatartót tervezgetek nagyon. Valami fürdőszobai akasztóra gondoltam, de az is tetszik, hogy feleszkábálok egy rudat az egyik szekrényem oldalára, aztán veszek rá egy csomó kis S alakú kampót, és azokra akasztanám a táskáim, így azok nem gyűrődnek, szellőzhetnek, és még el is férnek, mivel ezekből a kampókból annyit aggathatok rá, amennyi csak elfér, szemben egy fix akasztós kreálmánnyal. Ja, és így lesz plusz helyem a szekrényben :)

    VálaszTörlés
  2. A káosz nálam is eluralkodik néha a bizsus-polcomon. Én viszont nagyon szeretem őket,van jó néhány.
    Korábban én is írtam az ékszertárolásról, ha van kedved nézz be hozzám: http://bizsumania.blogspot.hu/2012/07/bizsu-mania.html

    VálaszTörlés
  3. Szia, honnan lehet ezeket az ekszertatokat rendelni?

    VálaszTörlés