2011. június 23., csütörtök

Házi készítésű salsa

Biztosan sokan ettetek már és szeretitek is nachost/tortillát salsával, ezer és egyféle néven fut. :) Nálunk is nagy sikere van, főként Bálint szereti de én is eleszegetem. A chips részét sajnos nem tudom helyettesíteni de a tartósítószerrel telenyomott - ráadásul túlárazott - szószra kitaláltunk egy házi receptet. :)
Már tegnap meg akartuk csinálni de olyan kómásak voltunk hogy nekiálltunk megfőzni a hozzávalókat és lecsó lett a dologból. :DDD Amit pesze egyikünk sem szeret, de pörköltalapnak jó lesz úgyhogy nem ment a kukába, a fagyasztóban várja a sorsát.
Hozzávalók:
  • 2 nagy paradicsom
  • 1 kisebb vöröshagyma
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 1 tk. erős pista
  • negyed pritaminpaprika (mi pirosat használtunk a szép szín miatt)
  • 1 kupak citromlé
  • só, grillfűszer (kömény, pirospaprika, só, bors) ízlés szerint
  • kevéske cukor
  • 1 tk worchester-szósz
  • ketchup ízlés szerint
Elkészítés:
Elég egyszerű művelet, ami szilárd és nagy azt apróra vágom, ami folyik azt beleöntöm, ami por azt beleszórom és végül összeturmixolom az egészet. Az állaga kicsit folyósabb és vizesebb mint a boltban kaphatónak, nincs benne semmi sűrítő anyag meg ilyenek, de ugyanúgy lapátolható a chipsdarabokkal, max kicsit jobban oda kell figyelni miközben esszük (és nem lekajálni a Cluedót, ugye Bogi...).

Természetesen ezt sem 100% bio-reform-satöbbi de azért jóval barátságosabb és pénztárcakímélőbb mint a bolti verzió.

Kipróbáljátok? :)

9 megjegyzés:

  1. Worchestert helyettesiteni lehet keves ecet+szojaszosszal ;) Persze csinjan kell banni az ecettel.

    VálaszTörlés
  2. En csak moziban ettem ilyet, de mindig meglepodok a Tescoban mikor latom, hogy milyen dragak ezek a szoszok:O jo otlet volt kitalalni egy olcsobb verziot:)

    VálaszTörlés
  3. a sajtos receptjét nem tudod véletlenül, mert én azt tudnám korlátlan mennyiségben enni az az igazság :$:D

    VálaszTörlés
  4. Szószhoz:

    -10 dkg sajt
    -15 ek tejszín
    -1/2 csipet só
    -bors(ízlés szerint)
    -chilipor(ízlés szerint)
    -1 fél gerezd fokhagyma
    -mustár(ízlés szerint)
    -2 ek liszt
    -mexicói fűszerek(elhagyható)


    Chipshez:
    -30 dkg finom liszt
    -30 dkg kukorica liszt
    -1 kanál só
    -kis kanál oregano
    -fűszerek izlés szerint
    -ajánlos hogy kis paprika+sajt porban hempergessük meg sütés után


    Megtaláltam a sajtos verziót, sőt a chips receptjét is, hátha valaki ugyanúgy sajtszósz fan mint én :3

    VálaszTörlés
  5. Én a sajtosat nem szeretem szerintem láb íze van :D De köszi hogy bemásoltad hátha valaki akkor fan mint Te! :))

    VálaszTörlés
  6. Köszi szépen, Bogi, régóta akartam ilyet csinálni. Szerintem holnap sort kerítek rá, elvileg filmezős esténk lesz (végre egy kis nyugi :D).

    VálaszTörlés
  7. láb íze :D:D

    imádom már a recept alapján, köszi Bogca!! remek :D

    VálaszTörlés
  8. Milyen az a lab iz? :D Te Bogi, te ettel mar labat? :DDDD

    VálaszTörlés
  9. Nem de igy tudom elkepzelni :D

    VálaszTörlés