2012. március 4., vasárnap

Filmajánló VIII. - Az erő krónikája (Chronicle)

Bálint már egy ideje rágta a fülem, hogy moziba kéne menni, és pénteken végülis rávett, hogy menjünk. Magyarázott valamit arról, hogy mit fogunk nézni, de nem emlékeztem a bemutatóra, és őszintén megmondom nem is nagyon figyeltem arra, hogy mit mondott. Eddig akárhányszor mentem úgy filmre, hogy nem tudtam róla előre semmit, mindig nagyon nagy élményben volt részem, most sem csalódtam.

A film abból a szempontból különlegesebb kicsit, hogy nem állókamerával van felvéve, hanem kézikamerás, mint például a Cloverfield - amit szintén imádtam -, vagy a Blair Witch Project. Utóbbit a témája miatt nem merem megnézni. :/ Ami nagyon tetszett, hogy nem csak a srácok - pontosabban egy srác - kamerájának a képét látjuk, hanem van egy vlogger lány, aki szintén kamerával császkál, és néha a biztonsági felvételek, meg más kamerák szemszögéből is mutatják a történteket.
(kép: innen)
A főszereplő Andrew, aki úgy dönt, hogy elkezdi kamerára venni az életének nagy részét. Egyébként kb a helyi lúzer szerepét tölti be, az apja alkoholista és veri, az anyukája pedig halálos beteg, otthon ápolják. Egy sráccal van jóban a gimiben, de ő is kicsit "kötelességből" kedveli, mert unokatestvérek. Egy házibuliban a kamerájának köszönhetően Matt - az unokatesó - és egy barátja Steve odahívják magukhoz, hogy találtak valami fura lyukat az erdő szélén és menjen oda filmezze le, mert mennyire állat. Persze lemennek az alagútba, és találnak valami furcsa izét, amit igazán nem is látni hogy mi az - ezt szeretem egyébként a kézikamerás filmekben, nincsenek megmagyarázva a dolgok, az van amit látsz, és azt képzelsz bele, amit akarsz. Az a bigyó hirtelen nekiáll valamit sugározni, majd kikapcsol a kamera. A következő jelenetben látni, hogy a srácok kaptak emiatt a "sugárzás" miatt egy különleges képességet, képesek mozgatni tárgyakat maguk körül. Először csak legóznak, aztán már nagyobb dolgokkal is szórakoznak. Magukban tartani ezt a dolgot persze nem képesek, Andrewból népszerű srácot csinálnak, elindul a suli tehetségkutatóján és mindenkit lenyűgöz. Többet nem mesélek, ha megnézitek a bemutatót abból azért még kicsit tovább is meg lehet ismerni a történetet, de én örülök, hogy nem láttam - vagy nem emlékszem rá -, mert így az egész tök meglepetés volt. 15 perccel a film vége előtt még fogalmam sem volt arról, hogy mit fognak ebből kihozni, nagyon élveztem.

Kevés film volt rám olyan hatással, hogy utána szótlan voltam és nem is nagyon tudtam mit mondani, de ez abszolút ilyen volt, egészen hazáig csak tőmondatokban beszélgettünk, utána egész este még ezen kattogtam. Nálam abszolút 10/10, az első 3 percben meg kell szokni, hogy "rángatják" a kamerát, de egyébként nagyon szórakoztató, látványos, és egyáltalán nem sablonos. Na jó, a történet lehet ici-picit az, de csak apró klisékben, nem úgy egészében.

Ti láttátok már ezt a filmet? Mit szóltatok hozzá?

2 megjegyzés:

  1. Amikor múltkor moziban voltunk,az előzetesét láttam és egészen tetszett,de úgy voltam vele,hogy elég lesz itthon is megnézni...most viszont meghoztad a kedvem hozzá,de nagyon :) Úgyis rágta már a kedves a füleim hogy jövő héten is mozizzunk egyet, úgyhogy ez egy jó kompromisszumos megoldásnak tűnik fiú-lány szemszögből nézve is :)

    VálaszTörlés
  2. Még nem láttam, de elég érdekesnek tűnik, engem is kiváncsivá tettél!

    VálaszTörlés