2011. december 17., szombat

Ovis/korcsolyapályás tea

Lehet sokatokban fel fog merülni a kérdés, hogy azt gondolom-e, hogy én találtam fel a spanyolviaszt, úgyhogy előre mondom hogy nem, nem én voltam, csak végre úgy érzem sikerült kikevernem a legfinomabb gyerekkoromra emlékeztető citromos teát.

Két emlékem van, ami erősen bennem él a citromos teával kapcsolatban. Az egyik ovis koromból való. Viszonylag sokszor kaptunk reggelire reszeltsajtos vajas kenyeret, és mindig citromos tea volt mellé. Később is sokszor kértem anyától ezt vacsira, szigorúan reszelt sajttal, más íze van így mintha szeletek lennének rajta. Most hogy megvan a tea lehet újra rákattanok. :) A másik emlék a szombathelyi korcsolyapálya. Szerintem nem túlzok ha azt mondom, hogy telente minden hétvégén kint köröztünk anyuval és a nővéremmel. Olyan bérletet lehetett venni, ami műanyag tokba volt beletűzve, a pénztáros néni pedig sima lyukasztóval érvényesítette. Jófej volt, akkor is csak egyet lyukasztott rajta, ha hárman mentünk be. Mióta Pesten vagyok kevesebbet vagyok jégen, szerintem már 2 éve nem is voltam. :( Idén télen mindenképpen kimegyünk megnézni a felújított műjégpályát, muszáj megjáratnom a korimat. Na szóval Szombathelyen mindig ittunk teát a büfében, eleinte 50, aztán 80 Ft volt két deci. Nagyon forró volt, nagyon édes és nagyon citromos. Úgy érzem ezt most sikerült reprodukálnom. :)

Hozzávalók (1 literhez):
  • 2 filter Sir Morton Garzon tea
  • 8 teáskanál cukor
  • 8 teáskanál citromlé (Olympos)

Elkészítés:
Vízforralóban felforralom a vizet, majd átöntöm a tűzhelyen lévő edénybe. Beledobom a filtereket (leszedtem a papírt róla, hogy ne kelljen fogni, ázzon csak nyugodtan) és pár percig hagyom forrni. Ezután lehúzom takarékra, kivadászom az összes teazacsit és beleteszem a citromlevet. Tapasztalatom szerint először a citrom és utána a cukor menjen bele a teába, fordított esetben (fogalmam sincs miért) nekem megkeseredik az egész. Szóval citromlé, aztán cukor, kicsit még hagyom forrni hogy feloldódjon a cukor, és kész is. 3 liternyit tegnap este lazán legurítottunk belőle.

Remélem van aki rajtam kívül is örül ennek a felfedezésemnek és kicsit tud nosztalgiázni a tea felett. :)

4 megjegyzés:

  1. jajj ezt kicsiként én is úgy szerettem :) az egyetem közelében lévő bme kolesz bárjában/sörözőjében/büféjében is csinálnak ilyet, csak ott menza tea néven fut... délig azt nyomjuk és csak utána voltunk sörre :D

    VálaszTörlés
  2. Ilyet én is sokat ittam, nekem bundás kenyérrel volt az igazi :$
    Felnőtt fejjel viszont nem innék már ennyi cukrot tartalmazó teát, az biztos. A megkeseredés nem tudom ebben az esetben hogy van, de én úgy "tanultam" hogy a citromot akkor kell beletenni a teába, mikor már nem forr, hogy ne keseredjen meg a forrástól a citrom.

    VálaszTörlés
  3. én bölcsis teának hívom de ez a kedvenc:D

    VálaszTörlés
  4. Nálunk is menzás tea^^ És isteni, de sosem iszok ilyet a rakás cukor miatt, de a barátomnak mindig csinálok és irigykedem, h neki milyen finom teája van :D De tök érdekes, h ez a tea mindenkine átjön kb :D

    VálaszTörlés