2012. június 7., csütörtök

Banán fagyi

Imádom a Pinterestet. Alapvetően az esküvői készületek miatt kezdtem el böngészni, de egy idő után átkattintottam más fülekre is, és milyen jól tettem! Ezt a "receptet" - azért az idézőjel, mert erősen túlzó ezt receptnek hívni, majd meglátjátok :D - is Pinteresten találtam, itt a teljes bejegyzés annak, akit érdekel.

Hozzávalók:
  • banán
Elkészítés:

Én jobban szeretem a zöldessárga banánok ízét, úgyhogy abból csináltam, ha valaki inkább a barnábbakat szereti akkor vegyen azt. A banánokat - én egy kg-ot használtam, de tényleg bármennyit lehet - megpucolom, felkarikázom, bedobozolom és a fagyasztóba teszem. Nálam kb. 15 óra volt a fagyasztóban töltött idő, de biztos kevesebb is elég neki. Mivel nekem kopogósra fagyott hagynom kellett úgy negyed órán át a pulton kicsit melegedni, mert nem vitte a botturmixom, de akinek masszív gépe van (vagy turmixgépe mint az eredeti bejegyzésben is látszik) az simán nekiállhat a teljesen fagyott banánoknak is. A turmixszal teljesen puhára pépesítem, és kész is! :) Így kissé folyós lesz a fagyi, hasonló mint a gépi csavaros verziók, de még így is szépen lehet szedni adagolókanállal. Ebben a fázisban fel lehet még turbózni fahéjjal, mogyoróvajjal, amivel akarjátok, én hagytam magában, így is isteni. 

Itt épp sárgadinnyére kanalaztam rá
Ezután a fagyasztóba visszatéve egész keményre fagy, emiatt kicsit nehezebb belőle szedni, érdemes fogyasztás előtt 10 perccel kitenni szobahőmérsékletre, hogy esztétikusabb gombócokat kapjunk - én egyébként minden fagyival ezt szoktam csinálni. 

Magában is finom, de szerintem nagyon feldobhat egy szelet sima brownie-t is, vagy bármilyen más piskótább/száraz süteményt. 

Ti szoktatok otthon fagyit készíteni? Van jó, fagyigépet nem igénylő receptetek?

1 megjegyzés:

  1. Én úgy szoktam gyümölcsfagyit csinálni, hogy valamilyen fagyasztott gyümölcsöt összeturmixolok habtejszínnel. Egyszerű és gyors megoldás

    VálaszTörlés