2011. szeptember 3., szombat

Bevásárlás az iskolakezdésre

Ma délután mentünk el füzeteket, tollakat venni a hétfői sulikezdésre. Elég későre hagytuk, és nem is papír-írószer boltba mentünk, hanem csak a Müllerbe. Ennek voltak pozitív és negatív következményei is: negatív volt az, hogy le volt fosztva, mint a huzat. Az általános- és középiskolák már csütörtökön megkezdték a tanítást, gondolom legkésőbb múlt hétvégén mindenki bevásárolt magának/a gyereknek, a bolt meg nem töltött új árut. A pozitívum viszont ebből következett, majdnem minden akciósan volt kapható. Füzetek, tollak, talán csak a nagyon drága dolgok (hátizsák pl) nem.

A tavalyi sulis bevásárláskor nem spirálfüzetet vettem hanem vastagabb simát, de itt most nem is láttam olyat, meg az még sok tárgyhoz így is kevés volt. Amit kicsit sajnálok, hogy nem találtam normális (nem Pókemberes és Disney-hercegnős) A4-es sima füzetet, ami nem spirál - az olyan tárgyakhoz amiből kisebb az óraszám, vagy tudom hogy nem kell mindent jegyzetelni -, de megoldottam annyival hogy kevesebb lappal rendelkező spirálosat vettem.Az anatómiát letudtam már, az volt az egyetlen olyan tárgy amiből rajzolgatni kellett, így csak csíkos füzetek jöttek velem haza. Ha lettek volna igényesen csilli-villi, vagy színes spirálfüzetek, akkor elcsábultam volna, de nem voltak, a pénztárcám ezt valószínűleg nem is bánja. :) A kiskutyás füzet kilóg a sorból. :D Kerestem mopszosat de nyilván miért lett volna, az emberek fele azt sem tudja hogy mi az a mopsz. Azért vettem, mert nem tudom ki lesz idén az infó tanár, és az előző félévben tanító néni (mert az, 70 éves...) elvárta, hogy írjunk mindent amit felír a táblára... Ha nem ő lesz idén akkor e-mailben jegyzetelek mint a tavalyi őszi félévben, de azért biztosra mentem és megvettem ezt a kis szörnyűséget. :D Radírt is vettem, mert mindig elhagyom őket (lehet Picúr lopja el és eszi meg mindet). Két golyóstollat hoztam még, Bálintnak van még hetekkel ezelőttről ugyanilyenje - csak nem lila a külseje :D - és szuperül fog, nem folyat. Szeretem a tűfilceket, de hosszútávon írni velük nem, egyet azért vettem mert egyrészt színes (:DDD) másrészt meg a fontosabb dolgokat, fogalmakat szeretem valami színessel aláhúzni a jegyzetben, hogy hamarabb észrevegyem ha olvasom vissza az órai anyagot. Vettem egy kihúzófilcet is, a tankönyveimet többnyire kidekorálom vele, nekem úgy könnyebb megtanulni a dolgokat.Lefotóztam Bálint kupacát is. :) Ő négyzetrácsos (nem kockás :D) füzeteket vett, ezek kicsit drágábbak voltak (értsd: nem 200 hanem 400), de ő is meg én is meghülyülök az olyan négyzetrácstól ami tök sötét, nem lehet rá rendesen írni, úgy hogy utána az ember szemfájás nélkül ki tudja bogarászni az anyagot. Ezeknek volt egyedül rendes nyomású mintája. Az átlátszó borítékszerű izét még előző félévben láttam egy csoporttársamnál, persze azonnal mentem én is venni, mert tök praktikus. Volt egy angolnyelvű tantárgyam amin mindig lapokat kaptunk - mint minden nyelvórán! :D A nyelvtanároknak szerintem ez valami rejtett fétise - és ebbe tök szépen és gyűrődésmentesen el tudtam a papírokat helyezni. Ha vizsgára mentem is ebben vittem az indexet (aminek hála az égnek lőttek, mostantól elektronikus lesz csak, hállelúja nincs több tanárkergetés az aláírás miatt), meg egyéb dolgokat. Bálint is kedvet kapott egy ilyenhez úgyhogy vettünk neki egyet diszkrétebb színben - az enyém rikító pink. Ő jobban szeret zselésebb szerű tintával rendelkező tollakkal írni úgyhogy jött velünk haza kettő.

A kasszánál egy "mindentmindigjobbantudok" nő volt, aki elkezdett sopánkodni, hogy milyen nehezek a spirálfüzetek, miért azt vettünk, ezt még a könyvek mellé cipelni kész rémálom. Tök egyszerre mondtuk neki Bálinttal, hogy egyrészt nekünk nincsenek könyveink, vagy ha van is nem kell cipelnünk magunkkal, másrészt meg ez vált be. Igazából nem is értem miért állt ott neki okoskodni nekünk, el kellett magyaráznom, hogy nem szeretek lapokra jegyzetelni, mert elhagyom - mert azonnal jött azzal hogy kapható náluk lefűzhető lap is, látván hogy Bálint füzetei kiszabható laposak. Erre persze jött azzal hogy akkor miért a spirál. Mondtam, hogy egy tanár képes ledarálni 10 oldalnyi anyagot egy másfél órás előadáson, a sima füzet 2 hét alatt betelne... Nem értettem, miért volt ennyire szüksége arra, hogy megossza velünk a véleményét, 18 éve járok már suliba, tudom mi vált be nekem. :D

Miután hazaértünk boldogan rá is irogattam mindenre a nevem, a tantárgyak nevét (rájöttem hogy minden mások tárgyam valamilyen alapismeretek :D), és végre valahára kidobáltam azt a több száz tollam amikbe nem lehet betétet kapni és már rég kifogytak. Most a tolltartóm is tiszta, csak fogó tollak vannak benne, az asztalomról is elpakoltam a rejtvényújságokat - új függőségem egyébként - és a helyükre tettem a tankönyveimet, hogy motiváljam magam. Részemről készen állok a tanításra, és - tudom, hülye vagyok - már várom is.

Ti várjátok/vártátok a sulit? Szerettek sulis cuccokat vásárolni?

7 megjegyzés:

  1. ahh én imádok sulis cuccokat vásárolni. én most sima füzeteket vettem, egyideig lapokra írtam. volt egy mappám, amibe betettem az összeset, és minden tárgynak meg volt a kis jelölése. aztán meguntam a lapokra írást, meg soha nem tudtam mi hol van és áttértem a sime füzetekre. én kicsi betűkkel írok, így ha egy órán 8-10 oldal is betelik, akkor is elég az egész félévre egy füzet egy tárgyhoz. :)
    eddig ugye csak füzeteket vettem, még majd el kell mennem tollakért, kiemelőkért és tűfilcekért (én azzal szeretek írni). pénz hiányában ezeket csak lassan-lassan fogok megvenni. persze van még mivel írnom. hajjajj... maradt nekem sok cuccom az előző félévről ;)

    VálaszTörlés
  2. én is imádok a sulira készülni és mindig elcsábulok, pedig rengeteg üres füzet van a fiókomban. de ezek pici üres lapu füzetek. én pedig nagy spirált szeretnék:)
    amúgy engem is el lehet csábítani mindenféle csillivilli cukimuki tollal és füzettel :D

    amúgy melyik órán használsz ceruzát?

    VálaszTörlés
  3. A grafikonokat azzal szoktam csinálni, mert béna vagyok és elsőre úgysem úgy sikerülne ahogy kéne. :)

    VálaszTörlés
  4. Ezek szerint, nem vagyok egyedül ezzel a sulis cuccal. (: Sokszor már augusztus közepén megveszem a szükséges dolgokat, holott nálunk csak szeptember közepén kezdődik a tanítás, a legtöbb egyetemen pedig okt. 1-én.
    Borzasztóan várom már a sulit, bár kicsit félek is, érettségi miatt. (:

    VálaszTörlés
  5. nekem az első olyan őszöm most, hogy nincs sulim:( júniusban letudtam az államvizsgával, amúgy én is mindig vártam, vettem mindenféle füzetet:)

    VálaszTörlés
  6. Én imádok ilyesmiket venni, meg válogatni a sulis cuccok között :D Pedig nem igazán várom, vártam a sulit, de a papír-írószer boltokat az év minden hónapjában ki tudnám fosztani, csak hát sajnos nincs hozzá pénzem. :D

    VálaszTörlés
  7. Énis szeretek készülni a sulira, vmiért mindig olyan izgi érzésem lesz, mintha még áltsulis lennék (ami persze addig tart, amíg veszek pár füzetet :D). És énis spirál füzettel tolom, sztem annak van a legtöbb értelme. Próbáltam múlt évben a lefűzhető papírokat, de tragikus volt a végeredmény :D

    Morbid módon pedig most először kicsit várom, h elkezdődön az év. Talán mert nem vt túl fényes és változatos a nyaram... De legalább várom kicsit, h tanulhassak és végre történjen vmi... :) Meg mégis csak ez az utolsó évem, teljesen fura lesz, ha esetleg nem megyek/vesznek fel MA-ra és nem lesz jövő ilyenkor suli :O

    VálaszTörlés