2012. január 23., hétfő

Sorozatajánló: Call the midwife

Egy hete Bálint szólt, hogy a BBC-n most indul egy szülésznős sorozat, érdekel-e. Persze, hogy érdekelt, tegnap este adták le a második részt, engem már most beszippantott. :)
(kép: innen)
A sorozat az 1950-es években játszódik, a főszereplő Jenny Lee, aki frissen végzett szülésznő, és egy olyan apácarendhez megy dolgozni, akik maguk is mind szülésznők. A történet megtörtént eseményeket dolgoz fel, 2011-ben halt meg az írónő, akiről a főszereplőt mintázták. Nagyon friss még a dolog, most jött ki a második része, de én nagyon élvezem. A szakmai dolgok érdekesek, nem utolsó sorban angolul is sok olyan szót tanulok meg, amiről még nem tudtam, hogy így mondják. Jól bemutatja az 50-es évek beli Londont, a saját kis problémáival és jellegzetességeivel. A szülés és a terhesség nyilvánvalóan központi téma, de egyáltalán nem véres és konkrét az egész, szerintem olyan is szívesen nézheti, aki egyébként nem bírná a realista ábrázolást, mert itt ilyen nincs.

Angolosok nyilván előnyben, nem is néztem, hogy van-e hozzá felirat, de keményen előjönnek különböző akcentusok is a sorozatban, szóval aki nem biztos magában, az keressen rá, hátha már csináltak hozzá. Nem egy könnyed téma, de én szívesen nézem. Akit még érdekel, hogyan működtek a szülésznők az ötvenes évek Angliájában az kukkantson bele, bár biztos vagyok benne, hogy sokakat ez egyáltalán nem érdekel - és ezzel nincs is semmi baj. :)

Most kicsit nyitottabb vagyok új sorozatok felé, úgyhogy ha néztek valami szuperjót, ami szerintetek nekem is tetszene, írjátok meg kommentben, a végén még találok még jó dolgokat. :)

1 megjegyzés:

  1. Szia Bogca,
    melegen ajánlom a következő sorozatokat (filmeket), nekem nagyon tetszenek.
    Mostaniak:
    - Sherlock
    - Birdsong
    - Downton Abbey
    - The pillars of the earth
    - Cranford
    - Return to Cranford
    - Luther

    régebbiek:
    - Jane Eyre
    - Far from the madding crowd
    - The tenant of Wildfell hall
    - Under the Greenwood tree
    - North and South

    VálaszTörlés