2012. szeptember 4., kedd

Esküvői inspirációk X. - Esküvői/lakodalmi játékok

Eredetileg egy bejegyzést szántam volna a szokásoknak és a játékoknak is, de jobbnak láttam kettébontani a dolgot, így is elég hosszú lett az első bejegyzés, teljesen maratoni és megemészthetetlen lett volna a kettő egyben.

Már ott is említettem, hogy nem nagyon tetszenek nekem ezek a játékok, egyet-egyet jó ötlet bevetni hogy kicsit szórakoztassuk a vendégsereget, de én jobban szeretem a spontán bulikat, mindenki csináljon azt amit szeretne, nem szeretném betáblázni az embereket. Ettől függetlenül (és a teljesség igénye nélkül, lehetetlen minden kis játékot összeírni) írok pár szót azokról, amik nagyon népszerűek, vagy akár még nálunk is megjelenhetnek.

A lakodalmi játékok nyilván a násznép szórakoztatására vannak. Elég sokféle módon lehet őket besorolni, a legegyszerűbben talán úgy lehet, hogy nézők-e az emberek, vagy aktív résztvevői is a játéknak. Ha valaki többfélét szeretne beépíteni az esti programba arra mindenképpen oda kell figyelni, hogy nagyjából arányban legyen a két csoport egymással, ha túl sok az olyan játék ahol csak nézni lehet akkor ott hamar elunja magát a vendég (hiszen táncolni nem tud mert program van), viszont ha folyamatosan talpon kell lenni az nagyon fárasztó tud lenni. Az arany középút mint majdnem mindenben itt is célravezető. :)

(kép: innen)
A bejegyzés folytatódik, kattints a továbbra!

Elsőként sorra veszem azokat a játékokat, amik a teljes társaságot megmozgatják. Biztos nem az összes, de majdnem mindegyik tánccal kapcsolatos. Az alapkoncepció az, hogy valamilyen módon egyre csökkenjen a tánctéren táncoló párok száma, majd aki a végén is talpon marad ajándékot kap (például egy üveg pezsgőt). Az, hogy mi alapján ejtjük ki a párokat nagyon sokféle lehet. Van a gyümölcstánc, amikor a párok a homlokukkal egy almát vagy narancsot szorítanak össze. Aki a legtovább bírja, nyer. Hasonló lufival is van, itt a hölgyek bokájához van kötve a lufi, akinek a legkésőbb tapossák el az nyer. A seprűtánc állítólag nagyon népszerű, én sosem hallottam róla de ez annyira nem lep meg, életemben nem voltam lakodalmon. :) Ilyenkor egy seprű jár körbe a táncoló párok között, a vőfély/ceremóniamester random meg-megállítja a zenét, akinél ilyenkor a seprű van, az kiesik. A székfoglaló játékot én már óvodában is játszottam, egyel kevesebb szék van körbe kitéve mint amennyien táncolnak, akinek nem jut hely amikor megáll a zene az kiesik. Az újságpapírtánc szintén kiesős, időről időre félbe kell hajtani a papírt amin a párok táncolnak, aki lelép róla az kiesik.

A táncos játékok közül nekem kettő tetszik: az egyik a cipőválasztás. Minden nő leveszi az egyik cipőjét és  egy kupacba teszi. A férfiak random kiválasztanak egyet, akihez tartozik azzal táncolják a következő táncot. Ez aranyos mód arra, hogy a násznép idegen tagjai kicsit összevegyüljenek, ismerkedjenek. A másik kicsit diszkriminatív, hisz csak a házasok vehetnek rajta részt. A ceremóniamester/dj/vőfély megkér minden házastársat, hogy menjenek a tánctérre és táncoljanak. Aztán bemondja hogy csak azok maradjanak, akik legalább 1 éve házasok, aztán 3, 5, 10, 15, satöbbi. Az a pár akik utoljára maradnak, tehát a legrégebb óta házasok kapnak egy csokor virágot (régen a menyasszony csokrát kapták meg, ez manapság már általában nem így zajlik) és ellátják pár jó tanáccsal az ifjú párt.

(kép: innen)
A másik kategória, mikor a násznép nagy része csak nézőként tud részt venni a játékban. Ebből megint van aztán bőven, szintén a legnépszerűbbeket és azokat emelem csak ki, amik szerintem aranyosak. A tojásgörgetés elég ismert játék. A menyasszony kap egy tojást (javasolták valahol hogy fagyasztott tojással még izgibb), a vőlegénynek fel kell állnia egy székre vagy asztalra - hogy mindenki lássa. A menyasszony az újdonsült férje egyik bokájától a másikig végiggörgetni a tojást a nadrág alatt. Mint írtam ez elég népszerű, valahogy én mindig kicsit furán gondoltam rá. Ahhoz tudom hasonlítani az érzést mint a péniszes leánybúcsúkkal kapcsolatban érzek: nekem sok. A násznép előtt (a 86 éves nagyapám előtt!) nem szeretnék tojást hajkurászni Bálint tojásai körül. Van még a cipőlopás mint gyakori lakodalmi játék. Ilyenkor valaki beoson az ifjú pár asztala alá, lelopja a menyasszony lábáról a cipőt, amit a vőlegény csak úgy "vásárolhat" vissza, hogy iszik belőle valamit. Most azon túllépek hogy ez mennyire higiénikus, de én személy szerint falnak szaladnék ha tönkretennék a cipőmet. :D Nálunk mondjuk erre semmi esély nem lesz, egyrészt olyan cipő lesz valószínűleg rajtam ami pántos és nem leemelhető, másrészt meg lyukas amiben nem marad meg semmilyen folyadék. Persze aki ezt szeretné csinálni hajrá, de nekem nem tetszik. A menyasszonyrablás bevett szokás még, ezzel sok gondom nincsen, szerintem aranyos szokás. Ha engem valaki el akar lopni (és elbír) az vigyen. :) A lényege az, hogy pár férfi a násznépből felkapja a menyasszonyt és elviszi egy közeli szórakozóhelyre/kocsmába, a férjnek pedig el kell érte mennie. Ez igazából csak a párnak szórakozás, a vendégsereg lehet észre sem veszi, nekem sem nagyon tűnt fel mikor nővérem fél órára eltűnt a saját esküvőjén. :)

(kép: innen)
Egy tetszik nekem igazán ebben a kategóriában. Ez a cipős kvíz. A menyasszony és a vőlegény egymásnak háttal ül úgy, hogy mindenki jól lássa őket. Mindketten leveszik a cipőiket és egyet elcserélnek, hogy mindkettejüknél legyen egy férfi és egy női darab. A ceremóniamester (vagy akár az egyik tanú is lehet) felolvas kérdéseket, amikre a pár úgy válaszol, hogy azt a cipőt tartja fel, amelyikükre szerintük ez jellemző. Ezek lehetnek egyértelmű kérdések, de viccesek és nem feltétlenül egyértelműek is. Találtam egy 30 kérdéses listát, aranyosak szerintem a kérdések, úgyhogy leírom őket példának. Mindenki persze írhat sajátokat is, amik tényleg igazán jellemzőek a párra.

  • Ki az idősebb?
  • Kinek van több testvére?
  • Amikor találkoztatok ki tette meg az első lépést?
  • Ki a jobb sofőr?
  • Ki csinált több autóbalesetet?
  • Ki volt a szorgalmasabb a suliban?
  • Kinek voltak jobb jegyei?
  • Ki az okosabb?
  • Ki a kreatívabb?
  • Ki csinál jobb meglepetéseket?
  • Ki főz többet?
  • Ki a nagyobb kalandor?
  • Ki az aki több sérülést szerez?
  • Ki az aki hamarabb ég le a napon?
  • Ki késik gyakrabban?
  • Ki öltözik jobban?
  • Ki néz ki jobban?
  • Ki mondta először, hogy szeretlek?
  • Ki kezdeményezi a veszekedéseket?
  • Ki mondja először, hogy bocsánat?
  • Ki viseli a nadrágot a kapcsolatban?
  • Ki költ több pénzt?
  • Ki fizeti ki a számlákat?
  • Ki uralja a távirányítót?
  • Ki az aki gyakrabban ébred morcosan?
  • Ki az aki hamarabb eltéved?
  • Ki az aki előbb kér segítséget, ha eltéved?
  • Ki a kupisabb?
  • Kinek büdösebb a lába?
  • Kit szeretsz most a világon a legjobban?
Ebben a játékban az a jó, hogy nem látja a menyasszony, hogy a vőlegény melyik cipőt tartja fel (és vica versa), így csak tippelni lehet, hogy vajon a násznép azért nevet mert egyforma választ adtak, vagy mert különbözőt. Szerintem abszolút ez a legszórakoztatóbb játék azok közül amikben nem vesz részt mindenki, érdemes belecsempészni valamikor az estébe. 

(kép: innen)
Van egy másik játék még ami nem rossz, ez pedig a lábfelismerés. Lehet a vőlegénnyel és a menyasszonnyal is játszani. Tegyük fel, hogy a vőlegény szemét kötjük be. Egymás mellé leültetünk pár nőt, de akár férfit is, és legyen köztük a menyasszony is. A férjnek az a feladata, hogy bekötött szemmel csak az alapján, hogy megfogja térd alatt a delikvensek lábát el kell döntenie, hogy melyikük az ő menyasszonya. Csókkal választ, még a szemfedő levétele előtt. Arra szerintem elég kevés esély van hogy valaki ezt elrontsa, szóval annyira nem morbid az a csók, bár elsőre nekem annak tűnt. :)

(kép: innen)
Mint írtam én abszolút a spontán bulik híve vagyok, de azért egy-két előre betervezett játékkal kicsit fel lehet dobni a hangulatot. Ami még aranyos ötlet: egy asztalra kikészíthetünk pár egyszerű játékot. Sakk, malom, UNO, magyar kártya, hogy azok is szórakozzanak kicsit akik nem szeretnének táncolni. Nálunk ez nem lenne jó ötlet, mindenki nagy játékos a baráti körünkben és a családban is, ha lenne kártya vagy sakk senki nem táncolna egy lépést sem. :) De hátha valaki meg meri ezt kockáztatni. Gyerekek lefoglalására is jó lehet, mellé még pár színező meg ceruza is mehet akár. 

Nektek melyik játék a kedvencetek? Szeretitek az ilyen jellegű lakodalmi szórakoztatást?

Ötletek: innen

12 megjegyzés:

  1. Nekem is nagy kedvencem az a táncos játék, ahol a legrégebben együtt levő pár a győztes! Egyszer voltam egy lagziban, ahol pont a vőlegény nagyszülei maradtak fent végig a táncparketten, 60+ éve voltak házasok, nagyon aranyos voltak! (Főleg, hogy akkor még nem ismertem ezt, így még inkább tetszett.)

    Egyébként osztom a véleményedet, én se szívesen játszanék szexuális töltetű dolgokat a rokonság előtt. Voltam már olyan lakodalomban is, ahol a menyasszony háton felfeküdt egy asztalra, a lába közé vett egy üveget, a vőlegénynek pedig egy a derekára kötött fakanállal kellett beletalálnia az üvegbe... Na, nekem ez volt túl sok.

    Ezt a cipős kvízt viszont nem ismertem még, nagyon jópofa. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nálunk én mondjuk tudom hogy kik fognak nyerni. Remélem mindketten ott tudnak lenni. :) Nagyszüleim több mint 55 éve házasok.

      Törlés
  2. erről a kérdezősről még nem hallottam, de nagyon jó, tetszik!=D a menyasszonyrablás is poén szerintem, bár apa mesélte, hogy ezzel pár haverja nagyon beégett. ugyanis egy olyan tájon voltak lagzin, ahol ezt nem ismerik, és mikor felkapták a menyasszonyt mindenki csak nézett, hogy mit akarnak vele.=D

    VálaszTörlés
  3. Ez a cipős kvíz nagyon jó, még nem hallottam róla :D
    Egyébként én sem szeretem ezeket a szexuális töltetű, "nagyon jópofa" játékokat...

    VálaszTörlés
  4. A cipős kvíz nekem új, de tényleg szórakoztatónak tűnik :)

    A szexuális játékok nem is értem, hogy valóak egy esküvőre, valahogy inkább valami gólyatáborban tudom inkább elképzelni, esetleg ott még vicces...

    A menyasszonyrablás meg... hát hallottam már olyan történetet, ahol a rablók elszórakoztatták az elrabolt arát... fogalmazzunk finoman.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ilyen emberek mondjuk nem tudom mit keresnek egy esküvőn. :S

      Törlés
    2. Marhaság!!! Ezt csak hallottad..... én olyan zenészről is tudok, akinek minden esküvőn meg volt a menyasszony.... sok beszédnek sok az alja!!!

      Törlés
  5. Én pont benne vagyok a nagy szervezésében a lagzis játékoknak, mert a húgom a héten férjhez megy. Nálunk lesz a lufis tánc, a legrégebbi páros tánc, a cipős tánc kicsit másként - csak 10-15 hölgy cipőjét kérjük el, és a kiosztjuk véletlenszerűen a férfiaknak és meg kell keresni a hozzá tartozó hölgyet, és vele kell táncolni. Aztán a tányértörés helyett lesz egy olyan, hogy 5 forintosokat dobálnak szét, utána össze kell söpörni, persze úgy, hogy valaki minmdig megpróbálja kiborítani. Aztán meg a sodrófatánc, ami hasonló a seprűtánchoz. Ezenkívül pedig van egy játék, amelynek az a neve, hogy kocsis. Kicsit hosszú, de bevállalós emberekkel nagyon vicces szerintem. A lényege, hogy van egy mese, egy felolvasó, és vannak a szereplők. A szereplők mind kihozzák magukkal a széküket, azon ülnek. A meséló olvassa a mesét, és amelyik szereplő karaktere elhangizk, annak fel kell állnia. Ha nem teszi, akkor iszik...:) Persze, azért kicsit félő hogy valaki kiüti magát, de azért nem olyan hosszú a mese, és szerintem jót lehet rajta mulatni.

    Egyébként nálunk tavaly volt a tojásos is, és volt lábfelismerős a férjnek, kézfelismerés a férfinak, volt egy kulcsos játék. Volt kb. 10 db kulcs, amiket férfiaknak osztottak ki, és ezek a kulcsok mind az én "szobámat" nyitották, és mivel most megházasodtam, ezeket vissza kell adni. Kiváltani vagy egy tánccal, vagy egy feles megivásával lehetett...:) ÉS még egy vicces ötlet volt: Pár férfira van hozzá szükség, és nekik járó kötélre felszerelt burgonyára. Ezt kell a derekukra kötni, úgy hogy épp a föld fölé érjen. A padlóra helyezünk mindenki elé egy gyufás dobozt, és egyik pontból a másikba kell a krumpli segítségével átjutattni.

    Bocs, hogy ennyit írtam, de talán egykét ötletet még tudtam adni a tervezéshez...:)

    Remélem megírod majd milyen lett a torta!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Pénteken sütöm, megírom! :)
      Köszi az ötleteket! Tesódéknak sok boldogságot, jó szórakozást! :))

      Törlés
  6. Én egyedül csak a cipős kvízt tudom elképzelni a sajátomon.:) Bár aztán lehet semmilyen játék nem lesz. Mi az egész esküvőt nagyon elegánsra akarjuk, a bulizós/vicces/szórakozós rész sztem nagyrészt ki lesz hagyva.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Teljesen megértelek! :) Ezek abszolút lakodalmi játékok, a miénk sem az lesz így nagyon furán jönne ki ha tele lenne játékkal. Szervezkedtek már? Van valami konkrétum? :)
      Gyűjtöm ám folyamatosan a téli esküvős inspirációkat, ha beköszönt a hideg akkor megírom a bejegyzést róla! :)

      Törlés
    2. Igen, már nagyon sok minden megvan, persze még csak fejben.:) Pl. ruhám 99%, helyszín, időpont, menü, vendéglista, zene, ami az első táncunk alatt fog szólni, meghívóterv.
      Ami úgy konkrétan megvan már az a polgári esküvőre a ruhám, táska, hajdísz.:)

      Törlés