2013. április 17., szerda

Esküvőre megyek! Mit vegyek fel?


Az esküvőkkel kapcsolatosan nem csak a házasulandó pár szokott izgatott lenni, de sokszor a vendégek is. Én például soha nem voltam nővérem esküvője előtt más házasságkötésén, de mindig vágytam rá, és biztosan elképesztően lelkes lettem volna, ha meghívtak volna egy ilyen eseményre. Nyilván a női vendégeknek fontos szempont, hogy csinosak legyenek. Először leírom azt, hogy általában miben szokás esküvőre menni, aztán mutatok pár ruhát ami szerintem jó egy nyári esküvőre. 

Nagyon sok helyen lehet látni polyvore-os képeket, csilli ruhákkal meg cipőkkel ebben a témában, de szinte semmi sem elérhető itthon. Már ha egyáltalán a képet posztoló tudja egyáltalán, hogy a képe honnan származik és ott van-e beszerzési hely. Ezért én most végigböngésztem pár itthon forgalmazott márka honlapját, hogy amit mutatok valóban be is tudja az szerezni, akinek nagyon megtetszik. Máshogy szerintem nincs semmi értelme. 


kép: innen

Az általános etikett az, hogy fehéret, feketét és pirosat nem illik felvenni egy esküvőre. Előbbit természetesen azért, mert az a menyasszony színe, feketét amiatt mert az a gyász színe, pirosat pedig a menyecskeruha piros mivoltja miatt. Én ezeken kicsit - legalábbis a saját esetemben - finomítok. A fehérrel egyetértek, bár nem hófehér lesz a ruhám, tehát igazából nem egy színben lennénk akkor sem ha valaki abban jelenne meg, azért maradjunk annyiban hogy fehéret ne. De krém, pezsgő és egyéb nude színekkel szerintem például akkora gond nincs, főleg ha az ember kiegészítőkkel eltereli egy másik irányba az összképet. Ettől függetlenül én azt mondom, inkább ne kockáztasson senki se fehér/krém ruhával, mert nem biztos hogy olyan laza lesz a menyasszony mint én vagyok. :) Vagy legalább egyeztessen mielőtt dönt.


A bejegyzés folytatódik, kattints a továbbra!


A feketével nekem nincsenek különösebb gondjaim, már ha van olyan aki szívesen aszalódik a nyári fullasztó melegben egy fekete kisruhában. Kiegészítőkkel abszolút eltüntethető a gyászhuszár kinézet. A piros pedig esetemben megint csak érdekes, mert nem feltétlenül biztos, hogy piros lesz a menyecskeruhám. Tudom, hogy az a szokás, de engem az ilyen kis apróságok nem szoktak befolyásolni. :) Májusban derül ki a milyensége, és ha piros lesz ha nem, nem fog érdekelni, ha valaki más hasonló színben lesz ott. Nem fognak vele összekeverni, hiszen mindenkit ismerünk a meghívottak közül, alapból nem értem ezt az "össze fogják keverni a menyasszonnyal" dumát. Hát ott a fejem, az alkatom, a férjem. :D Nem a ruhától leszek az aki vagyok.

Én úgy gondolom, hogy itthon nagyon kevés olyan high end esküvő van, amire dress code-ot írnának elő, szerintem bőven megteszi egy strandruhánál 2 fokkal elegánsabb valami. Ha nincs kedvetek/pénzetek ruhát venni, akkor egy csinos szoknya is tökéletes egy szép felsővel, vagy akár egy nadrág is. Csak farmer ne legyen... Azért nem piknikre megyünk.

Na és akkor a ruhák, amiket lementegettem. :) A Zara, a Mango és a H&M honlapjáról csemegéztem csak, de biztos vagyok benne hogy ilyentájt szinte minden fast fashion bolt árul ruhákat, koktélruhákat. A nekem tetsző darabokat 3 kategóriába rendeztem, rövid, térdig érő és maxiruhák lesznek itt mindjárt. Vigyázat, sok kép következik!

Rövid ruhák

Nyár, meleg, napsütés, ha szuper az alakotok miért ne mutathatnátok meg? Ha vékony hosszú lábaim lennének tuti egész nyáron elől lennének. :) Egy esküvőre nyugodtan lehet szexin is öltözni akár, nyilván nem szabad elmenni a kurvás kategóriáig, de egy kivillanó combtól még sosem állt meg az élet. Azt azért vegyétek figyelembe, hogy ha egyházi esküvő is terítéken lesz aznap, akkor egy sálat, stólát, kardigánt vigyetek magatokkal, mert nem illik fedetlen vállal besétálni a templomba. Még akkor sem, ha nem hisztek az egészben.

Egyszínű, egyszerűbb rucik:
H&M, 2 990 Ft


Zara, 17 995 Ft

Egyszínű, anyagukban mintás szépségek:
Mango, 12 995 Ft


Mango, 19 995 Ft

Mintás rövid csodák:

H&M, 14 990 Ft


Mango, 12 995 Ft


Mango, 8 995 Ft


Mango, 8 995 Ft

Térdig érő ruhák

Ez az a fazon, ami majdnem mindenkinek jól áll. Sajnos elég nehéz szerintem ebben a kategóriában jókat találni, sokszor az online rendelés felé kanyarodik el az ember, ha nagyon konkrét elképzelései vannak. Majd meglátjátok miről beszélek, pár hét múlva kiderül. ;)

Mango, 25 995 Ft


Zara, 12 995 Ft


Zara, 17 995 Ft


Zara, 9995 Ft

Maxiruhák

Én személy szerint a maxiruhák szerelmese vagyok. A Mango honlapján billiónyi csodát találtam, remélem nagy választék található az üzletekben is, egyszerűen mesés mindegyik. Próbáltam kicsit szűkíteni a dolgokat, és nem mind a hatvanat beszúrni. :D

H&M, 12 990 Ft

H&M, 9 990 Ft


Mango, 15 995 Ft


Mango, 23 995 Ft


Mango, 23 995 Ft


Mango, 39 995 Ft

Egy kicsit a cipőről. Úgy gondolom, elsődleges az a szempont, hogy kényelmes legyen az adott pár. Egy lagzi általában nem az egy helyben ülésről szól, mindenképpen olyanban menjünk, amiben táncolni is lehet. Ha nagyon szeretnétek szexizni egy magassarkúban, akkor a szertartásra oké, legyen, de vigyetek váltócipőt, ha nem akartok mezítláb/harisnyában bohóckodni. 

Kiegészítők pedig mindenkinek legyenek olyanok, ami kényelmes és illik a stílusukhoz. Divat mostanában akár divatbloggereket, akár celebeket teljes mértékben utánozni, szerintem látszik ha valakinek nem sajátja amit visel, olyan mint egy kiskacsa full cap sapkában. Na mondjuk ez hülye példa, mert szerintem az senkinek a világon nem áll jól, de a lényeg hogy értsétek mit akarok mondani. Táskából nem kell malaclopó, hiszen étel-ital van minden, még pénztárca sem feltétlenül kell. Legyen nálunk igazolvány, mobil, lakáskulcs, aztán slussz. :) És érezzük jól magunkat. 

Ti mit vennétek fel, ha meghívást kapnátok egy esküvőre? Melyik a kedvencetek a fentiek közül?

8 megjegyzés:

  1. dress code-os esküvő, még nem is hallottam róla! egyszer kipróbálnám.=D
    tejeskávés-nude-os színű ruhát választottam esküvőre, térdig érő, szolid szabású, pántos, az elején csipkebetéttel. menta, arany és hússzínű kiegészítőkkel fogom viselni. a maxiruhák gyönyörűek, ha kicsit magasabb lennék, biztos azt választottam volna.
    így belegondolva amúgy én nem tiltanám ki a pirosat, a majdani esküvőn nem harapom le senki fejét, ha pirosban jön.=D már csak azért sem, mert manapság, ahogy írod, nem biztos, hogy piros lesz a menyecskeruha, a legutóbbi esküvőn, ahol voltam, pisztáciazöld volt.

    VálaszTörlés
  2. Teljesen ugynaígy gondolom én is:)

    VálaszTörlés
  3. Mango kék csipke <3 nem tudom mennyire az a legpraktikusabb anyag és fazon tekintetében de nekem az a best!! :))

    VálaszTörlés
  4. érettebb fejjel - két évvel ezelőtt - egyszer voltam esküvőn, akkor fekete ruha volt rajtam, amit nem is az alkalomra vettem, (nem voltam közeli viszonyban a házasuló párral, csak az akkori barátom párjaként voltam), piros kiegészítőkkel, mert a barátomon piros nyakkendő volt - gáz-nem gáz, összeöltöztünk :D
    egyébként szerintem az is meghatározza, hogy az ember mennyire "öltözik ki", hogy milyen a pár, és van róla elképzelés, milyen lesz az esküvő. gondolok itt egy vidéki igazi lakodalom-stefánia palota ellenpárra :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. és az első h&m-es maxiruhát ma láttam pont üzletben a próbababán, hát azon sóhajtoztam, miért nincs közelgő valami, amire fel kell vennem :D

      Törlés
  5. Nyári és tavaszi esküvőre a legkönnyebb felöltözni, a boltok nyáriruha kínálata, cipők és táskák, stb mesés ezekre a szezonokra. A Promodban vannak még nagyon csini rucik, legalábbis én évekkel ezelőtt vettem ott egy gyönyörű koktélruhaszerűséget: fekete alapon vajfehér mintákkal, mell alatt megkötős, fénylő anyagú, térdig érő. De egyik unokatesóm esküvőjén volt, hogy elromlott az idő a szertartás napjára, így ugrott a kinézett nyári ruha, és azt hittem, hülyét kapok. Végül felvettem egy fekete szultán nadrágomat egy fehér inggel és egy fekete mellénnyel - nem volt jobb ötletem.

    Meg egyszer voltam egy téli esküvőn - na akkor teljesen lelombozódtam, mert rá kellett jönnöm, nincsenek elegáns téli cuccaim, egy egész outfitet vennem kellett volna, de végül csak egy cipőt szereztem be az alkalomra, a többit meg összekapartam a gardróbból: egy fényes anyagú lila blúz (Amisu), a fekete térdig érő ünneplő szoknyám (szintén Amisu), a meleg cuccaimat pedig levettem a szertartás és a fogadás erejéig.

    Most nyáron is megyek egy esküvőre, de még télen megvettem a ruhát, és kb azóta tervezgetem, hogyan fogok kinézni. A H&M-ben vettem, piszkos rózsaszín derékfodros koktélruha felcsatolható pántokkal. Hozzá pedig vagy valami diszkrét sápadt arany kiegészítőkre vagy ugyanolyan tónusú ezüst kiegészítőkre gondoltam. A Six-ben láttam is már pont megfelelő színű és méretű kis ezüst táskákat.

    VálaszTörlés
  6. El kell mennem a H&M-be, élőben is szeretném látni ezeket a ruhákat :) Én a legutóbb egy fekete alapon fehér tűpöttyös ruhában voltam esküvőn, de szerintem nem sértődött meg a pár a színén. Azelőtt egy ezüstszürke ruhát választottam, fekete, gyöngyökkel kivarrt, nyakbakötős mellrésszel és szatén boleróval (volt templomi szertartás is, oda nyilván nem akartam nagyon "meztelen" ruhát). Szerintem az esküvőre menésben is az a lényeg, hogy nem kell túlaggódni, aki egyébként 24/7 nadrágban jár, az nyugodtan jöjjön nadrágban, elvégre az a cél, hogy mindenki jól érezze magát, azt meg csak kényelmes és hozzánk illő ruhában lehet. Nagyon tetszenek azok, amiket te választottál, pont emiatt a laza-kényelmes elegancia miatt.

    VálaszTörlés
  7. Mi gondolkodtunk azon, hogy dress kódos legyen az esküvőnk. Mivel a fő szín a zöld lesz, arra gondoltunk, hogy mindenkinek szólunk, hogy valami zöldet vegyenek fel. Nem kell full zöldben lenni, csak valami legyen rajtuk, ami zöld, de aztán elfelejtettük egy csomó helyen mondani, és nem volt kedvünk telefonálgatni, úgyhogy nem lesz dress kód az esküvőnkön, de azért poén lett volna szerintem.

    VálaszTörlés