2012. július 23., hétfő

Harc az állatszőr ellen

Mióta Panda hozzánk költözött bejött egy plusz háztartási feladat is. Korábban nem volt olyan állatunk, aki ne ketrecben lakott volna, így nem okozott extra feladatot a miattuk való takarítás (természetesen a lakhelyük rendben tartásán kívül). A kutyával együtt egy olyan dolog is került a lakásba, ami eddig nem volt nekünk: szőnyeg. Én alapvetően nem vagyok nagy szőnyeges (a padlószőnyegtől pedig egyenesen kivagyok), de Panda miatt muszáj volt egyet venni a kanapé elé, mert nagyon csúszkált a lába és nem tudott rendesen felugrani sehova. (Igen, amúgy mi ilyen őrültek vagyunk, nem magunknak hanem az állatnak rendezzük be a lakást, azóta már két ikeás kis gyerekfellépőt is vettünk, egyet a kanapé egyet a fotel elé, hogy onnan dobbanthasson és így egyszerűbben fel tudjon ugrani.)

Tény hogy nincs hiper-szuper porszívóm, de az állatszőrrel egyáltalán nem tud megbirkózni. Na jó ez talán kicsit túlzás, ha két kézzel teljes erőből préselem a szőnyegre akkor összegyűjtögeti nagyjából, de egyáltalán nem alapos. Én meg kicsit takarításmániás vagyok, és nem tudom megállni ha valami nem klappol úgy ahogy én szeretném. 

A bejegyzés folytatódik, kattints a továbbra!


Anya a nagy szőrszedő-szakértő, évek óta nyulakkal élnek együtt, akik aztán tudnak vedleni mint a huzat. Az egyik csodaeszközt amit használok tőle lestem el.


Én alapvetően két dolgot használok a szőr eltüntetésére, és ezzel a kettővel minden felület tiszta lesz. A bal oldali ruhatisztító henger az Ikeából van. Olyan mint egy inverz matrica, biztos találkoztatok már hasonlóval, azt hiszem h&m-ben is kapható. Kívülről ragadós, végiggörgetve a textilek felületén ráragad a szösz, a szőr. Utántöltő is kapható hozzá, abszolút gazdaságos szerintem. Elég hamar elveszti a ragadósságát, nekem a kanapéhoz ötször-hatszor kell új réteget lehámoznom, de szeretem nagyon mert nem csak a szőrt szedi össze hanem a kisebb morzsákat is például (Panda úgy eszik mint egy malac). Ha vendégek jönnek ezt szoktam mindig a kezükbe nyomni indulás előtt, mindenki le tudja magát szöszölni ha épp vedlik a kisasszony. 


A másik csodafegyverem a Spontex Big Boss ruhakefe. Nem tudom miért így hívják, mert nem kefe, de sebaj. :) Én DM-ben vettem, 600-700 Ft körül van azt hiszem, és egy csoda amit csinál. Ha megnézitek a porszívó fejét ott is található egy kis vékony egy centis rétegben ugyanilyen textil mint ezen, de az szerintem olyan kicsike hogy nem működik rendesen. A lényege az, hogy plüssállat-szerű anyagból van, és ha a nyíl irányában simogatod vele (kicsit persze oda kell nyomni) a felületet, akkor abba az irányba összegyűjti a szőrt, szöszt, hajat, és vagy a fején ragad, vagy a felületen összegyűlik egy csomóban és azt simán le lehet szedni és kidobni. 

Ruhákon is lehet alkalmazni, ha már annyi szőr van rajta hogy a görgővel nem jön le, de nekem leginkább a szőnyegen vált be. Úgy vettem észre hogy sima felületeken annyira nem teljesít, ott jobban szeretem az Ikeásat, de bolyhos szőnyegszerű anyagon verhetetlen. Porszívózás után nagyjából 10 perc alatt végigmászok a szőnyegen, és három marék szőrt szedek le vele, amit a porszívóm simán ott hagyott. Ha nagyon alaposan csinálom konkrétan minden szál szőr eltüntethető a segítségével. Egyedül az a fontos, hogy a nyíl irányában kell vele dolgozni, gondolom úgy van szőve az anyag hogy csak erre működik. Ez abszolút egyszeri kiadás, pár év alatt lehet el fogom koptatni, de messze van az még úgy érzem. 

Természetesen ezek mellett még fontos a gyakori söprögetés/porszívózás is. Én a szobában a parkettát is porszívózom, csak a konyhában és a fürdőben szórakozok a partvissal. 

Praktikussági szempontból egyébként rászoktunk arra - még a patkányos időkben, bőven Panda előtt -, hogy a kanapé le van terítve egy pokróccal, így nagyon egyszerű a takarítása, hetente cserélem és mosom, szőrös is sokkal kevésbé lesz így. (Na meg mi is hajlamosak vagyunk mindent kiborítani, jóval egyszerűbb így az életem. :D)
Régi kép, mikor még macera volt a hám fel- és levétele, így inkább rajta hagytuk napközben  :D
Sokszor olvasom egyébként, hogy az állatos lakások milyen koszosak és büdösek tudnak lenni, és én soha nem akarom hogy valaha engem is ide skatulyázzanak be. (Mondjuk még sosem találkoztam ilyen otthonnal, valószínűleg aki ennyire igénytelen az állat nélkül is az lenne.) Minden vendéget kérdezgetek, hogy érez-e bármilyen kutyaszagot - fúj, utálom, sosem akarnám hogy ilyen szagban éljünk -, de szerencsére mindenki azt mondja hogy semmit nem lehet érezni. Anyuéknál sincs büdös, pedig a nyulakra aztán szokás mondani, hogy szaguk van. Anya mindkét nyuszija parfüm illatú konkrétan, csak az az állat - és környezete - büdös akit nem takarítanak, de hát ez van az ember is büdös ha nem fürdik. :) 

Nyomika (Panda barátosnéja) furminálás után :) (Papírkutyaszalon)
Amit még a szűrhullás ellen lehet tenni, az vagy egy furminátor beszerzése, vagy a rendszeres kozmetikushoz járás, aki megcsinálja az aljszőrszedést. Furminátorral az amúgy is hullásnak indult szőr kifésülhető az állatból (nem csak kutyánál működik, anya a nyulakat is ezzel fésülgeti), így a lakásban sokkal kevésbé fog hullani, mert nincs minek. :) Mi is tervezzük egy ilyen beszerzését majd valamikor, hosszútávon abszolút megtérül a használata. 

Ti miket használtok az állatszőr hatékony feltakarításához? Ti sem szeretitek a padlószőnyeget?

4 megjegyzés:

  1. Ismerős a helyzet, csak én macskaszőrrel harcolok. Nekünk is parketta van, minden nap porszívózok, mert nem bírom elviselni a szőrcicákat, de számomra ez nem teher, már megszoktam.
    Amúgy az a két cucc nekünk is megvan és tényleg jók! :)

    VálaszTörlés
  2. A kutyusunk szőre nem hullik, úgyhogy ezzel egyelőre nincs gond, viszont ha már nem lesz (idős már szegénykém), akkor nagyon valószínű, hogy cica jön majd a lakásba. Bár anyukámék veszettül tiltakoznak ellene - höhö, pedig nem is otthon lakom már, tehát nekik semmi közük nem lenne a takarításhoz sem -, én mindenképpen szeretnék, imádom a macskákat. Viszont neki biztos hullani fog a szőre, mégiscsak macska. :D A lakásban mindenhol parketta vagy járólap van, de a bútorok esetében tuti hasznát venném ezeknek a kütyüknek! :)

    VálaszTörlés
  3. Hát igen... mi két macskával és egy kutyával élünk együtt, télen mindig bent vannak, nyáron is általában:D igazából ott vannak ahol mi. A szőnyegektől megváltunk a szobákból( amúgy se volt rá nagy szükség mert hajópadlónk van),amúgy lehetetlen volt takarítani őket . Mindennap kellett kefélni, mert hiába vettünk csodaporszívót direkt a szőr miatt, nem ért semmit. Meg be is krepált végül :D. Mivel én is tisztaság mániás vagyok, így alap, hogy zavar a szőr:D főleg mikor harcol a két macska egymással... ráadásul ivartalanítva vannak és azóta jobban hullik a szőrük, de már megszoktam, hogy minimum minden másnap fel kell a lakásban söpörni/vagy porszívózni, és felmosni a padlót. Így nagyjából tisztaság van mindig :D. De örülök, hogy már nem kell a szőrös szőnyegekkel szenvedni:S . A kutyimnak van egy puffja és azon fekszik általában, arra nemrég vettem egy huzatot és így tök könnyű takarítani/mosni :) .

    VálaszTörlés