2013. február 22., péntek

Cukkinis brownie (és almaszósz)

Nem olyan régen akadtam rá erre a receptre (itt), és annyira abszurd volt maga az elképzelés is, hogy cukkini van benne, muszáj volt kipróbálnom. Mondjuk sejtettem hogy nem lesz tökfőzelék íze, anya tökös-mákos süteményét is imádom, azon sem érezni az eredeti alapanyag ízét. Én kicsit variáltam a mennyiségeken, úgyhogy azt írom le ahogy én csináltam, erre tudok garanciát vállalni. :)



Azt egyébként előre bocsátom, hogy nincs tipikus brownie íze és állaga, de rendkívül ruganyos és nagyon finom csokis süti lesz a végeredmény. Az eredeti brownie a sok étcsokitól és vajtól olyan amilyen, ezt semmilyen diétás formában nem lehet sajnos reprodukálni. 


A bejegyzés folytatódik, kattints a továbbra!


Hozzávalók: 

  • fél bögre almaszósz
  • 2 közepes banán
  • 1 bögre cukor, vagy annak megfelelő édesítőszer
  • fél bögre kakaópor
  • 1 csomag sütőpor
  • fél teáskanál só
  • 2 közepes salátacukkini
  • 1 bögre teljes kiőrlésű liszt
  • fél bögre durvára tört dió
Elkészítés:

A sütőt 200 °C-ra előmelegítem. Első körben az almaszószt csinálom meg. Ehhez két almát megpucolok, apróra vágok, majd fél dl vízben egy teáskanál fahéjjal puhára főzök. Ezután krumplinyomóval pépesítem és kész is vagyok. Több lett nekem mint fél bögrényi, de joghurtba keverve, palacsintával, vagy akár magában is fogyasztható a maradék. Az eredeti almaszósz receptek cukrot is írtak, de elég édes alma mellett én ezt feleslegesnek érzem. 

A most következő rész kicsit maszatolós lesz, de el lehet vele szöszölni. :) A két banánt kis lyukú sajtreszelőn pürésítem. Akinek jobban tetszik nekieshet villával is, nekem ez elsőre szimpibb volt de legközelebb lehet nem szarakodok a reszelővel. :D Hozzákeverem az almaszószhoz, majd belereszelem(szintén a kis lyukakon) a két megtisztított cukkinit. Hozzákeverem az édesítőszert, sót, sütőport, majd a kakaót is. Az eredeti recept 2 bögre lisztet írt, de nekem már 1 bögre után is elég sűrű tészta lett a végeredmény, nem akartam tovább szárítani a következővel is, igazam lett nem is kellett bele, szuper lett így is. Utolsónak belekeverem a diót és kész is.

Kivajazott, kilisztezett tepsibe kenegetem a tésztát (nem olyan folyós mint a sima brownie, ezt tényleg egyengetni kell), majd kb. 20 percre a sütőbe teszem. Tűpróbát csináltam mielőtt véglegesen kivettem volna. 

Első kóstolásra azonnal a sütés után kicsit húztam a számat, én picit éreztem a zöld-ízt, de lehet csak belemagyaráztam. Még úgy sem volt rossz, de elsőre akkor azt mondtam nem érdemes megőrizni a receptet. Másnaposan viszont abszolút jó íze lett, úgyhogy megéri kicsit pihentetni mielőtt pálcát törünk felette. Lehet kellett neki az idő hogy összeérjenek az ízek, nem tudom, a lényeg hogy finom. :) Ruganyos a tészta, nem érezni sem a tököt, sem a banánt, sem az almát, csak hogy jó. Én legközelebb beleteszek egy teljes bögre diót, úgy éreztem simán elfér még benne kétszer ennyi. Sima 3 dl-es bögrét használtam egyébként. 

Ti szeretitek a brownie-t? Kipróbáljátok ezt a diétás változatot?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése