2012. augusztus 9., csütörtök

Esküvői inspirációk V. - A meghívó

Úgy vettem észre itthon is egyre népszerűbb esküvői színeket vagy témákat választani, amik visszaköszönnek a meghívón, a dekoráción, a virágokon, a sminkben, stb. Nekem őszintén megmondom nem szoktak tetszeni a harsány pink, pink-fekete, rózsaszín és egyéb nagyon nőies színek, a következő okból: az esküvői tervezgetés bár javarészt a menyasszonyokra marad (nem amiatt mert a pasik nem izgatottak vagy nem érdekli őket, csak egyszerűen a nők mindig jóval lelkesebbek), maga a ceremónia és a parti mégiscsak kettejükről szól. Biztos vannak férfiak, akiknek nincs gondjuk a pink meghívóval és azzal hogy minden csajos, én tudom hogy Bálint furán érezné magát, és ebből adódóan én is. Mi a világoszöld-barack színekben egyeztünk ki, ez kellően semleges, de mégis szép nyári és nagyon jól lehet vele dekorálni. Ugyanúgy szép a barack masni a székszoknyán, mint rajtam pirosítóként, vagy virágként a csokorban. Az esküvő maga úgyis zöld környezetben lesz, szerintem nagyon jól fog mutatni. :)

Na de most már a meghívóról. Miután megvan a szín/színek, érdemes elgondolkozni azon, hogy milyen legyen a meghívó kinézete. Van a formális ("csekk méretű és alakú"), a képeslap, az üdvözlőlap méret, és persze minden más is, csak találjon hozzá az ember lánya borítékot. Erről még ugyan nem tárgyaltunk Bálinttal, de nekem a kinyitható üdvözlőlap-meghívó tetszik a legjobban, vagy esetleg egy szimpla képeslap, de a "csekk" semmiképpen. Nagyon sok ajánlat található egyébként a neten meghívókra, sokszor a dekorációval foglalkozó cég vállal meghívózást is. Ha semmilyen ötletetek nincsen arra, hogy milyen legyen, vagy hogyan kivitelezzétek lehet érdemesebb profikra bízni. Mi megbeszéltük, hogy a papír dolgokat (meghívó, ültetőkártya, menü, asztalszámok, stb.) mi magunk fogjuk megtervezni és kivitelezni. 

A bejegyzés folytatódik, kattints a továbbra!


A kinézetre egyelőre még konkrét ötletünk nincs, nyomdázni fogunk valami mintát valószínűleg, azt könnyű sok példányban egyformán kivitelezni.


Lufis dekorációjú esküvőre nagyon cuki meghívó szerintem, otthon nagyon egyszerűen elkészíthető.

Egyszerű, túlzásoktól mentes.

Menyasszony és vőlegény ujjlenyomata szív formában. Egyszerűbb  szerintem nyomdát csináltatni belőle és úgy használni, különben könnyű elrontani a 20. meghívó után. Nagyon ötletes. :)

Pöttyök! :)

Ez zseniális, a salátalevelek mehetnek a vacsorába, a csutka pedig tökéletes virágnyomda!


Az esküvő részletei tápláléktáblázatba rejtve. :)
Egy ismerősöm esküvői meghívója sikerült nagyon cukira, képeslap alakú, közös kép van az elején róla és a vőlegényéről, ez is nagyon aranyos ötlet, nem is kell a dizájnnal foglalkozni. Mostanában úgyis egyre nagyobb divat a jegyesfotózás, az egyik jól sikerült kép mehet a képeslapra, és tádám, kész is van. A hátulján pedig ott van minden információ és elérhetőség. Csak bele kell tenni egy borítékba és kész az egyszerre modern és aranyos meghívó.


Ha a kinézet már nagyjából körvonalazódik, akkor is ott van még a szöveg, mint kérdőjel. Mi tegezőre fogjuk a meghívót, és semmi formális nem lesz benne. A neten rengeteg sablonszöveget lehet találni, de nekem egyik sem tetszik igazán. Ami mindenképpen ki van zárva az a szülők nevében történő meghívás (XY és ZA szeretettel meghívja Önt gyermekeik blablabla...). Mi hívunk meg embereket a mi esküvőnkre. :) A teljes nevezést is elvetettük, nem lesz senki olyan ott aki ne ismerne minket (nem is értem mit keresnének egyébként egy esküvőn ilyen emberek), Bogi és Bálint, kész. A többi még képlékeny, majd alakul. :)

Érdemes egyébként egy térképet is tenni a borítékba, ha sokak számára ismeretlen helyen lesz a szertartás és a buli, hogyan lehet hova eljutni. Egy táviratcím, elérhetőség mindenképpen jól jön még, mi terveztünk egy honlapot is csinálni minden fontos információval, a meghívottak nagy hányada internethasználó, így ez a legésszerűbb. Mindenképpen hasznos kérni visszajelzést, hogy jönnek-e az emberek vagy sem, bár egy szűkkörű esküvőnél mint a miénk lesz szerintem nem fordul elő elmaradó ember, mindenki közel áll hozzánk és fontos nekik hogy ott legyenek (remélem! :D).

Ami szerintem a legfontosabb, hogy a meghívó mind kinézetében mind szövegezésében a párhoz illő legyen, nagyon furán mutatna egy cirádás betűvel írt magázódó csillivilli arany-bézs meghívó egy olyan pár esküvőjére, akik mindig bohókásak, lazák, és vica versa. És persze minden fontos információ legyen rajta a nagy nappal kapcsolatban. 

Nektek melyik tetszik a legjobban? Házilag dizájnolnátok és csinálnátok meghívót, vagy inkább rábíznátok valakire?

Képek: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8

5 megjegyzés:

  1. Az ujjlenyomat tetszik a legjobban, annyira ötletes. Ha lesz rá egyszer szükségem, akkor szeretném, ha majd mi csinálnánk a meghívókat, az valahogy sokkal személyesebb és így jobban bele is tudjuk vinni a saját személyiségünket is. Nem vagyok túl nagy esküvő fan, de szeretem nálad ezeket a bejegyzéseket, mert nagyon jó az ízlésetek mindenben.

    VálaszTörlés
  2. Nagyon tetszenek ezek a kreatív megoldások, habár a mi meghívónk nem saját kezűleg készült, csináltattuk. Én mondjuk azzal is meg voltam elégedve, nagyon szép, szolid ezüstös-fehéres-csillámos lett pici gyöngyökkel. Mi ezt az ujjlenyomatos dolgot az ültetőkártyákhoz gondoltuk, de nem tudjuk megvalósítani saját kezűleg, nyomdára meg már nincs keret. Azért mi így is elégedettek vagyunk :) A zöld és barack egyébként nagyon jó választás, csupa természetes, natúr szín. És még mindig imádom az esküvős bejegyzéseidet, ihletet adsz mindenhez :) És köszönöm a jótanácsokat is, megfogadom őket!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon jó :) szuper ötletes (nálam is az ujjlenyomat a Nr 1) :))Sokkal jobb ha ezen a személyre szabott ötleten haladnak a a párok, egyrészt sokkal meghittebb, másrészt bár több idő ráfordítást igényel, de még olcsóbbra is ki lehet hozni mint a db/kénti 300-800 Ftos meghívókat... :)
    Az esküvői "postaládák"ról mit gondolsz? ill arról az esetről, ha bár az embernek vannak rokonai a szűk családján kívűl, azonban ez csak névleges, nincs vagy csak minimálisan van kapcsolat. - ők a szükséges muszáj a meghívottak listáján? :S

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nálunk nem lesznek csak névleges rokonok. Az én oldalamon nagyon pici a család, keresztszüleimmel együtt vagyunk 12-en, aztán onnantól már csak olyanok vannak, hogy anya unokatesói, meg apáé, de őket nem hívjuk meg (pedig akkor lenne Anima Sound System az esküvőnkön :D). Külföldön élő rokonok vannak Bálint részéről, ők jönnek, de azért mert szerves részei a családnak, bár nem nagyon közeliek.
      Szerintem olyanok, akikkel nincs tartva a kapcsolat nem kell hogy ott legyenek a meghívottak listáján, akkor sem ha közeliek (mondjuk unokatesó), de ha valaki távolabbi és van kapcsolat ő nyugodtan legyen ott. :)
      Én annak a híve vagyok, hogy azokat kell meghívni, akikkel osztozni szeretnénk az örömben, az milyen már hogy az esküvőn be kell mutatkoznia valamelyik félnek a rokonoknak, mert ott találkoznak először? :DDD

      A postaládák/dobozok szerintem cukik, ha nem ajándékgyűjtő asztal van hanem pénzt kér a pár aranyos ötlet kirakni egy postaládát a sima kosár helyett. :) Nem tudom lesz-e nekünk még ilyesmink, mert Bálintnak annyira nem tetszik az ötlet, de szerintem nincs vele semmi gond.

      Törlés