2012. szeptember 5., szerda

Futócipőt vettem

Most már jó fél éve próbálkozunk az életmódváltással, úgy érzem - kisebb kilengésekkel ugyan - sikeresen vesszük az akadályokat. Még nyáron elhatároztam, hogy ha bejön a jó idő (értsd lehet levegőt venni megfulladás nélkül odakint) akkor nekiállunk futni a ligetben. Sokkal kényelmesebbnek érzem a konditermi körülményeket, de míg az pénzbe kerül addig a Városligetbe kimenni tök ingyen van. Télen valószínűleg így is kénytelenek leszünk bérletet venni ha nem akarjuk hónapokra abbahagyni a dolgot (márpedig nem szeretném), de amíg lehet próbálok spórolni ezzel. 

Edzőruhám van szerencsére, a cipő volt ami sántított eddig. Itthon zokniban vagy mezítláb tornáztam, de nyilván ez nem opció odakint. :) Eddig nem nagyon foglalkoztam azzal, hogy mennyi féle és fajta sportcipő van, de többen is felvilágosítottak, hogy mindenképpen futócipőt vegyünk. A Hervisben ma végigtapogatva a kínálatot már láttam is a különbséget. Először a horribilis árú cipőknél kezdtem és csak magamban halkan reménykedtem, hogy találok 30 alatt is cipőt. Szerencsére találtam. :) Aki egyébként bármilyen sportcuccot szeretne venni mostanában az most menjen a Hervisbe, valami születésnapi akciójuk van a héten, így minden második vásárolt termék 50% kedvezménnyel vásárolható meg. Sikerült végül összesen 17 000 Ft-ért mindkettőnknek cipőt venni, aminek abszolút örülök. Nyilván sokkal jobbak a 32 ezres Nike-k is, de hát nincs ennyi pénzem sajnos sportcipőre. 


A bejegyzés folytatódik, kattints a továbbra!

Én egy Reebok cipőt választottam, Bálint pedig egy Pumát (arról nem hoztam képet). Én is belebújtam annak a női párjába amit Bálint választott magának, mert ő esküdözött hogy az sokkal kényelmesebb, de az én lábformámhoz ez sokkal jobban bejött. Akinek van futócipője az most biztos megmosolyog, de engem tök meglepett hogy ilyen könnyen gördül, sosem volt még ilyen cipőm, alig várom hogy este kipróbáljuk. :)


Ez volt egyébként a legolcsóbb a futócipők közül, 9990 Ft-ba kerül, de mivel két dolgot vettünk lejött ebből a kedvezmény, így végül csak 4995 Ft volt. Nagyon lelkes vagyok most a futással kapcsolatban, remélem este is hasonlóan fogok érezni miután visszaértünk. :D Le is töltöttem egy appot a telefonomra, remélem hogy annyi futást gyűlölő év után most egy kicsit meg tudom szeretni. 

Sajnálom egyébként hogy a középiskolákban ennyire megutáltatják a gyerekekkel a futást, biztos nem rossz dolog, hisz annyi ember csinálja hobbiból. Nem tudom hol ronthatják el, de meg kéne ezt oldani valahogy, ingyen van és az egyik leghatékonyabb mozgásforma, jó lenne ha már nem utáltatnák meg egész kicsi korban az emberrel. 

A cipőm megvan, most már csak zenéket kéne hozzá találnom, első körben kipróbálom a Pendulum 2010-es albumát, azt nagyon szeretem és elég pörgős is, aztán adok majd esélyt a Prodigynak is.

Ti szoktatok futni? Hallgattok zenét közben? Ha igen, micsodát?

17 megjegyzés:

  1. Igen, szoktam, és imádom!!! :) Pedig tesiórákon én voltam az, aki minden egyes feladatban a legügyetlenebb, és soha életemben egy Cooper-t se sikerült lefutnom végig, de még félig sem... :D
    Most pedig már elmondhatom, hogy többször teljesítettem 10 km-t. :) Sőt, egy éven belül tervben van a félmaraton is.

    Remélem, hogy neked is sikerül megszeretned ezt a sportot! Jó, hogy viszel zenét, szerintem nagyon sokat számít a holtpontoknál egy-egy pörgős szám - plusz én örülök, hogy így nem hallom, ahogy levegőt veszek. :D

    Milyen app-ot töltöttél le? Nekem a Cardio Trainerrel vannak jó tapasztalataim, sokan az Endomondot is dicsérik, de végül ami a leginkább bejött, az a Sports Tracker.

    Sok embertől hallottam, hogy ezzel az edzéstervvel kezdtek el futni, és nagyon bejött nekik: http://edzesonline.hu/edzesterv/5/elso_5_kilometerem
    De nem ismerem az edzettségi szinteteket, én is "csak úgy" magamtól kezdtem el fokozatosan eljárogatni.

    Bocsi, ha túl hosszú lett, de ez a téma mindig úgy fellelkesít, és kívánom, hogy jóóó sok km-t rójatok az új futócipőitekben lelkesen! (Remélem, lesz a tapasztalatokról beszámoló is. :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. RunKeepert töltöttem le a marketről, azt dícsérték nagyon sokan. :)
      A mi edzettségi szintünk kaka nagyon, de majd jobb lesz! :))
      Jól hangzik ez a kezdő futás, de engem szerintem bezavarna a percszámlálgatás meg nézegetés. Ketten leszünk úgyhogy majd motiváljuk valószínűleg egymást, meg ha már nagyon nem megy akkor kicsit bele-belesétálok.

      Én a Coopereket mindig becsülettel lefutottam, kerek 2 km volt minden évben az eredményem, de a legutáltabb 12 perce volt a tesióráimnak, gyűlöltem nagyon. :(

      Törlés
    2. Jah, és hogy minden kérdésedre válaszoljak :)
      Vegyes, hogy miket hallgatok, vagy valami hosszabb mixet, a 90-es évek zenéiből állók a kedvenceim :D
      Vagy random ütemesebb számokat, hogy egy példát is mutassak, soha nem fogom elfelejteni, ahogy az első 10 km-em alatt hallgattam ezt a kivilágított Duna-parton haladva. :)
      http://www.youtube.com/watch?v=H25ORRgLxdA

      Törlés
    3. Hú az de hangulatos lehetett. :) Jó szám nagyon!

      Törlés
    4. Na, hát akkor tuti menni fog, ha neked nem annyira teljesíthetetlen dolog a futás, mint nekem volt :D
      Zenével, meg magadnak kitűzött célokkal teljesen más lesz, mint a tesiórai kötelező körök.

      Ha mégis kedvet kapnátok az edzéstervhez, és csak a számlálgatás tartana vissza: le lehet szedni a telefonra intervall timert (így megtalálod a marketen), nagyon hasznos kis alkalmazás. Bár bevallom, én is mindig inkább csak szemeztem az ilyen fix dolgokkal, hogy de jó lenne, de szívesebben mentem magamtól. :)

      Hajrá!

      Törlés
  2. Ha ilyen perces edzést szeretnétek csinálni akkor ajánlom az adidas micoach alkalmazást. Gépen tudsz magadnak kreálni ilyeneket és az szól, hogy mikor kell gyorsítani, meg be tudod állítani, hogy milyen adatokra vagy kiváncsi ilyenkor. Én például Andy Murrayvel jártam el mindig.
    Most kicsit szünetel a dolog, de ideje lenne rávenni magam a futásra újból.

    VálaszTörlés
  3. nyár elején kezdtem az egyik barátnőmmel. megvettem a 30.000s Niket motivációs cipőnek és bevált. 6 éve kb meg se mozdultunk szóval, volt és van hová fejlődni. Mi úgy álltunk neki, hogy a 30 percet 5 db, 6 perces szakaszra osztottuk. Elsőnek szakaszonként 1 perc futás 5 perc séta. ezt emeltük alkalmanként 15 másodperccel és nagyon szépen haladunk. Vannak kihagyások, stagnáló szakaszok de megyünk előre. Zenét akkor hallgatok amikor egyedül futok, letöltötem egy top 100 runnig songs válogatást, meg összeszedtem a kedvenc pörgős számaimat. A végén a nyújtásra nagyon figyeljetek oda! Ha az oké, másnap nincs izomláz.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi a tippeket!
      Igen, mindenképpen odafigyelek a nyújtásra, bár szerintem így is fájni fogok másnap. :)

      Törlés
  4. én augusztusban kezdtem el futni, reggelente, hogy visszaszoktassam magam a rendes kelésre-fekvésre. be is jött, megszerettem a futást, pedig általánosban sikeresen megutáltatták velem a sportok nagy részét. viszont most az esti futásra kell ráállnom, mert suliidőben a reggeli nem játszik, pedig szerintem sokkal jobb.=) a cipőm Puma, általános edzőcipő, tesire is azt hordom, szeretem. zene alap, hogy megy, van egy jó kis house-os futós playlistem, a másik a vegyes stílusú, pörgős Juventus Stadium Soundtrack, amit a szezon végén a játékosok válogattak össze, és gyakorlatilag a kedvenc számaim vannak rajta.=)(az egyik csatár, akit a fél szezonban osztottam, megtisztult minden bűnétől, mikor rárakta a The Killers - When you were young-ot.=D)
    sok sikert a futáshoz, jó dolog az, pár alkalom után már hiányozni fog!=)

    VálaszTörlés
  5. Nekem is Reebok cipim van, bár az hivatalosan az inkább "fitness" változat, aminek nem egyenletes a talpa :) Bevallom, a színe miatt vettem meg, fekete - rózsaszín, nagyon szép.. :D Amúgy 80%-20% arányban teremben használom, mert próbálkoztam én többé-kevésbé szorgalmasan tavasz óta, de nem sikerült megszeretni a futást.. :S(Azért nem adom fel, csak az elején, nulláról indulva nem salakon/futópályán, hanem betonon kezdtem, mert amiatt nem kellett átmászni a város másik végébe :D)

    A RunKeeper meg aranyos dolog, csak nekem néha a GPS makacskodott, a város közepén nem tudta magát betájolni és így mérni a távot - mert oké, tudom, merre jártam, de jó motiváció, ha látja az ember, hogy már 1km - 1,5km - 2km.. :D

    VálaszTörlés
  6. Ezen a testnevelés óra dolgon én is annyiszor felháborodtam már az elmúlt időkben! 4 hónapja váltottam életmódot, és kezdtem el többek között futni. A nulláról indultam szó szerint, 200 m-t nem bírtam lefutni anélkül, hogy meghaltam volna. De csináltam tovább és közben egyre jobban megismertem magam, hogyan reagál a testem, hogyan kell kezelni holtpontokat, meg úgy általában egyre több dolgot megtanultam a futásról - magamtól. És annyira dühös vagyok, hogy pl. gimiben is képes lehettem volna sokkal jobb dolgokra, ha nem ilyen idiótán tartják a tesit és az embernek csak szégyenérzete lesz, hogy ő mennyire "szar" és gyenge, holott lehet, hogy rohadtul nem ezen múlik a dolog, hisz a futás nagy része fejben dől el és a kitartáson nagyon sok múlik, de ehhez támogató környezet kell és a tesitanárok ezt rohadtul nem adták meg soha sajnos.
    Ja, most már le tudok futni megállás nélkül egy szigetkört :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gratula, az nagyon szép!
      Az a baj egyébként, hogy az utcán sétálgató emberek is hibásak nem csak a tesitanár. Nálunk iskolakörök közben rendszeres volt hogy a gyalogosok beszólogattak, ezért sem mertem sokáig magamtól futni mert féltem hogy egyedül is megkapom és akkor végképp elmegy a kedvem tőle.

      Törlés
  7. Futócipőm van, kedv van, akaraterő is megvan, de a testem harcol. Annyira kattognak, recsegnek-ropognak a térdeim, hogy az valami félelmetes. Orvos javaslatára elkezdtem porcerősíteni, gyógytornász javaslatára combizmokat megerősíteni, hogy ne egyből a térdet terheljem. Már a kezelésem felénél tartok, de változást nem észlelek... pedig futni szeretnék!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hosszú folyamat de a gyógytorna eredményre fog vezetni, légy türelmes! :) Nekem szerencsére sosem voltak ilyen ízületpanaszaim (kopp-kopp), remélem nem is lesznek most a futástól sem.

      Törlés
  8. Én 3 éve futok szinte minden nap, szerintem a cipő a legfontosabb! Anno szétment a térdem egy hónap alatt converseben futástól, de egy futócipő megoldotta a problémát. Viszont a legtöbb nő genetikailag képtelen a futásra, szóval nem mindig konkrétan az ember a hibás, ha nem megy.. ezt a cikket érdemes elolvasni: http://www.tesztoszteron.hu/emagazin_01_79_kip_566_miert_nem_szabadna.php

    Egyébként sok sikert!

    VálaszTörlés
  9. Ja, és SPORTMELLTARTÓ. Akár kettő is!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Megőrülnék anélkül, van szerencsére egy nagyon jó, ami kényelmes is de baromi jól is tart. Nagy melleim vannak, sportmelltartó nélkül nem is tudnék létezni.

      Köszi a linket, megnézem! :)

      Törlés