2011. február 28., hétfő

Paradicsomos fusilli

Már korábban elhatároztam hogy próbálok több főzős postot csinálni, nekem is jó ha leírom mit hogy csináltam ha esetleg szenilissé válnék és elfelejtettem, meg hátha másnak is hasznára válik hogy én mit hogy csinálok.

Hétköznapokon nem nagyon érek rá nagyobb volumenű kajákat összedobni, a tészta elég gyorsan megvan, ebből adódóan kézenfekvő, bár sajnos nem a legegészségesebb. Mire Bálint hazaért már készen volt minden, mondtam neki hogy szeretnék róla postot írni, de lehurrogott hogy ilyen egyszerű ételről ne írjak már, olyan izé. Aztán megkóstolta és azt mondta ez olyan jó lett hogy tudja meg mindenki mit csináltam. :)

Hozzávalók:
1 kisebb fej vöröshagyma
3 kis (vagy 2 nagy) gerezd fokhagyma
kis olaj a pirításhoz
500 ml paradicsomlé (dobozos passatát szoktam használni)
kb fél deci víz
1 evőkanál cukor
egy teáskanál darált édes-csípős paprika
fél teáskanál oregano
fél teáskanál kakukkfű
sok bazsalikom :D
só, bors ízlés szerint
2 teáskanál keményítő
kb 250 g száraztészta

Elkészítés:
Legtöbbször olajat szoktam használni (olívát ha van itthon), de múlt héten csináltam túrós csuszát és ilyenkor a szalonna zsírját nem szoktam kidobni hanem elhasználom más kajákhoz amit épp csinálok. Emiatt ebbe most szalonnazsír került, kb 1 teáskanálnyi. Felteszem a vizet főni a tésztához, teszek bele egy kiskanál sót és pici olajat. Serpenyőbe beleteszem az olajat/zsírt, majd a felhevített olajban üvegesre pirítom az apróra vágott vöröshagymát, majd fokhagymanyomóval belenyomom a fokhagymát is. Kicsit tovább pirítom de vigyázva nehogy leégjen a fokhagyma mert akkor megkeseredik. Hozzáöntöm a paradicsomlevet, majd a dobozba teszek egy kis vizet, kilötykölöm és azt is a serpenyőbe öntöm. Sózom, borsozom, beleteszem a többi fűszert, a cukrot.
Tavasztól őszig van friss bazsalikomom virágládában, most ez sajnos kimaradt, amúgy frisset és szárítottat is szoktam tenni az ételekbe. Az a csípős-édes paprika amit írtam nagypapám keze munkája, minden évben tesz el, olyasmi íze van mintha 1-1 arányban összekevernék Édes Annát és Erős Pistát. Nagyon szeretem, mert enyhe csípős ízt ad az ételeknek anélkül h paprika ízük lenne.
Mikor úgy gondolom mindent beletettem megkóstolom, hátha hibádzik még valami. Ha jó, akkor teszek egy kis pohárba 2 teáskanál keményítőt, egy pici vizet, csomómentesre keverem, majd hozzáöntöm a szószhoz. Jól elkeverem, hagyom hogy rottyanjon párat, ettől összehúzza a keményítő és kész is. :) Lisztet többnyire csak főzelékekhez használok, de ahhoz sem mindig, legtöbbször keményítővel sűrítem a dolgokat, kevésbé csomósodik és egészségesebb is. Leszűröm a tésztát, rá a szószt és kész.
Ennyi hozzávalóból kettőnknek kiadós vacsora lett belőle.

Ezt a sima húsmentes szószt szeretem sajt nélkül is. Parmezánnal az igazi, de az szinte sosincs itthon, olyankor ráreszelek egy vödör trappista sajtot (fő az ápdét :D). Az olaszok biztos hátba szúrnának érte, de ennyire azért még én is magyar vagyok. A képen ez még nem szerepel mert a sajtot Bálint szállította haza.

Ha gyorsan kell valamit főznötök ti mit szoktatok csinálni? Szeretitek az olasz tésztákat?

5 megjegyzés:

  1. Nekem ugyanez gombával, cukkínivel, vagy gombával és cukkínivel, vagy padlizsánnal, stb. :) (Ja, persze szalonnazsír nélkül. :))
    Ha durumtésztát főztök, és fejenként max. 8-10 dekát, akkor nem lesz tőle semmi bajotok (még akkor se, ha trappistát esztek hozzá).

    A paradicsomlé az passata, és nem az üdítőnek használt lötty (Sió) Nálad is, ugye? Én nem vizezem a paradicsomlevet, és kihagyom a keményítőt, inkább elfőzöm egy kicsit, hogy besűrüljön.
    Hámozott paradicsomkonzervvel is nagyon tuti egyébként.

    Nem tudom, ezt láttad-e már nálam, ez a másik befutónk:
    http://www.urban-eve.hu/2009/03/25/csipos-gombas-makaroni/
    szintén Papi paprikájával készül. :)

    VálaszTörlés
  2. Jaja igen passata, oda is írom nehogy valaki hejjhót akarjon használni :)

    VálaszTörlés
  3. Nyami :$ Én is keményítőt szoktam használni liszt helyett :)

    VálaszTörlés
  4. Hát nem tudom, hogy kinek jutott volna eszébe "üdítőt" használni. :DDD
    Ez nagyon jól hangzik, csak én egy kissé húsfüggő vagyok, ha az nincs benne, akkor gomba azért legyen. :)

    VálaszTörlés
  5. nem nagyon szeretem a tésztát, de most csöpög a nyálam. nagyon megkívántam.: )

    VálaszTörlés