2012. február 27., hétfő

Életmódváltás - hogy kezdtük?

Lassan egy hónapja vágtunk bele az életmódváltásba, az esküvős bejegyzésben említettem meg először, és többen is kértétek, hogy írjam le, hogy nagyjából mit és hogyan csinálunk. Azt előre szeretném vetíteni, hogy nem vagyok dietetikus, táplálkozási szakértő, meg semmi hozzáértő emberke sem, annyival vagyok előrébb, hogy több dietetika témájú órát is hallgattam már az egyetemen, emiatt nagyjából kaptam egy képet a mai vélekedésekről, és ezeket vetettem össze azzal, amit a könyvben olvastam.

Mint már említettem, a program ami alapján elkezdtük ezt az egészet az Béres Alexandra súlykontroll programja. Ennek a lényege az, hogy minden ételt/alapanyagot ellát egy súlykontroll indexszel (aminek alapja a glikémiás index), és ezek alapján lehet összeállítani a napi étrendet. Ebbe nagyon nem megyek bele, akit érdekel mindent elolvashat a honlapon, nem is feltétlenül kell megvenni a könyvet, hogy az ember bele tudjon vágni a programba.
(kép: innen)
Száz százalékosan nem követjük az előírásokat, az elvet innen emeltem át, de például nem táblázatozok és írom meg előre, hogy miből mennyit és hogyan, nagyjából már szemmel is be tudom lőni, hogy mennyi húst lehet például enni, vagy köretet, ilyesmi. Az első hét volt az, amit teljesen úgy csináltunk, ahogy Alexandra írta, döglődtünk is mindketten rendesen. :D Az igazi kihívás az volt, hogy már előző nap meg kellett főznöm a másnapi ebédet, és igazából ez az egy hét nem szólt másról, csak arról, hogy hazajöttem suliból, leültem kicsit, levittük a kutyát, főztünk, aludtunk, és kezdődött az egész előlről. Jött még mellé az a "probléma", hogy valamelyikünk minden nap kénytelen volt dobozban vinni az ebédet, és megmelegíteni pedig a suliban nincs lehetőség, így minden nap az ebéd leredukálódott a sült csirkemellre salátával. Bálinton már pár nap után tök jól látszódott, hogy működik a dolog, én abban a szerencsétlen helyzetben voltam, hogy pont azon a héten volt a vízvisszatartós időszakom, így aztán csak szenvedtem, hogy nekem bezzeg nem sikerül. Azóta persze nálam is megindult a dolog, az övemet már egy lyukkal beljebb kell húznom, és érzem is a változást. Kilókat még mindig nem mérünk - még mindig nincs is min :D -, de nem is ez a lényeg, hogy mit mutat a mérleg.

Az egy hét letelte után átálltunk egy fogyókúrás/egészséges táplálkozásra, és ez már kellően változatos is. :) Amit teljesen kiiktattunk az étkezésekből: fehérliszt és cukor. Reggelire szinte mindig Wasa "kenyeret" eszünk fetával és paradicsommal vagy retekkel, vagy ha olyanom van akkor cukormentes műzlit (találtam olyat, amiben még mazsola sincs, nagyon örültem neki, mert amúgy is utálom, és enni egyébként sem lehetne). :D Tízóraira almát szoktam magammal vinni. Ez a kettő általában minden nap ugyanaz, a többi változó. Krumplit egyáltalán nem eszünk, rizsből inkább barnát, tésztából (max heti 2x) csak durumot. Igyekszünk minél több zöldséget és gyümölcsöt enni. Sajtot csak mozzarellát, fetát és light verziókat eszünk (a light óvári és anikó még finom is, a light Tolle trappista csak valamire rásütni jó, amúgy nem túl jó az íze, de pirulva finom). Nem vagyok nagy leveses, de mostanában többször csináltunk, gombakrémleves, sima gombaleves, meg más krémlevesek is laktatóak, lehet a végén még megszeretem őket. :)

Egyik hétvégén sütöttem pizzát, és barnalisztből is teljesen jó lett, mint ahogy a palacsinta is finom barnából - bár ezt mostanában nem csináltam még, korábbi emlék. :) Aminek örülök, és ennek az egésznek a "mellékhatása", hogy sokkal tudatosabban vásárolok, mindennek amit eddig nem vettem elolvasgatom a cimkéjét, és elég érdekes dolgokra bukkantam már egyébként, ha érdekel titeket, akkor majd összeszedhetem egy későbbi bejegyzésben.

A sportra sokan rákérdeztek már az ismerőseim közül, egyelőre még nem álltam neki itthon ugrálni, a suli és a vizsgálatok a kórházi gyakorlat miatt eléggé megeszik a napjaimat, ha márciustól elkezdek dolgozni akkor több szabadidőm lesz, előveszem szerintem újra a Jillian Michaels 30 days shredet, meg a könyv utolsó fejezetében is sok otthon végezhető gyakorlat van, azokat is majd szépen végignézem.

Összességében én pozitív vagyok ezzel kapcsolatban, és nagyban motivál mindkettőnket az, hogy látszik/érződik is a változás, remélem sikerül tartani ezt az egészet. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése