2012. augusztus 23., csütörtök

Esküvői inspirációk VII. - Asztaldíszek

Mióta megvan a helyszín egyre inkább elkezdtem dekorációs ötletek után kutatni. Abban megegyeztünk Bálinttal, hogy egyáltalán nem fogjuk túlzásba vinni a dolgot. Azt még nem feltétlenül tudom, hogy mi fogjuk-e megcsinálni a dekort (a virágok kivételével természetesen), de azok az ötletek amiket összegyűjtöttem mind olyanok, hogy nem drága kihozni őket akkor sem ha mi magunk csináljuk. 

A dekorációnak több eleme is van, én most konkrétan az asztaldíszekre gyűjtöttem ötleteket. A főasztal általában kicsit más dekort szokott kapni, azzal lehet egy későbbi bejegyzésben még foglalkozni fogok, nem tudom. Helyszíni dekorációs bejegyzés viszont biztosan lesz, meg majd még ha találok ötleteket megosztom. Tervezek egyébként egy "tematikus esküvők" sorozatot is! :)

Nálunk kerek asztaloknál fognak ülni a vendégek így olyan inspirációkat kerestem amik inkább szó szerint az asztal közepén mutatnak jól, hosszúkás elrendezésnél más alternatívák is szóba jöhetnek. 

Ami legfontosabb és nekem magamtól eszembe sem jutott volna, hogy mindenképpen olyan díszeket válasszunk, amik nem túl magasak. Nagyon népszerűek a 30-40 centis vázák telerakva gyöngyökkel, majd bele az élővirág, de ez sajnos nem praktikus. Egyrészt minden hosszúkás dolog könnyen borul, és azért valljuk be inni fognak az emberek a buliban, könnyen lehet hogy egy asztalnak valaki véletlenül nekikoccan. A másik sokkal logikusabb ok, hogy a magas asztaldísz miatt az egymással szemben ülők nem tudnak szemkontaktust létesíteni és ezáltal beszélgetni egymással. Ez szerintem nagyon kellemetlen tud lenni, én például megőrülök attól ha nem tudok a szemébe nézni annak akivel kommunikálok. Ha nem körasztalok vannak a helyszínen akkor viszont jól mutathatnak ezek a nagy vázák is, csak arra kell figyelni hogy két ember között legyenek ne pedig pont előttük, így elkerülhető beszélgetős probléma. 

A bejegyzés folytatódik, kattints a továbbra!



A legelső ötlet ami mindenkinek eszébe jut ha esküvői dekorációról van szó: a virág. A főasztal dekorációjánál valószínűleg mi is fogunk virágot használni, viszont minden kisebb asztalnál ez elképesztő összegekbe is kerülhet, sajnos nagyon drága manapság a vágott virág. :( Persze 1-1 szál - mint később is látjátok - szerepelhet a dekorációban, de csokrokat nagyon sokba kerül sajnos használni, pedig abszolút ezek a legszebbek szerintem. 


Virág, de mégsem drága ha egy-egy fej vadrózsát (vagy bármilyen más épp szezonban lévő virágot) teszünk egy kis pohár vízbe. Ezeket a kis poharakat egy kupacban is el lehet helyezni körasztalon, de akár mint a képen is egymás mellé is pakolhatjuk, ez már egy hosszú asztalon is szuperül mutat.


A második legnépszerűbb dekorációs kellék a gyertya. Én abszolút gyertyamániás vagyok, mindenképpen szeretnék gyertyát az összes asztalra, annyira szép meleg fényt ad. :) (Érdekes viszont, hogy a gyertyafénykeringő abszolút hidegen hagy, nem vágyom rá egyáltalán...) Minimál dekorálásnál lehetnek magányos gyertyák, vagy egy tálba rendezve (mint az első képen) több különböző méretű, kavicsokkal, virágszirommal, üveggyöngyökkel fel lehet dobni a tálat is. 


A csipke szerelmesei sima üvegpoharakra ragaszthatnak csipkét, így kész az egyszerű de nagyon mutatós mécsestartó. 


Általában a fehér színű gyertyák jóval olcsóbbak mint a színesek, de szerencsére nem muszáj megvenni a dekorációhoz illő drágább variációt. A fehér tömbgyertyákat belelógatjuk a felolvasztott színes viaszba, így jóval olcsóbban jutunk színesekhez! Mostanában nagy divat az ombre, így ombre gyertyát is lehet csinálni! :) 

Nálunk nem lesz sok asztal, csak 60-an leszünk összesen, így igazából az sem lesz gond ha megveszünk mondjuk 10 vázát is, mert maximum utána elosztogatjuk a közeli rokonoknak. Viszont egy nagyobb esküvőnél sokan már csak azért is alkalmaznak dekoratőröket, mert nekik van egy csomó kellékük, és nem marad így az ifjú pár nyakán 30 váza és több tonna díszkő. Ugyan vázára és kőre nem találtam alternatívát, de mécsestartóra igen.


Nem kell hozzá más mint lufi, viasz (hobbiboltokban kapható rengeteg színben) és egy kis türelem. Érdemes nagyobb mécsestartót készíteni mint amekkorák üvegből vannak, hiszen ez a viasz ugyanúgy mint a gyertyában lévő olvad a hőtől. A lufit jó nagyra felfújjuk, majd párszor az olvasztott viaszba mártjuk. Amikor már kellően vastag a mécsestartó fala hagyjuk teljesen megszáradni, majd kipukkasztjuk a lufit és kész is. :) Ebből bármennyit lehet csinálni, arra kell csak figyelni hogy eléggé kényes, könnyen törik, így óvatosan kell a kis viaszpoharakat szállítani. Ha vége az esküvőnek akár ki is lehet dobni, vagy össze is lehet gyűjteni és gyertyákat készíteni belőle. :)


Az én kedvenc kombinációm abszolút az, mikor virág és gyertya is van a képben. Felfordított borospoharak hasába megy a virág, felül a talprész pedig tökéletes gyertyatartó. Kicsit ez is labilisnak tűnik nekem, lehet szélesebb szájú pohárral már nem tűnne ennyire veszélyesnek. 


A másik lehetőség, hogy a gyertyatartót kívülről díszítjük virággal. Itt abszolút a hosszúkás virágok a nyerők mint a levendula, de búzakalásszal is tök jól mutathat szerintem! Csak át kell kötni egy zsinórral vagy szalaggal, és kész is. 


Nagy sláger most már jó pár éve az úszógyertya. Rusztikusabb dekorációnál simán befőttesüvegben egy kis raffiával átkötve is szuperül mutat! Nem is kell hozzá egyforma üvegeket szerezni, minél többféle- és forma annál jobban mutat.


Természetesen az úszógyertyát is lehet kombinálni virágokkal, szerintem abszolút ez a legmutatósabb. Ez itt fent épp egy nem túl praktikus magas verzió, de annyira szép hogy muszáj volt beválogatnom. :)




A virágok alá tehetünk üveggyöngyöket, sima gyöngyöket vagy akár kavicsokat is. Nagyon tetszik a faágas verzió is, bár inkább egy téli esküvőn tudom elképzelni, nyárra kicsit nekem túl rideg. Nem csak az orchidea mutat jól így víz alatt, bármilyen virágot bele lehet tuszkolni a pohárba/vázába, csak legyen a méret megfelelő.  Lehet kapni sok helyen kis pici golyócskákat, amik vízzel érintkezve egész korrekt méretű golyókká növik ki magukat, ebből rengeteg szín kapható, akár színátmenetek is létrehozhatóak, lehet még a virág sem kell, elég a gyertya meg a bogyók.

Persze a határ a csillagos ég ha az ötletek számát nézzük, kémikus párnak például milyen cuki már egy ilyen kompozíció? :)


Ételfesték, víz és Erlenmeyer lombikok. :) Haláli.

Én úgy gondolom, hogy sokan elszállnak a dekorációval. Tény, hogy én is elég sokat foglalatoskodom ennek a tervezésével, de tudom hogy a vendégek nagy része már egy hét múlva sem fogja tudni, hogy mik voltak az asztalon. Emiatt felesleges szerintem erre sokat költeni, inkább a praktikusság a fontos. Szép legyen, tükrözze valamelyest a pár személyiségét és legyen harmóniában a többi dekorációval, ennyi szerintem elég. Jó eséllyel úgysem az asztalnál fogja tölteni a vendégsereg a napot, hanem a táncparketten. :)

Nektek melyik a kedvencetek? Milyen dekorációt szeretnétek majd?

Forrás

6 megjegyzés:

  1. Nagyon tetszenek a képek, mióta olvasom az bejegyzéseket alig várom, hogy már a tervezgetésnél tartsak én is! Biztos sokszor fogsz eszembe jutni :D

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jó lett ez a bejegyzés is, és meglepően hasonló az ízlésünk. Én sem szeretem a magas virágokat, mert zavar, ha nem tudok a velem szemben ülővel szemkontaktust létesíteni. Nekünk mondjuk hosszúkás asztalaink lesznek, így a virágos vázákat nagy hézagokkal tudjuk majd lerakni, illetve lesz úszógyertyánk is. Amiket itt mutattál nagyon ötletesek, én is a fél életemet a Pinteresten töltöm ilyesmik után kutatva :) Nekünk sima üvegtálban lesznek a gyertyák (lila és fehér), alatta remélhetőleg dekorkavics, de ha olyat nem találunk lilában, akkor lehet sima kavicsot fogunk keresgélni. Azt még nem tudom, hogy szúrjunk-e virágot a kavicsok közé, vagy pedig inkább a felszínen úszkáljanak a gyertyákkal, ezt még ki kell próbálnunk. Bár már nincs sok időnk, mert holnaphoz véve egy hét van hátra az esküvőmig, úgyhogy már nagyon izgulok :)
    Még egyszer köszi az újbóli inspirációkat!

    VálaszTörlés
  3. Nekem az alacsony virágcsokrok tetszenek az asztalok közepén, vízben. Dekorkavics inkább nem, legutóbb egy esküvőn az anyuka az egyéves szájából kellett hogy szedegesse! Viszont én felajánlanám a vendégeknek a virágokat, nyugodtan vigye haza az, aki utoljára távozik az asztaltól, így legalább még pár napig örömet okoznak egy családnak.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nálunk a legfiatalabb vendég 16 éves lesz, ilyen veszély nem fenyeget. :)))
      A virágot én is mindenképpen szétosztogatnám ha lenne, de még így is nagyon drága, ha el is ajándékozom. :(

      Törlés
  4. az úszógyertyákat nem javasolnám.. nem lesz szép látvány,hogy 1-2 óra alatt leég és ott úszik majd a virágok tetején, és orrváladék kinézete lesz :/ :)

    VálaszTörlés